2021-03-31, 10:35
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Nej. Vi uppmanas att...

Och jag hörde en annan röst från himlen säga: »Dra bort från henne, mitt folk, så att ni inte deltar i hennes synder och drabbas av hennes plågor. Upp 18:4

Om ni tillhörde världen skulle världen älska er som sina egna. Men nu tillhör ni inte världen, utan jag har kallat er ut ur världen, och därför hatar världen er.

Så de som tillhör Kristus är ingen del av Babylon. Eller världen. Du är en antikrist när du anklagar Guds folk.
Nej, antikrist är den Bibeln säger är antikrist, inte vad du tycker.

Ja, de som hör och lyder Gud har lämnat eller lämnar Babylon aws. Fortfarande är RKK med hennes barn att räkna som kyrkan, eftersom de bekänner Jesus, och avfallet handlar om de vita som övergett Herren.

Bibeln kan inte läsas lite som du själv vill och tycker.
2021-03-31, 10:38
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Så vad menar du med tro på Kristus? Behöver du tro på att han existerar eller tycka om honom eller tro på syndernas förlåtelse genom honom eller allt detta eller vadå?

Med tanke på hur du ogillar vad jag skriver så skulle du antagligen inte gilla Kristus alls om jag var han. Snarare skulle du fnysa åt honom. Eller hur? Du kanske är ett exempel på hur kristna idag, i relation till verklighetens Kristus, påminner om hur fariseerna behandlade Jesus enligt fiktionen om Kristus?
"2Därpå skolen I känna igen Guds Ande: var och en ande som bekänner att Jesus är Kristus, kommen i köttet, han är av Gud; "
https://sv.bibelsite.com/swe/1_john/4.htm
2021-03-31, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
"2Därpå skolen I känna igen Guds Ande: var och en ande som bekänner att Jesus är Kristus, kommen i köttet, han är av Gud; "
Varför är det då så viktigt för dig att tro på varenda ord i hela bibeln om det räcker med detta?
2021-03-31, 10:45
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Varför är det då så viktigt för dig att tro på varenda ord i hela bibeln om det räcker med detta?
Det är en helt annan fråga, vilket jag hoppas att du förstår.

För det första är inte Jesus vem som helst. Det är skribenter i Bibeln som kan berätta om Honom. För det andra vet jag att Bibeln är Guds ord, och detta borde räcka som förklaring till varför jag tycker att det är viktigt att jag tror på vartenda ord.
2021-03-31, 10:49
Medlem
Citat:
Det är en helt annan fråga, vilket jag hoppas att du förstår.

För det första är inte Jesus vem som helst. Det är skribenter i Bibeln som kan berätta om Honom. För det andra vet jag att Bibeln är Guds ord, och detta borde räcka som förklaring till varför jag tycker att det är viktigt att jag tror på vartenda ord.
Själv tror jag att bibeln inte är Guds ord men däremot tror jag att Kristus föds som människa, men att det sker i den sista generationen.

Jag är alltså av Gud eftersom jag inte förnekar att Kristus är en människa?
2021-03-31, 10:51
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Själv tror jag att bibeln inte är Guds ord men däremot tror jag att Kristus föds som människa, men att det sker i den sista generationen.

Jag är alltså av Gud eftersom jag inte förnekar att Kristus är en människa?
Nej, du väntar på en annan Messias.

"2Därpå skolen I känna igen Guds Ande: var och en ande som bekänner att Jesus är Kristus, kommen i köttet,"

Edit:
Jesus är redan en människa. Han ska återkomma. Inkarnation förekommer inte.
2021-03-31, 10:53
Medlem
Citat:
Nej, du väntar på en annan Messias.

"2Därpå skolen I känna igen Guds Ande: var och en ande som bekänner att Jesus är Kristus, kommen i köttet,"
Så om verklighetens Kristus är den jag säger så tror du inte på honom, du tror på en annan?
2021-03-31, 10:56
Medlem
Citat:
Edit:
Jesus är redan en människa. Han ska återkomma. Inkarnation förekommer inte.
Men vad jag menar är att han inte varit här tidigare som människa utan föds som människa i den sista generationen.
2021-03-31, 10:56
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Så om verklighetens Kristus är den jag säger så tror du inte på honom, du tror på en annan?
Jag tror på Jesus, Guds Son- Messias.

Du är OT
2021-03-31, 10:57
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Men vad jag menar är att han inte varit här tidigare som människa utan föds som människa i den sista generationen.
Det är inte vad Uppenbarelseboken säger.

Du får tro på flygande grisar om du vill.
2021-03-31, 11:00
Medlem
Citat:
Det är inte vad Uppenbarelseboken säger.

Du får tro på flygande grisar om du vill.
Uppenbarelsen i kap 12-13 ger ingen uttydning på om sonen som blir född föregår profetian eller om den avser framtiden.
2021-03-31, 11:01
Medlem
Citat:
Kyrkan har ägt mer historiskt än hon gör nu, men visst ingår kyrkan i högsta grad i Babylon.

Ja, kyrkan har tappat land och makt, man har separerat stat och kyrka på grund av den kommande domen. Domen då makten går till angrepp mot falsk religion.

Att kyrkan skulle tappa land och makt innan förintelsen, var förutsagt:

"Och han tog till orda och sade:"Det har fallit! Babel har fallit! Alla dess avgudabilder är slagna till marken."" (Jes 21:9 Bibel2000)

"Och han ropade med stark röst: "Fallet, fallet är det stora Babylon! Det har blivit en boning för onda andar, ett tillhåll för alla orena andar, ett näste för alla orena och avskyvärda fåglar. Alla folk har druckit av hennes otukts vredesvin, och jordens kungar har horat med henne, och jordens köpmän har blivit rika av hennes omåttliga lyx "(Upp 18:2-3 Folkbibeln)

Citat:
Avfallet är dock från tron på Kristus, inte endast till felaktig teologi.
Att vi ser ett enormt avfall bland tidigare kristna nationer är tydligt.

Det avfallet kom redan på Johannes tid:

"Ty först måste avfallet ske och laglöshetens människa uppenbaras, undergångens son...

Mina barn, detta är den sista tiden. Ni har hört att en antikrist skall komma, och nu har också många antikrister trätt fram. Av detta förstår vi att det är den sista tiden.
"
(2Thess 2:3 1Joh 2:18 Bibel2000)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in