2021-03-31, 11:08
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Uppenbarelsen i kap 12-13 ger ingen uttydning på om sonen som blir född föregår profetian eller om den avser framtiden.
" hennes barn, när hon hade fött det.

5Och hon födde ett barn gossebarn, som en gång skall styra alla folk med järnspira. "
https://sv.bibelsite.com/swe/revelation/12.htm

"
16Jag, Jesus, har sänt min ängel för att i församlingarna vittna om detta för eder. Jag är telningen från Davids rot och kommen av hans släkt, jag är den klara morgonstjärnan"

"
20Han som betygar detta säger: »Ja, jag kommer snart.» Amen. Kom Herre Jesus!"
https://sv.bibelsite.com/swe/revelation/22.htm

"1Detta är en uppenbarelse från Jesus Kristus, en som Gud gav honom för att visa sina tjänare, vad som snart skall ske. Och medelst ett budskap genom sin ängel gav han det till känna för sin tjänare Johannes, 2som här vittnar och frambär Guds ord och Jesu Kristi vittnesbörd, allt vad han själv har sett. 3Salig är den som får uppläsa denna profetias ord, och saliga äro de som få höra dem och som taga vara på, vad däri är skrivet; ty tiden är nära.

4Johannes hälsar de sju församlingarna i provinsen Asien. Nåd vare med eder och frid från honom som är, och som var, och som skall komma, så ock från de sju andar, som stå inför hans tron, 5och från Jesus Kristus, det trovärdiga vittnet, den förstfödde bland de döda, den som är härskaren över konungarna på jorden. Honom som älskar oss, och som har löst oss från våra synder med sitt blod 6och gjort oss till ett konungadöme, till präster åt sin Gud och Fader, honom tillhör äran och väldet i evigheternas evigheter, amen. 7Se, han kommer med skyarna, och allas ögon skola se honom, ja ock deras som hava stungit honom; och alla släkter på jorden skola jämra sig vid hans åsyn. Ja, amen."
https://sv.bibelsite.com/swe/revelation/1.htm
2021-03-31, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Bibeln kan inte läsas lite som du själv vill och tycker.
Och det kommer från en som påstår saker utan stöd i Bibeln.
2021-03-31, 11:11
Medlem
Citat:
" hennes barn, när hon hade fött det.

5Och hon födde ett barn gossebarn, som en gång skall styra alla folk med järnspira. "
https://sv.bibelsite.com/swe/revelation/12.htm

"
16Jag, Jesus, har sänt min ängel för att i församlingarna vittna om detta för eder. Jag är telningen från Davids rot och kommen av hans släkt, jag är den klara morgonstjärnan"

"
20Han som betygar detta säger: »Ja, jag kommer snart.» Amen. Kom Herre Jesus!"
https://sv.bibelsite.com/swe/revelation/22.htm

"1Detta är en uppenbarelse från Jesus Kristus, en som Gud gav honom för att visa sina tjänare, vad som snart skall ske. Och medelst ett budskap genom sin ängel gav han det till känna för sin tjänare Johannes, 2som här vittnar och frambär Guds ord och Jesu Kristi vittnesbörd, allt vad han själv har sett. 3Salig är den som får uppläsa denna profetias ord, och saliga äro de som få höra dem och som taga vara på, vad däri är skrivet; ty tiden är nära.

4Johannes hälsar de sju församlingarna i provinsen Asien. Nåd vare med eder och frid från honom som är, och som var, och som skall komma, så ock från de sju andar, som stå inför hans tron, 5och från Jesus Kristus, det trovärdiga vittnet, den förstfödde bland de döda, den som är härskaren över konungarna på jorden. Honom som älskar oss, och som har löst oss från våra synder med sitt blod 6och gjort oss till ett konungadöme, till präster åt sin Gud och Fader, honom tillhör äran och väldet i evigheternas evigheter, amen. 7Se, han kommer med skyarna, och allas ögon skola se honom, ja ock deras som hava stungit honom; och alla släkter på jorden skola jämra sig vid hans åsyn. Ja, amen."
https://sv.bibelsite.com/swe/revelation/1.htm
Hur menar du att detta bevisar att barnet var fött före profetian?
2021-03-31, 11:16
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Ja, kyrkan har tappat land och makt, man har separerat stat och kyrka på grund av den kommande domen. Domen då makten går till angrepp mot falsk religion.

Att kyrkan skulle tappa land och makt innan förintelsen, var förutsagt:

"Och han tog till orda och sade:"Det har fallit! Babel har fallit! Alla dess avgudabilder är slagna till marken."" (Jes 21:9 Bibel2000)

"Och han ropade med stark röst: "Fallet, fallet är det stora Babylon! Det har blivit en boning för onda andar, ett tillhåll för alla orena andar, ett näste för alla orena och avskyvärda fåglar. Alla folk har druckit av hennes otukts vredesvin, och jordens kungar har horat med henne, och jordens köpmän har blivit rika av hennes omåttliga lyx "(Upp 18:2-3 Folkbibeln)

Det avfallet kom redan på Johannes tid:

"Ty först måste avfallet ske och laglöshetens människa uppenbaras, undergångens son...

Mina barn, detta är den sista tiden. Ni har hört att en antikrist skall komma, och nu har också många antikrister trätt fram. Av detta förstår vi att det är den sista tiden.
"
(2Thess 2:3 1Joh 2:18 Bibel2000)
Kyrkan är i fall. Dock även avfall. Falsk religion i allmänhet är dock inte Babylon, utan ett avfallet Israel är horan. En äktenskapsbryterska som inte sitter som änka.

"Redan är laglöshetens hemlighet verksam". Den laglöse kändes redan igen då profetian om Jerusalems förestående fall var känd i församlingen, men avfallet skulle föregå upprättandet av templet i Jerusalem. Där är vi snart.

"3Låten ingen bedraga eder om vad sätt det vara må. Ty först måste avfallet hava skett och »Laglöshetens människa», fördärvets man, hava trätt fram, 4vedersakaren, som upphäver sig över allt vad gud heter, och allt som kallas heligt, så att han tager sitt säte i Guds tempel och föregiver sig vara Gud. 5Kommen I icke ihåg att jag sade eder detta, medan jag ännu var hos eder? 6Och I veten vad det är som nu håller honom tillbaka, så att han först när hans tid är inne kan träda fram. 7Redan är ju laglöshetens hemlighet verksam; allenast måste den som ännu håller tillbaka först skaffas ur vägen. 8Sedan skall »den Laglöse» träda fram, och honom skall då Herren Jesus döda med sin muns anda och tillintetgöra genom sin tillkommelses uppenbarelse -- 9honom som efter Satans tillskyndelse kommer med lögnens alla kraftgärningar och tecken och under 10och med orättfärdighetens alla bedrägliga konster, för att bedraga dem som gå förlorade, till straff därför att de icke gåvo kärleken till sanningen rum, så att de kunde bliva frälsta."
2021-03-31, 11:17
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Hur menar du att detta bevisar att barnet var fött före profetian?
Barnet är Jesus, det framgår med all tydlighet då barnet ska styra alla folk.
2021-03-31, 11:25
Medlem
Citat:
Barnet är Jesus, det framgår med all tydlighet då barnet ska styra alla folk.
Jag håller med om att det verkar syfta på den berättelsen och det kan ha vissa likheter med verkligheten. Jag tror dock inte att Kristus var här då utan han lever som människa i den sista generationen. Och om evangelierna är lögn vet man inte hur det är ställt med uppenbarelseboken heller.

Jag vet att du inte bryr dig om vad jag tror men jag vill bara klargöra.
2021-03-31, 11:28
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Och det kommer från en som påstår saker utan stöd i Bibeln.
Var är ditt bibelstöd för att jag skulle vara antikrist?

Nej, antikrist är jude, vilket är vad Johannes påtalar. Den som förnekar att Jesus är Kristus, som utgick från kyrkan (Israel). Antikrister är inte alla som inte håller med dig.
2021-03-31, 11:41
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Jag håller med om att det verkar syfta på den berättelsen och det kan ha vissa likheter med verkligheten. Jag tror dock inte att Kristus var här då utan han lever som människa i den sista generationen. Och om evangelierna är lögn vet man inte hur det är ställt med uppenbarelseboken heller.

Jag vet att du inte bryr dig om vad jag tror men jag vill bara klargöra.
Ja, du har fått en ande som inte erkänner Jesus som Messias.
2021-03-31, 11:41
Medlem
Citat:
Var är ditt bibelstöd för att jag skulle vara antikrist?

Nej, antikrist är jude, vilket är vad Johannes påtalar. Den som förnekar att Jesus är Kristus, som utgick från kyrkan (Israel). Antikrister är inte alla som inte håller med dig.
men den ande som förnekar Jesus är inte från Gud. Det är Antikrists ande, som ni har hört skall komma och som redan nu är i världen. 1Joh 4:3

Du kan förneka Jesus på många sätt. Vilket du gör här.

(FB) Uppenbarelseboken

Du förnekar Jesus egna ord om de som tillhör honom.
2021-03-31, 11:48
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
men den ande som förnekar Jesus är inte från Gud. Det är Antikrists ande, som ni har hört skall komma och som redan nu är i världen. 1Joh 4:3

Du kan förneka Jesus på många sätt. Vilket du gör här.

(FB) Uppenbarelseboken

Du förnekar Jesus egna ord om de som tillhör honom.
Att påtala dina många teologiska vurpor är inte att förneka Jesus.

Den ande som var i världen och som Johannes talar om är helt självklart den som där och då förnekade att Jesus är Messias.
2021-03-31, 12:08
Medlem
Citat:
Att påtala dina många teologiska vurpor är inte att förneka Jesus.

Den ande som var i världen och som Johannes talar om är helt självklart den som där och då förnekade att Jesus är Messias.
Du säger emot Jesus när du påstår att kyrkan, som tillhör Kristus, är en del av Babylon. Vi är ingen del av världen eller Babylon.

Som sagt så kan du förneka Kristus på många sätt. Det är inte Guds ande som talar genom dig, det är antikrists ande som aposteln skrev.
2021-03-31, 12:15
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Du säger emot Jesus när du påstår att kyrkan, som tillhör Kristus, är en del av Babylon. Vi är ingen del av världen eller Babylon.

Som sagt så kan du förneka Kristus på många sätt. Det är inte Guds ande som talar genom dig, det är antikrists ande som aposteln skrev.
En äktenskapsbryterska har en äkta man hon är otrogen mot.

Jag har redan visat läsare väldigt tydligt på vilket vis Babylon är otrogen. Ja, Gud manar sitt folk ut ur Babylon, men Babylon själv är fortfarande ett avfallet Israel/ Kyrkan.

Man får intrycket att du helt enkelt är rättshaverist. Tråkigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in