Citat:
Ursprungligen postat av
kletigsmaskigbajs
Precis så e det. Ni prutar väl inte heller om priset när ni köper nya skor eller ny skjorta!
Man skall veta hyfs!
En skjorta går på att par timlöner, en bil går på en årslön, någon liten skillnad kan jag tycka det är.
Citat:
Ursprungligen postat av
ghost.of.burn.hard
Precis ja, min fråga är om det prutas på nya bilar som bilhandlare säljer.
Det vore intressant om det finns fler som kan intyga att bilhandlarna går med på prutning. Jag är snål och vill helst inte bli blåst.
Du är snål och vill inte bli blåst men: "Om jag inte vill ha bilen till det priset så kan jag ju bara gå därifrån. Varför skulle jag informera försäljaren att jag köper bilen för 5000 mindre samt en gratis takbox? Det är kanske en upptagen man som inte har tid att lyssna på mina önskemål."
Går väl inte ihop så bra? Om du hittar en bil du är intresserad av så begär du ett affärsförslag på den och ställer frågan till säljaren om han kan göra nåt på det för du tycker nog minsann att din inbytesbil är värd lite mer än så, han kommer fråga vad du tänkte dig osv.
Det är du som vill handla, du kommer inte få handla om du inte går med på säljarens slutgiltiga krav, du behöver inte skämmas för att du vill pruta, du behöver inte gå i konflikt med säljaren. Säljaren har varit med om värre prutare än du, garanterat.