2021-01-20, 11:57
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ANDERS
Vet någon vart killen på drottning gatan med lajv utstyrsel har tagit vägen? Inte sett han där på flera veckor. Såg nyss hon som sminkar sig blackface så hon lever 😂
Ja, hon är ute och springer rätt mycket... Sett henne när hon måste haft ett riktigt bryt, vrålandes kl 06:00.
Kan inte vara kul.
Citera
2021-01-22, 23:29
Medlem
Apollinaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yrvn

lite längre ner vid grekiska kyrkan finns en man typ 50-60 som också beter sig sjukt konstigt, hänger ofta vid övergångsstället Birger j\odengatan.
Är det studentmössa-mannen du tänker på? En herre med östeuropeiskt utseende som brukar ha monologer om diabetes. Brukar hänga mellan Jarlaplan-Odengatan-Odenplan..
Citera
2021-03-12, 23:19
Medlem
Vid Ösmo pendeltågsstation bor det någon skrotsamlare eller liknande, någon som vet något om honom? Känns som en klassisk "samlare" av den gamla skolan, sådana som jag trodde fösvunnit för länge sedan. Bedriver han någon sorts affärer med grejerna eller samlar han för samlandets skull?
Citera
2021-03-30, 21:58
Medlem
Hej FB!
Söker en särskild karaktär vid namn: Thomas Diamant, han krängde CD skivor på stan i tid och otid, ofta i city eller på Fridhemsplan. Han brukade gå runt med orden "regge regge".
Senaste gången jag såg honom var kanske 2012 eller 2011, sen försvann han från jordens yta.
Vore kul o veta vad som hände med honom
/pontare
Citera
2021-03-30, 22:01
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Någon som minns "puckelryggen" som brukade hänga vid t-centralen? Relativt ung, med en puckelrygg. Ryktades om att han bodde i tunllarna men det tror jag var ungodmlig fantasi.

Ja! Brukade ha typ mintgrön jacka. 90-talet. Svår att glömma. Brukade se honom rota i papperskorgar. Försvann.
Citera
2021-05-13, 20:15
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Vad hände med horsepundaren som tiggde av folk på pendeltågen från Centralen till Södertälje?
Han sa alltid : URSÄKTA MEJ, JAG ÄR BOSTADSLÖS... och nåt.... JAG SKULLE VARA HEMSKT TACKSAM OM NI KUNDE HJÄLPA MEJ ME NÅÅÅNTING.

Och på samma linje gick en annan horsepundare som såg ut som en pirat och tiggde väldigt påträngande och ibland lite hotfullt.

Sen var det en tjock finsk alkisgubbe som alltid gick av i Tumba och öppnade gylfen och pissade på spåren från perrongen, varje gång han gick av tåget.
Citera
2021-05-14, 09:55
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinskSvartskalle
Vad hände med horsepundaren som tiggde av folk på pendeltågen från Centralen till Södertälje?
Han sa alltid : URSÄKTA MEJ, JAG ÄR BOSTADSLÖS... och nåt.... JAG SKULLE VARA HEMSKT TACKSAM OM NI KUNDE HJÄLPA MEJ ME NÅÅÅNTING.
Ja, tror jag har sett. Han har alltid med sig några öl medan han försöker samla pengar. Har dock aldrig sett om han fått några pengar.
Citera
2021-05-14, 16:18
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Ja, tror jag har sett. Han har alltid med sig några öl medan han försöker samla pengar. Har dock aldrig sett om han fått några pengar.

Helt otroligt om det är samme pundare.
Såg han sist i början på 2000-talet.
Ganska imponerande om han överlevt så här jävla länge.
Jag såg han få julpengar av folk på tåget på Centralen en gång och en knegare kritiserade dom som gav och sa att det är knarkpengar.
Citera
2021-05-20, 20:37
Medlem
Sirenflixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skymmer
Har flera gånger sett en svartmuskig man som är klädd(utklädd?) i nån slags mafiosoklädsel.
Tredelad kostym och hatt, väldigt prydlig.
Har siktats vid stureplan, drottninggatan, medis och slussen.
Går långsamt fram och tillbaka på en och samma gata. Väldigt stirrig och obehaglig blick.

Nån annan som sett han?
Normal/smal kroppsbyggnad och käpp? Om så är fallet vet jag vem du menar. Ser ut precis som matadoren i Ferdinand i ansiktet!
Citera
2021-05-27, 00:47
Medlem
skymmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sirenflix
Normal/smal kroppsbyggnad och käpp? Om så är fallet vet jag vem du menar. Ser ut precis som matadoren i Ferdinand i ansiktet!
Hahaha!
Exakt så! Går rakt fram bland festfolk mitt i natten som ingenting med sin seriemördarblick, käpp och sin kritstrecksrandiga tredelade kostym
inklusive borsalino-hatt👌🏼
Sjyst stil ju när jag tänker på det.😀
Men får samtidigt starka incel-vibbar när jag sett han.
Ska fan hälsa på han nästa gång.
Citera
2021-05-27, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Ja! Brukade ha typ mintgrön jacka. 90-talet. Svår att glömma. Brukade se honom rota i papperskorgar. Försvann.
Såg honom på Högdalens station också rotandes i papperskorgarna. Hade klumpfot också. Puckelrygg och klumpfot, vilken kombination. Men han hade käpp.
Citera
2021-05-27, 23:14
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto

Har sett en med väldigt kraftig puckelrygg plus klumpfot som tycks bevaka papperskorgar i områdena farsta, gubbängen, högdalen. Har siktats i alla områdena. Har typ tofflor med plastpåsar på fötterna och en vindjacka. Är väl sannolikt inte den, då han inte ser ut att vara mer än 30-40 år. Ser verkligen ut som ringaren av notre dame, har aldrig sett en sån kraftig puckelrygg tidigare i mitt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in