2021-03-29, 19:59
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bezt_swe
All EMV (kedjors egna märken) är legotillverkat, de har inga egna fabriker med få undantag.

Det vore en bra trådstart, lista all "legotillverkning ni känner till".
Jag har jobbat i några livsmedelsfabriker, där man hällt i samma sak i burkarna men bara bytt etikett.
Citera
2021-03-29, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Misstänkte det. Måste själv testa det.
Dock är pizzorna olika heta. Vissa exemplar är snudd på oätliga..
Citera
2021-03-29, 20:22
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dallasmygel
Dock är pizzorna olika heta. Vissa exemplar är snudd på oätliga..

Trots att jag gillar starkt, så är inte stark pizza något jag tycker är särskilt intressant. Jag har nog bara köpt tre Inferno under senaste fem åren. De har varit okej, men jag brukar alltid toppa mina fryspizzor med mozarella, svamp, et al. Extra topping är alltid kungligt.
Citera
2021-03-29, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Det vore en bra trådstart, lista all "legotillverkning ni känner till".
Jag har jobbat i några livsmedelsfabriker, där man hällt i samma sak i burkarna men bara bytt etikett.
Nackdelen med det är att de kan byta leverantör/tillverkare utan att det syns. Om de är någorlunda ärliga så skriver de typ ”nytt bättre recept” eller liknande.
Citera
2021-03-29, 21:51
Medlem
Citat:
Nackdelen med det är att de kan byta leverantör/tillverkare utan att det syns. Om de är någorlunda ärliga så skriver de typ ”nytt bättre recept” eller liknande.

På många produkter kan man ju läsa tillverkarkoderna, de brukar gå att kolla upp på nätet.
Citera
2021-03-29, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelpump61
På många produkter kan man ju läsa tillverkarkoderna, de brukar gå att kolla upp på nätet.
Njo, men tror inte så många kollar EAN-kod, speciellt om förpackningen ser likadan ut.
EMV är tyvärr en innovationsödare, råkar en leverantör få till en storsäljare bland alla nyheter så kopierar de stora kedjorna denna inom 6 månader.
Tänk då på att minst 9 av 10 nyheter floppar och är pengar i sjön för leverantörerna.
Inget sagt att EMV inte kan vara bra produkter, de bara dödar framåtandan bland leverantörerna.
Nåväl, denna tråd är om LIDL

När jag jobbade där för ehm, 16 år sen ish och var på utbildning så sa de rakt ut att de kopierade stora märken så gott de kunde, både i smak och design och det kunde komma ett Mail på morgonen att man var tvungen att ta bort en viss produkt då de blivit stämda för kopiering.
Men var ju ett tag sen, de kanske jobbar annorlunda nu
Citera
2021-03-30, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krackhaus
Någon som testat de slaviska besökarna dumplings och de kryddiga kålrulladerna?
Inte så goda, tyvärr.. Är född i Östeuropa och vet hur det ska smaka...
Citera
2021-03-30, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum
Slår även jag ett slag för denna. Godaste jag hittills hittat.

Även jag passade på att köpa Nordvågs kaviar efter att ni rekommenderade den.
Fin mild röksmak, ingen "fiskig" bismak och bra sälta. En rekordelig kaviar helt enkelt till ett bra pris.

Tack för tipset!

För övrigt, apelsiner i lösvikt till extrapris den här veckan. Jag var orolig för kvaliteten så här års men dom var svingoda.
Citera
2021-03-31, 10:31
Medlem
Citat:
Njo, men tror inte så många kollar EAN-kod, speciellt om förpackningen ser likadan ut.

Jag tänker inte på EAN utan anläggningsnummer, typ dessa för mejerier:
https://www.livsmedelsverket.se/produktion-handel--kontroll/livsmedelskontroll/livsmedelsanlaggningar/eu-godkanda-anlaggningar/sektion-ix---obehandlad-mjolk-och-mjolkprodukter
Koden står i en oval, exempelvis "SE 1071 EG" för Falköpings mejeri.
Citera
2021-03-31, 13:30
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelpump61
Jag tänker inte på EAN utan anläggningsnummer, typ dessa för mejerier:
https://www.livsmedelsverket.se/produktion-handel--kontroll/livsmedelskontroll/livsmedelsanlaggningar/eu-godkanda-anlaggningar/sektion-ix---obehandlad-mjolk-och-mjolkprodukter
Koden står i en oval, exempelvis "SE 1071 EG" för Falköpings mejeri.

På tex Ängens mjölken så står det uppe på fogen tillsammans med bäst före, och på Creme Fraichen så är på plastlocket tillsammans med bäst före.

Mjölken här är 1029 (Arla Järfälla) och Creme Fraichen 1017 (Grådö Mejeri Hedemora).
Citera
2021-03-31, 14:32
Medlem
BigFatCones avatar
Deras Billy's-variant är aningens bättre än Billy's. Mindre bröd, mer skinka och godare ost.
Citera
2021-04-03, 12:11
Medlem
VoktorDodkas avatar
Jag börjar känna mer agg än attraktion mot Lidl, dom tar bort allt jag gillar. På senaste tiden har dom tagit bort sandwichpåsarna, de små plastpåsarna på rulle för 10:-. Dom har tagit bort tvåpack tvål, även den för 10:-. Men värst är att dom tagit bort bordsguld och ersatt det med någon florakopia, nu blir det till att handla bregott till ockerpriser på willys(samma pris som hos Lidl men numer handlar jag hellre samma saker på willys än lidl).

Freeway Zero, hamburgerost, butchers nötfärs, hamburgerbröd och syltmunkar är vad som återstår, dessa rekommenderar jag men passa på innan även de tas bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in