Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2021-04-09, 02:51
  #49
Medlem
SylvesterLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghost.of.burn.hard
Precis ja, min fråga är om det prutas på nya bilar som bilhandlare säljer.

Det vore intressant om det finns fler som kan intyga att bilhandlarna går med på prutning. Jag är snål och vill helst inte bli blåst.
Finns nog ingen bilhandlare som inte förväntar sig att kund prutar eller att man får bjuda på något som vinterdäck, rekond eller takbox. I vissa fall båda!

När det gäller nya bilar från fabrik eller med bara några hundra mil så är en vanlig grej att ringa runt till olika auktoriserade försäljare, begära offerter och låta dom sköta prutandet åt en.
Citera
2021-04-16, 22:08
  #50
Medlem
smoerreboms avatar
Jag prutade en merc från 420 till 340 en gång hos stadens store merca handlare. Jag plockade fram flera alternativ i andra städer på mobilen. Troligen hade de chansat lite
Citera
2021-04-21, 08:38
  #51
Medlem
Cameltotems avatar
Brukar alltid köra

"Du är ju säljare? Vill du inte sälja bilen eller?"

"Joo så klart men vi kan inte gå så lågt"

"Då vill du ju inte sälja bilen? Jag har ju pengarna, de är bara ta dom så får du ditt sälj idag"

De brukar till slut fatta och man får oftast väldigt bra pris. De gäller bara gör dom riktigt obekväma på att de är dåliga säljare.
Citera
2021-05-01, 16:19
  #52
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Kul med idioter som lever kvar i gamla föreställningar om att det skulle vara lättare att pruta om de står och viftar med en sedelbunt i handen.

I verkligheten så tjänar handlarna stora pengar på att ragga kunder till finansbolagen. Det är alltså en nackdel att kunna betala direkt.
Citera
2021-05-01, 17:05
  #53
Medlem
Ett alternativ till prutning är tex att gå med i en förening som har ramavtal typ:

https://jagareforbundet.se/installni...yota-rabatter/

Du slipper pruta o säljaren får ändå sin bonus.
Citera
2021-05-05, 14:59
  #54
Medlem
Byxbensgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Kul med idioter som lever kvar i gamla föreställningar om att det skulle vara lättare att pruta om de står och viftar med en sedelbunt i handen.

I verkligheten så tjänar handlarna stora pengar på att ragga kunder till finansbolagen. Det är alltså en nackdel att kunna betala direkt.

Hur menar du?
Citera
2021-05-05, 17:05
  #55
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxbensgubben
Hur menar du?

Att bilhandlaren tjänar mer på att kunden INTE betalar direkt. Därför är bilhandlaren inte mer lättprutad om man betalar direkt.
Citera
2021-05-05, 17:14
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Att bilhandlaren tjänar mer på att kunden INTE betalar direkt. Därför är bilhandlaren inte mer lättprutad om man betalar direkt.

Exakt. De har någon form av kickback från finansbolagen.
Citera
2021-05-05, 17:18
  #57
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skylin
Exakt. De har någon form av kickback från finansbolagen.

Just så. Jag kanske var otydlig med att det är det jag menar!

Den provisionen kan vara en rätt stor del av handlarnas inkomster.
Citera
2021-05-06, 20:45
  #58
Avstängd
de klart man ska pruta.. ja köpte en Volvo 850 för 5000 o den låg ute för över 15 papp från början.. . hehe.. ..

Mvh
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback