2021-03-25, 23:22
Medlem
Kan rekommendera deras Inferno-varor. Pizzan är riktigt bra och även chipsen.

Något man däremot bör undvika till varje pris är kaffet. Har provat både malet och hela bönor. Vidrigt alltihop.
Citera
2021-03-25, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liten.igelkott
Har någon ätit inferno pizzan nyligen? Är den så het som alla säger?
Den är jättegod och väldigt prisvärd. Hyfsat stark, så drick gärna öl till.
Citera
2021-03-26, 01:34
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annaconda
Jag tycker allt från Milbona har en otrevlig bismak, utom deras smaksatta yoghurt (för där döljs väl bismaken).

Jag har inte smakat på det där, men smöret, alltså smör man steker i, märker jag ingen skillnad på mellan Milbona och Arla.
Självklart kikar jag efter fusk i ingredienserna.. och det finns det faktiskt inte, som i t.ex margarin..
Helt otroligt hur en del kan tro att smör och margarin är "samma sak" haha vänd på förpackningen ffs tänker jag.
Citera
2021-03-26, 01:35
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Raviolin är helt klart prisvärd. Bara lite extra kryddor i den så blir den fin. Har även testat att dra in den i ugnen toppad med ost, tomater och lite svamp, typ som en gratäng.

Den färska lasagnen med fläskfärs är lite smaklös, men kryddar man tillden och toppar med smkrik ost så funkar den.

Raviolin har jag haft som färdkost många gånger på längre resor som har saknat kylmöjligheter, bara öppna burken och ät med sked.
Fantastiskt smidigt.
Citera
2021-03-26, 01:38
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Jag körde länge med färdigmalet Bellarom Gold, men det går inte att jämföra med deras hela bönor. Färdigmalet kaffe blir märkbart sämre efter några dagar sedan förpackningen har brutits. Med hela bönor märker jag ingen skillnad i smak, även om det tar två månader att förbruka ett kilo.

Men det är ju som skillnaden på färdigmalen svartpeppar, och att mortla den själv..
Svartpepparkorn kan du ju förvara jättelänge utan att aromen går ut, men luktar man i en gammal påse färdigmalen så kan den vara doftlös..
Det har väl med terpener att göra antar jag.
Citera
2021-03-28, 15:37
Medlem
Ajembacks avatar
Någon som vet om deras varmrökta lax för 169 kr nästa vecka är benfri?

https://www.lidl.se/sv/reklamblad/galler-29-3-4-4-erbjudanden-vecka-13-2/view/flyer/page/2
Citera
2021-03-28, 18:33
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Men det är ju som skillnaden på färdigmalen svartpeppar, och att mortla den själv..
Svartpepparkorn kan du ju förvara jättelänge utan att aromen går ut, men luktar man i en gammal påse färdigmalen så kan den vara doftlös..
Så här säger Erik Videgård om svartpeppar och förvaring.
https://youtu.be/PLuljMlXxFo?t=146

Lidl's Chicken Nuggets vann solklart Amirs test, igen!
https://www.youtube.com/watch?v=vjX3XwfpEUk
Citera
2021-03-28, 18:58
Medlem
Citat:

Det är kaffebönor som omtalas.
Citera
2021-03-28, 19:02
Medlem
Citat:

Märket "Ängen" gör svenska ostar till Lidl, smakar precis som Arla, du märker ingen skillnad i smak.

Flera av Ängen ostarna var producerade av Boxholms Mejeri, numera har Arla köpt upp och lagt ner Boxholm,deras ostar görs numera i Östersund.
Citera
2021-03-28, 23:43
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiber-Twist
Flera av Ängen ostarna var producerade av Boxholms Mejeri, numera har Arla köpt upp och lagt ner Boxholm,deras ostar görs numera i Östersund.

Misstänkte det, någon form av legotillverkning alltså, finns en hel del sådant i butikerna.
Citera
2021-03-28, 23:44
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiber-Twist
Det är kaffebönor som omtalas.

Är processer förbjudna samtalsämnen då?
Citera
2021-03-29, 06:05
Medlem
Citat:
Misstänkte det, någon form av legotillverkning alltså, finns en hel del sådant i butikerna.
All EMV (kedjors egna märken) är legotillverkat, de har inga egna fabriker med få undantag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in