2021-03-30, 23:25
Medlem
Naaaw.

Stackars Esb var sååå uppriven och förstörd efter art han skrivit på pappret och han helt glömt bort att nämna det för Ebt när dom sågs efter papprena var påskrivna.

Eller att han ångrade det innan han enligt egen utsago ångrade det när det sågades ner lite träd.

Vi har fått många bud här när affären ångrades. Både av "nära bekanta" och lite olika tillfällen av Esbjörn själv.

Ska man gå till tinget är det väl lämpligt att samköra sin story innan man horar ut sig till pressen.
2021-03-30, 23:29
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Tja, han var ju på banken och de som jobbade där kände tydligen inte till ditt knep.

Själv har jag faktiskt inte heller sett tillbakaföringsknappen på min banksida.

Man kan alltid sätta in pengarna på ett annat konto på banken så länge
2021-03-30, 23:32
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Naaaw.

Stackars Esb var sååå uppriven och förstörd efter art han skrivit på pappret och han helt glömt bort att nämna det för Ebt när dom sågs efter papprena var påskrivna.

Eller att han ångrade det innan han enligt egen utsago ångrade det när det sågades ner lite träd.

Vi har fått många bud här när affären ångrades. Både av "nära bekanta" och lite olika tillfällen av Esbjörn själv.

Ska man gå till tinget är det väl lämpligt att samköra sin story innan man horar ut sig till pressen.

https://imgur.com/a/cDvMytf
2021-03-30, 23:33
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoseyWales
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7KvJVo/nya-esbjorn-vittnet-han-var-gratfardig

Vad tror ni om det här då? Kom upp precis på Aftonbladet. Att ett nytt vittne träder fram efter mer än ett halvår, känns det trovärdigt eller bara "passande"?

Redigerade stavfel.

ROTFLMAO

Ja jösses, där hade vi det nya kortet, esset i rockärmen.

Åsså påstår någon i tråden att detta vittnet inte behöver presenteras förrän nu.

Då ska vi se här. Den muntliga förhandlingen har redan varit. På den förklarade Esbjörn följande - Jo då, jag skrev på avtalet av egen fri vilja. När TV4 intervjuade honom så sa att han ångrat sig, inte att han inte förstått. Han sa att han ångrade sig för vad EBba gjorde med träden. Esbjörn har berättat att han var på plats när träden togs ner. Utan att meddela att han ångrat sig. Esbjörn har berättat, i ett polisförhör, fattar ni, i polisförhör har Eshjörn berättat att han givit Ebba tillstånd att röja på tomten, inför hennes inflyttnig. Han får frågan om när hon skall tillträda fastigheten, han säger då att han inte har koll på datumet. Han säger inte att han inte förstår, han säger inte att det är preliminärt, han säger inte att han inte sålt huset ännu. Allt han svarar på utgår ifrån att huset är sålt.

Ovanpå allt detta, så har Esbjörn lämnat in en psykologutredning som säger att Esbjörn är fullt orienterat till samtliga kvaliteter, tid, plats, person och situation. Den säger att han inte har några association eller tankestörningar, han har normal vakenhet och han har god formell och informell social kontakt. Han har inga uppmärksamhets eller impulsproblem och han arbetar ihärdigt fokuserat och koncenterat. Det är en rätt viril kille som beskrivs. Därtill har en professor och en läkare i neuropsykiatri uttalat sig i termer om att Esbjörn utifrån testrapporten inte uppvisar några problem som innebära att han inte förstod avtalet.

Som grädde på moset har Esbjörn berättat, återigen i polisförhör om jag minns rätt, att han visat huset för andra spekulanter i flera år. Han har berättat att han kontaktat andra intressenter i samband med försäljningen till Ebba, bland annat sin brorson, som kom för att hämta grejer ur huset innan EBbas tillträde.

Och då, då, efter allt ovanstående, då träder det hemliga vittnet in på scenen.
- Esbjörn var gråtfärdig.

ROTFLMAO

Och ja, som flera andra i tråden så ger jag mig fan på att det är den gode vännen Ulf som blivit övertalad, mutad, tvingad eller vad de nu gjort med honom, som kommer stå där och begå mened i domstolen. Han är väl ungefär lika gammal som Esbjörn. Har de en psykologutredning på honom som visar att han INTE är dement, så vi vet att vi kan lita på vad han säger, om vi nu inte kan lita på Esbjörn.

Så då har vi då Binninge, eller Hurtig, eller vem det nu blir som ska stå där i domstolen, och förklara för de tre lagfarna domarna att nej den där Barry, professorn och han läkaren neuropsykiatrikern, dom vet inte vad dom pratar om. Men Ulf, det är vår kille, han har koll på detta, han vet minsann hur det står till med Esbjörn och vad han har förstått och inte.

Yeah right ... ROTFLMAO

Detta överträffar ta mig fan med ljusår allt man hade kunnat föreställa sig. När Binninge har målat in Esbjörn fullständigt i ett hörn, ja, då ska han göra hörnet ännu mindre.

Detta är väl förmodligen deras variant av 1924 års lag. Binninges försök att övertyga domstolen att Esbjörn inte var vid sina sinnens fulla bruk när avtalet undertecknades. Problemet är bara att Esbjörn har gjort lite för många uttalanden i pressen, i tidningar och på TV, för att någon enda människa skall tro på honom.

Det är nu kludden till ombud kommer tillbaka och biter sig själv i svansen. Det är här hela planen skjuter sig själv i sank.

För tänk er följande. Tänk er att Esbjörn hade haft ett riktigt ombud, en advokat, en som förstår hur man drivet ett fall. Då hade detta kunnat lyckas. För då hade inte Esbjörn yttrat ett enda jävla ord till pressen, inte ett enda. Han hade inte sagt ett ord om att han ångrat sig. Han hade aldrig polisanmält Ebba och det hade inte funnits ett förhörsprotokoll där han berättar om hur han försökt sälja huset i många år och det hade aldrig berättats om hur han ringt sin brorson som kommit för att hämta grejer ur huset.

Då kunde Ulf ha stått där i domstolen och helt oemotsagd ha framfört sin version om hur förstörd Esbjörn var när han insåg vad han gjort.

Det är bara ett enda problem. Riktiga advokater ägnar sig inte åt att producera falska vittnen.

Men icke desto mindre så är detta ett praktexempel på varför man som part i ett mål inte ska sprida en jäkla massa trams i pressen. För det kommer tillbaka och biter en i svansen. Eller som amerikanerna säger, what goes around comes around.

Vad ska Esbjörn svara i domstolen när han får frågan om varför han lät Ebba röja på tomten om han inte sålt huset. Vad ska han svara i domstolen när han får frågan om varför han på TV har berättat att han ångrat sig, om han nu inte förstod att han sålt huset. Vi är tillbaka på ruta ett. För ni kommer väl ihåg Esbjörns första ursäkt, att han INTE MINNS att han hade sålt huset. Och sedan ångrade han det han inte mindes. Nu heter det återigen att han inte förstått att han sålt huset. Så hur kunde han då ångra att han sålt huset, om han nu inte visste att han sålt det. Vad ska han svara på det.
Så kommer då stunden då Binninge säger - jo men han har inte förstått något av detta, det är därför.
Och det är då rätten skall tro mer på Ulf än på en professor, en neuropsykiatriker och en psykolog.

ROTFLMAO
Senast redigerad av trngw 2021-03-30 kl. 23:53.
2021-03-30, 23:33
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ananias
Ja,om några av de mutade vittnena kallas att vittna under ed i huvudförhandlingen ska de nog tänka sig riktigt noga för. .
Esbjörn ångrar sig under tvång, Esbjörn är påverkad av illasinnade människor. Esbjörn är kidnappad och hålls fången på kursgården, Esbjörn och Billinge har planerat att lura Ebba sedan år tillbaka. Esbjörn köper vittnen....

Det finns ingen hejd på fantasierna runt Esbjörn. För ni vet väl att det är det det är. Det finns ingenting som tyder på att något av detta är sant. Man har inte kunnat läsa om detta någon annanstans än här. Det är ett faktum.

Så egentligen finns det inget som tyder på att Esbjörn mot på pensionatet en väldigt lång tid av någon annan anledning än att han och Ägarinnan är vänner, trivs ihop och hjälper varandra. Att Esbjörn väljer att bo på pensionatet istället för i sin egen lägenhet tyder snare på att han inte känner sig helt trygg själv.

Vidare tyder det mesta på att när ägarinnan till pensionatet upptäcker hur förtvivlad han är över affären. Och att han faktiskt är förvirrad och har svårt att klara sig själv. Kanske ägarinnan fungerat lite som inofficiell god man åt honom. Han säger ju att hon var ensam på banken första gången.

Men nu inser de att de behöver papperna klara och kontaktar därför Monica för hjälp. De vet att hon är duktig på sådana här saker och de ber henne därför om hjälp. Hon ansöker om en generalfullmakt för att göra vad hon kan för att hjälpa honom.

Ebba stämmer och de ringer upp Billinge som de känner för hjälp. Och alla försöker de göra det de upplever är Esbjörns önskan och utifrån ståndpunkten att göra gott för honom.

Jag tycker det låter mycket troligare än att de är en ond sammansvärning som håller Esbjörn inlåst och köper vittnen.
2021-03-30, 23:34
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Ja det har du säkert rätt i. Det slog mig inte och det kanske inte slog Esbjörn heller.
2021-03-30, 23:40
Medlem
trngws avatar
Men det mest intressanta med detta, denna nya "strategi", det är följande

kommer Esbjörn att spela med?

Det har Esbjörn inte gjort hittils. Esbjörn har aldrig sagt att han blivit lurad. Esbjörn har aldrig sagt att han inte minns att han skrev på avtalet. Esbjörn har aldrig sagt att han är dement. Esbjörn har aldrig sagt att han inte förstått vad han skrivit på.

Det är Binninge som påstått allt detta.

Nu dyker ett vittne upp som påstår att Esbjörn var gråtfärdig.

Kommer Esbjörn att vidgå denna berättelse? Kommer Esbjörn i domstolen att säga - Det är riktigt, jag förstod inte att jag sålde huset. Min kompis berättade det för mig och då blev jag gråtfärdig.

Är detta bara ännu en dimridå från Binninge, eller kommer Esbjörn helt plötsligt att dansa efter deras pipa nu? För det har han inte gjort innan. När han fick frågan från TV4 så var han glasklar med svaret.

- Jag har ångrat mig, men det förstår inte Ebba.

Jag är långt ifrån övertygad om att Binninges nya påhitt är sanktionerat av Esbjörn.
2021-03-30, 23:45
Avslutad
Fyfan, vilken jävla kärring hon är denna Ebba. Egoistisk satmara som tycker att hon förtjänar husköpet på grund av en namnteckning. Mannen är gammal, ha lite respekt för det och även att man kan ångra sig. Huset har han bott i länge och bär hans historia. Ingen känner sympati för dig Ebba för att du vill att dina bortskämda snorungar ska kuta runt där. Hur kommer det smaka? Usch, du kommer få karma när du flyttat in. Din elakhet kommer sitta i väggarna och när barnen är stora nog att googla kommer de inte att morsan är allt annat än en mysig mamma med empati. Köp ett annat jävla hus din idiot. Men men hon har visat sitt rätta ansikte, nej usch hade högre tankar om henne innan men nej fy hur kan man vara så empatilös.
2021-03-30, 23:46
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha

Man sätter in dem på ett klientmedelskonto. Ett sådan har alla jurister som jobbar med klienter i dylika mål. Binninge ville sätta in handpenningen på Ebbas ombuds klientmedelskonto. Vilket självklart nekades av Ebbas ombud. Av alla ställen pengarna kan hamna på, är det sista stället det finns anledning att dumpa dem. Esbjörn borde ha satt in dem på sitt ombuds klientmedelskonto.

Men visst ja, Esbjörns ombud är ju ingen jurist, han har inget klientmedelskonto.

Men det finns andra som har klientmedelskonton där man kan sätta in pengarna.
Man kan bland annat deponera dem hos fogden.

Men visst ja, Binninge är ju inte kompis med fogden, han kan ju inte deponera pengar där.

Sedan kan finnas möjligheter att deponera dem hos länsstyrelsen.

Men faktum är, man kunde gjort precis som du skriver, och satt in dem på ett annat konto på banken. Bara för att särskilja dem.

Men, hur skulle Esbjörn då betala Binninge 2500:-/h?

Nej, den där handpenningen, den är nog long gone.
2021-03-30, 23:47
Avslutad
Förstår att hon är skild, hon påminner mer om en hungrig bankman än en kvinna
2021-03-30, 23:47
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Ett nytt vittne som fick förklara för Esbjörn vad det innebar att han skrivit på ett kontrakt om att sälja fastigheten. Esbjörn ska kanske ha trott att det var något "preliminärt" som han skrev på. Det låter ju troligt

Men det är väl bara att lämna in bevisen till tingsrätten om att Esbjörn har någon form av hjärnskada som gör att han inte förstår vad det innebär. Binninge har haft ett halvår på sig. Juridiskt hjälper det knappast att ett vittne säger att Esbjörn är ledsen.
Det ska bli intressant hur Esbjörn ska få ihop det med att han ångrade sig dagen efter undertecknandet med det här vittnesmålet om det mötet var en annan dag. En tredje tidpunkt för när ångern trädde in skulle då vara vid slyröjningen. Sedan får vi se vad vittnet säger under sanningsförsäkran med straffansvar i rätten. Det är något annat än att bre ut sig i tidningen.
2021-03-30, 23:49
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HairyCunt
Själv har jag faktiskt inte heller sett tillbakaföringsknappen på min banksida.

Tänka sig, jag har inte sett ångra-fastighetsförsäljnings-knappen heller, var hittar man den?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in