2021-03-30, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Rent rättslig är risken att det inte händer någonting, annat än att Esbjörn riskerar få en tredskodom emot sig om inte han vidtar åtgärder och skaffar sig ett annat ombud som kan tillgodose hans intressen.

Binninge är ju som sagt inte ens jurist, än mindre advokat, utan mest bara en bedragare. Så han riskerar inga sanktioner från advokatsamfundet, vilket är vad som annars håller ombuden, som är advokater, på mattan.

Esbjörn kan ju sedan driva en skadeståndsprocess emot honom, men det lär väl knappast hända, i alla fall inte pga att han hoppat av, däremot möjligen för att han inte tillgodosett Esbjörns intressen. För det har verkligen inte legat i Esbjörns intresse att hänga ut Ebba, men det är precis vad Binninge gjort, och det finns det hårda bevis för att Binninge planerade redan innan han blev Esbjörns ombud.

Jag är förvisso tveksam till att det kommer att bli en fortsättning efter Ebba-affären, med en tvist mellan Esbjörn och Binninge, men omöjligt är det verkligen inte, och ur Esbjörns perspektiv verkligen rättfärdigat. Den som lever får se.
Johann Binninge har tagit Påsk
Och hans pedofilharem hakar på. Observerar råsossen sparkade polisen från Basebolligan Michael Lundh bland pedofilens påskvänner .
https://www.facebook.com/1406961290/posts/10226883481058849/?d=n
2021-03-30, 20:38
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Inte jag heller om jag ska vara ärlig (inte förvånad alltså) men jag trodde i och med den mailväxling som ändå varit att Binninge skulle komma in med det som efterfrågas idag i och med att han nästan garanterade P*r S*muelsson det när PS uttryckligen frågade i sitt mail om det innebar några förseningar för preliminär bevisuppgift och Binninge sa att allt var lugnt på den fronten.

Citatet är från deras mailväxling.

Han kommer nog att faxa in den 23:59

Gör han det vet vi att han fortfarande läser tråden

Att han låter PS tro att allt är lugnt kan vara en ren fasad, för att ge sig själv mer tid att fly fältet. Han håller skenet uppe och sen lämnar han ett sjunket skepp bakom sig släpper skiten i knäet på Esbjörns nya ombud, kanske någon ny korkad tjomme som låter sig luras av Binninge. Skulle inte förvåna mig om det enda som kommer in är en ny ombudsanmälan med fullmakt. Och sedan hänvisar peddot bara till det nya ombudet när PS frågar efter bevisningen.

Och då sitter inte bara Esbjörns nya ombud där i skiten peddot lämnar efter sig, utan även PS som då har att välja mellan att döma ut en tredskodom mot Esbjörn för att han inte inkommit med yttrandet, eller att bevilja anstånd på en månad, som det nya ombudet helt garanterat kommer begära. Och givet hur slapphänt PS varit mot Binninge tidigare, så lär han väl inte utge någon tredskodom nu, även om det är precis det han borde göra. Å andra sidan lär väl en sådan bara försena hela processen ännu mer. Hela denna soppan visar hur tandlöst regelverket är mot bedragare som Binninge.
2021-03-30, 20:43
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Tackar, ska på annat nu men jag fixar det i morgon. Klart alla referenser ska finnas som underlag för oss.

Tack
2021-03-30, 20:43
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Brevet var inte handskrivet av honom utan utav någon annan och sen med hans namnteckning under det.
Det skulle till ett möte där de skulle avskriva och göra upp om hur betala tillbaka.
Esb kom dit med en person som gick med honom men vägrade tala om vem denne var och sen gick Esb utan att ha gått genom dörren.

Ebba stod beredd att göra en det ena eller en det andra men Esb avvek.

Vem var det som skrev brevet med annan handstil och vem var med honom till detta mötet?

Ebba kan INTE bryta det första kontraktet utan att Esb hade närvarat,, inte Esbs ombud som vägrade presentera sig.

Handskrivna brevet och denne som icke presenterade sig var antagligen samma person?
Någon i hans omgivning som ville ärva fastigheten?
Någon i hans omgivning som inte ens kunde presentera sig!!

Esb var nog pressad att gå in och säga nej och stopp och belägg vilket var emot hans vilja och därför avvek han.
Att brevet inte var skrivet av honom har jag inte läst någon annan stans än här. Även om så var faller så säger han ju att han skrev ett brev. Karln kanske har dyslexi och behöver hjälp att skriva. Jag tror även att dikterade brev som man skrivet under räknas att vara från den som säger sig vara avsändaren.

Jag vet att Esbjörn drog från det där mötet. Jag vet inte riktigt vad du läser in i det agerandet. Jag tänker att han kanske var rädd, ville behålla huset, men kände att han sviket Ebba. Men det var väll inte avskrivs de skulle göra. Det egentliga syftet med mötet var väl att underteckna köpebrevet?

Jag kan inte säga att Ebba inte varit beträdd att någonting avsäga sig köpet. Men det var ju hon som gick till tinget. Så hon är ju inte att betrakta som något oskyldigt offer i detta.
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det spelar alltså ingen roll om du redan hade sålt din bostad eller sagt upp ditt hyreskontrakt? Ofta måste man ha sålt sin egen bostad innan man får banklån för att kunna köpa en ny.

Berätta gärna mer hur en sådan lag eller bestämmelse ska genomföras. Ska det vara någon åldersgräns, typ 70 för att få ångerrätt? Hur ska personer som redan sålt sin bostad eller sagt upp hyreskontrakt lösa sin situation om någon ångrar sig? Är det svårt att besvara frågorna jag ställde? Man kan väl flumma lite om att det är självklart att äldre ska ha ångerrätt, men du kan väl berätta hur du tänker att det ska fungera i praktiken?
Vet du, det känns som jag kan svara dig vad som helst och du kommer bara att fortsätta säga, men om det var så här då.

Att Ebba blev bostadslös var ju inte sant. Har hon ens haft en hyresrätt? Esbjörn skrev brevet i september. Så om Ebba haft en bostadsrätt att säga upp så skulle hon alltså gjort det innan sista augusti. Då skulle hon ha behövt lämna den sista november. Men huset beräknades ju vara klart först till jul. Tre månader för ett så omfattande jobb känns i knappast laget.

Jag har varit tydlig med att jag inte är ute efter en lagförändring. Så hur eller varför jag skulle utveckla det vet jag inte.

Jag har väll bara mer folkvätt, moral och medmänsklighet än Ebba helt enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av Runkas
Det där med att Ebba "medvetet och metodiskt bearbetat Esbjörn för att få köpa huset" faller rätt hårt då första kontakt inte ens va med med Ebba inblandad, utan bara en fråga av någon annan om huset var till salu. Tror du på riktigt att Esb sa nej vid detta tillfälle? resten av mötena mellan Ebba och Esb lär ha vart diskussioner om pris och praktiska saker. Sedan om du tycker det ska räcka med att bara kan ångra sig lite godtyckligt sådär när man har sålt något, så är du rätt korkad. Som jag ser det är hela problemet att folk runt Esb pressar detta hårt för att gynna egna intressen, och dessutom skött det hela jävligt osmidigt. Tror dom flesta normalt funtade skulle reagerat och gjort precis som Ebba i denna situation. Sen detta trams med att hon skulle ha bättre rätt till huset på det sätt du tror att det betyder, det har inget att göra med det faktum att hon vill bo just där eller att hon är bortskämd, utan för att hon har köpt huset, därför har hon bättre rätt till det. Hon behöver inga andra motiveringar än att hon har köpt huset helt enkelt, sedan att hon vill bo där för att det passar henne är väl självklart, annars hade hon aldrig köpt rucklet med allt jobb det innebär. Du glömde att tjafsa lite om dom 300 btw, eller har du glömt denna superviktiga fråga....
Nej Ebba hade någon som frågade åt sig, men det gjorde ju knappast att affären var klar när Esbjörn knallade dit för att dricka kaffe. Att Ebba inte var inblandad i första frågan är ju inte sant. Personen som frågade var ju ombedd att fråga av henne. Och jag tror på riktigt att han sa Nej, men att han ändå var så välkommen hem till Ebba på fika. Och kaffe hemma hos Ebba ville han inte säga nej till.

Men jag menar att från den första koppen kaffe med en tvekande Esbjörn. Har hon använt sig av metoder hon använder på jobbet varje dag. De träffades ju 8-10 gånger innan de var framme vid kontraktsskrivning. De pratade ju om hur huset såg ut när Esbjörn var barn, vilka färger som var i de olika rummen. Hon hade barnen med sig och Esbjörn och Femåringen satt i köket och pratade om hur det såg ut i dåtiden och hur det skulle se ut i framtiden.

Jag tror att Ebba tjatade argumenterade och övertygade Esbjörn som att han vore en politiker hon skulle vinna över på sin sida. Och det värsta är att jag dessutom tror att hon såg priset som att förhandla till sig lägsta upphandling inom politiken.

Jag tror vidare att Esbjörn litade blint på Ebba för att hon är den hon är. Jag tror att han varit mer benägen att ta egen hjälp om hon varit en vanlig okänd person.

Att du och jag har olika tankar om hur normalt funtade personer fungerar är uppenbart. För jag tror nämligen att de flesta normalt funtade personer skulle backa och låta köpet gå tillbaka. Men jag tycker oxå att normalt funtade personer bör kunna argumentera om en sakfråga utan att kränka eller dumförklara så där är ju en av punkterna du och jag är olika på.

Jag tycker Ebbas 300k i städavgift är horribel. Isynnerhet som hon först hävdade att de skulle täcka hantverkskostnader. Detta betyder inte att jag måste använda dom i varje argumentation.
2021-03-30, 20:55
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Men det var ju hon som gick till tinget. Så hon är ju inte att betrakta som något oskyldigt offer i detta.

Hahaha, så nu är den som går till domstol att betrakta som skyldig gärningsman. Dina påhitt, HairyCunt, når nya höjder. Ja jösses.

Ebba är definitivt det oskyldiga offret i detta. Hon offrades på expressens altare för att Esbjörn skulle få sitt hus tillbaka, och planen drogs upp redan i förväg, öppet, på facebook.
2021-03-30, 21:03
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Hahaha, så nu är den som går till domstol att betrakta som skyldig gärningsman. Dina påhitt, HairyCunt, når nya höjder. Ja jösses.
Att ditt påstående om vad jag säger är helt tagit ur luften är helt klart och tydligt.

Men om du vill fortsätta göra bort dig själv så står det dig fullständigt fritt.

Skulle inte du förklara vad som får dig att tro att Esbjörns har diagnosen EIPS föresten?
Senast redigerad av MarryBlunt 2021-03-30 kl. 21:04. Anledning: Idiot
2021-03-30, 21:33
Medlem
JoseyWaless avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7KvJVo/nya-esbjorn-vittnet-han-var-gratfardig

Vad tror ni om det här då? Kom upp precis på Aftonbladet. Att ett nytt vittne träder fram efter mer än ett halvår, känns det trovärdigt eller bara "passande"?

Redigerade stavfel.
Senast redigerad av JoseyWales 2021-03-30 kl. 21:49.
2021-03-30, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoseyWales
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7KvJVo/nya-esbjorn-vittnet-han-var-gratfardig

Vad tror ni om det här då? Kom upp precis på Aftonbladet. Att ett nytt vittne träder fram efter mer än ett halv år, känns det trovärdigt eller bara "passande"?

Aftonbladet nämner ej något om nytt ombud så jag antar att det fortfarande är Binninge som representerar honom fortfarande?

Citat:
Nu har Esbjörn Bolin och hans ombud att skickat in sin preliminära bevisning inför rättegången i höst. I den framkommer ett nytt vittne som ska styrka Esbjörns version. I vittnesförhöret framkommer att Esbjörn ska ha varit hemma hos vittnet kort efter att han skrivit på kontraktet. Vittnet ska då förklarat att köpekontraktet var bindande varpå Esbjörn blev förtvivlad och var alldeles gråtfärdig.
Aftonbladet har pratat med vittnet som bekräftar mötet. Han vill bli omnämnd som nära bekant och säger att han och Esbjörn träffas ibland men känner varandra sen långt tillbaka.
– Hela affären kom så plötsligt. Jag sa till honom, när han visade kontraktet, att du har ju skrivit under här och så vidare. Jag tror inte att han förstod innebörden av affären. Jag tycker uppriktigt sagt att det var ledsamt, han var gråtfärdig över hela det hela, säger Esbjörns bekant.

Kan det vara Ulf som ställer upp som vittne? Jag antar att försvaret även kommer att forsätta på linjen som man haft tidigare att Esb inte förstod vad han skrev på. Dock så ter det sig ju underligt när Esb själv sagt i en intervju att det var när trädfällningen skedde som han ångrade sig?

Citat:
Han menar att även mäklaren är högst ansvarig eftersom denne inte har informerat om vad kontraktet innebar.
– Esbjörn har blivit dåligt upplyst, jag lägger stor last på den som gjorde avtalet. Så ska man inte göra, det måste göras klart vad det innebär för den som säljer.
Det ska även bli intressant om LN6 teori om att Dietz får på fingrarna, det är ju enligt vittnet mäklaren som står som högst ansvarig.
Senast redigerad av kaspuh 2021-03-30 kl. 21:45.
2021-03-30, 21:43
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:

Vad tror ni om det här då? Kom upp precis på Aftonbladet. Att ett nytt vittne träder fram efter mer än ett halv år, känns det trovärdigt eller bara "passande"?
Högst "passande", tillkommer att de i vanlig ordning vill föra en rättsprocess via pressen.
Ebbas advokat är iskall.
"När Aftonbladet kontaktar Ebba Buschs advokat Karin Björkholm säger hon att de har tagit del av inlagan.
– Ingenting nytt, så inget att kommentera, svarar hon via sms."

Funderar liksom kaspuh om det är Ulf som träder fram?
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-03-30 kl. 21:46.
2021-03-30, 21:45
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:

Intressant! Vittnets trovärdighet kan jag dock inte uttala mig om. Har någon frågat vittnet innan? Kanske fattade inte vittnet att informationen var viktig.
Vittnet behöver ju heller inte varit okänt för Esbjörns sida, man kanske inte tyckte att det var relevant att plocka fram det kortet fören nu.
Men fan, tack för artikeln. Kul
2021-03-30, 21:47
Medlem
Citat:

Jag satsar en krona på att det nya vittnet heter Ulf T Lööv.
2021-03-30, 21:51
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaspuh
Aftonbladet nämner ej något om nytt ombud så jag antar att det fortfarande är Binninge som representerar honom fortfarande?

Kan det vara Ulf som ställer upp som vittne? Jag antar att försvaret även kommer att forsätta på linjen som man haft tidigare att Esb inte förstod vad han skrev på. Dock så ter det sig ju underligt när Esb själv sagt i en intervju att det var när trädfällningen skedde som han ångrade sig?

Det ska även bli intressant om LN6 teori om att Dietz får på fingrarna, det är ju enligt vittnet mäklaren som står som högst ansvarig.
Självklart kan det vara Ulf, Esbjörn har nog inte speciellt stor umgängeskrets.
Dessutom så har han väl gjort som alla andra detta Corona-år, minimerat sittumgänge.

Om Ulf och han är vänner skulle det ju vara ganska naturligt att det är han. Det är väl sina vänner man pratar om saker med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in