2021-03-30, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Haha, där har vi det igen. Det infantila argumentet ”Hon värnar ju om de äldre”. Som att KD:s åsikter om bättre äldrevård skulle innebära att man går med på att låta äldre bete sig precis hur som helst. Inte svårt för någon att förstå att det där vittnet är så partiskt det bara går att vara.

Ja det vore ju något korkat av Esbj sida att kalla in ett vittne som inte styrker deras sak...
2021-03-30, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Men är det så? Hade inte gubben fått en överföring? Då har han allt han behöver för att göra en ny överföring.

Man ser inte avsändarens kontonummer och det är inget banken heller ger ut om man frågar - och ja, EB vill inte uppge sitt konto nr för hon vill inte få handpenningen åter, hon vill ha huset.
2021-03-30, 22:47
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Jo, han har erbjudit det.
Samtliga Ebbas omkostnader, mot att han får behålla sin gård.
Ebba avböjde och valde att fortsätta till huvudförhandling.
Nej endast henes rättegångskostader, inget annat
2021-03-30, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Ja det vore ju något korkat av Esbj sida att kalla in ett vittne som inte styrker deras sak...

De kanske vill göra ett ha-trick? De har ju inkommit med en värdering och ett utlåtande från en psykolog som båda kan anses inte direkt gagna försvaret.
2021-03-30, 22:51
Medlem
ragnarokkrs avatar
När man brottas med grisar blir man bara skitig. Tycker faktiskt att Ebba ska backa ur detta. Jag beundrar hennes integritet men charlatanerna hon råkat ut för kommer inte ge sig. De har bara ett syfte här och det smutskastning. Med tanke på smutskastning och fulspel är väl en miljon skäligt? Plus handpenning. Så kan han få rucklet tillbaka.
2021-03-30, 22:51
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken

Ju mer egna känslobaserade åsikter vittnet lägger fram, ju mindre trovärdig är han. Å andra sidan kanske det inte spelar någon roll. Cirkus Binninge goes on.
2021-03-30, 22:52
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Om jag inte uppger mitt kontonummer är det ju svårt för dig att sätta in pengar till Mig. Du kan ju inte bara gå in på en bank och säga att du vill sätta in pengar på mitt konto.

Men om du har mitt kontonummer så kan du självklart sätta in pengar där. Och jag kan inte hindra dig

Med motarbetade menade jag att hon inte lämnade ut sitt kontonummer och svarade inte på samtal

Mz kunde ju ringa henne och Esb hade hennes nr hon ringde honom men han svarade inte.
Esb och M-gård ringde ej EB utan sjönära i stället, varför?
2021-03-30, 22:55
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Men är det så? Hade inte gubben fått en överföring? Då har han allt han behöver för att göra en ny överföring.

Ja och varför lämnade han ut sitt konto nr till henne om nu han inte fattade var som var på gång. Och varför hörde han ej av sig till henne när pengarna kom in utan först långt senare
2021-03-30, 22:55
Medlem
Citat:
Ju mer egna känslobaserade åsikter vittnet lägger fram, ju mindre trovärdig är han. Å andra sidan kanske det inte spelar någon roll. Cirkus Binninge goes on.
Verkligen - borde nog ligga lågt med att fläka ut sig i media innan ev domstolsavgörande.
2021-03-30, 22:57
Medlem
Citat:
Haha, där har vi det igen. Det infantila argumentet ”Hon värnar ju om de äldre”. Som att KD:s åsikter om bättre äldrevård skulle innebära att man går med på att låta äldre bete sig precis hur som helst. Inte svårt för någon att förstå att det där vittnet är så partiskt det bara går att vara.
Vem minns inte Gubbligan och Nisse pistol
så äldre kan minsann va riktiga gangsters
2021-03-30, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Ja och varför lämnade han ut sitt konto nr till henne om nu han inte fattade var som var på gång. Och varför hörde han ej av sig till henne när pengarna kom in utan först långt senare
Ja,om några av de mutade vittnena kallas att vittna under ed i huvudförhandlingen ska de nog tänka sig riktigt noga för.
Att vittna falskt under ed är inte något att leka med och räkna inte med hjälp från RO när ni står åtalade pedofilen har redan lagt benen på ryggen .
2021-03-30, 23:14
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Tja, han var ju på banken och de som jobbade där kände tydligen inte till ditt knep.

Själv har jag faktiskt inte heller sett tillbakaföringsknappen på min banksida.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in