2021-03-30, 19:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Våren 2018 hade de haft huset i 12 år. Inköpt för drygt en miljon kronor. Första lånet på fastigheten ligger på 1 048 125 kr. En väldigt låg summa på två personer. Huset hade kunnat vara betalt för länge sedan, istället har paret D valt att ta lån ytterligare 4 ggr med sammanlagt 1 311 875 kr. Personligen tycker jag att de renoveringar som verkar ha gjorts är i nivå med vad de skulle ha kunnat ha råd med utan lån, dvs med sparade pengar. Om man slår ut resterande lån på 12 år så motsvarar det 9110 kr/månad. Känns inte som om de skulle behöva begå olagligheter för att öka hushållskassan. Sen är en del människor sådana att de alltid vill ha mer och om det vet jag inget i det här fallet.

Lån 1 1 048 125
Lån 2 250 000
Lån 3 233 750
Lån 4 648 125
Lån 5 180 000
Summa 2 360 000

Jag minns att Lena skrev till någon att SD och HD levde extremt budget för att kunna resa mm.
Citera
2021-03-30, 19:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Stoppskylt kanske... Enough! Inga mer mysiga frukostar med pannkakor och sylt i Home Soft Home..

Den där tunga kartongen hennes föräldrar får bära ut fr UW då de firar A - framkom det nånstans vad den innehöll?

Arons hantlar var det väl?
Citera
2021-03-30, 19:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Kan vara nåt skumt med tiderna här ja.

Och vid båda skärmdumparna verkar hon ha WIFI. Baserar det på skärmdumparna bara så kan inte veta säkert.

21:40 skärmdumpar hon ”pannkakor med sylt” och har WIFI. Går det ihop om hon enligt polisen var hemma runt 22:00?

”22:00:00 ca tid” kan man undra vad de baserar på. Tiden hon lämnar hemmet verkar vara mer exakt och baserad på Maps men inte tiden hon kommer hem.

Men nu vet jag inte om jag hänger med? Vad är det som är skumt med tiderna?

21:30:44 tar hon första skärmdumpen, någon bild på en tall mot natthimlen (typ), som hon strax efter (förmodligen skickar till JJ.
De har pratat loggar och att hon skickade iväg den sista på torsdagen, "har visst inte loggat på hela helgen?".
Honskrev även till SD att hon loggat ikapp.

21:32:00 ca tid- går Lena ut från bostaden. Men hur det man det? Kanske inte går så långt. Flitigt chattande där, både med JJ och Norge- chatten.

21:37:23 skickar Lena en till bild till JJ. JJ svarar: Ja! (bild tre emojiis) Tänkte visa den för dig men du hann visst före (emoji).

21:40:31 tar hon nästa screenshot. Då bild på pannkakor, som hon strax efter (förmodligen )
21:40:38 skickar till Norgegänget.

21:42:42 skriver RN: Just ... "Pannkaka med svit och grädde"?? Nähä, kanske för långt ... 0

Snackas mycket om vilket teamnamn de ska ha och lite larv runt detta (ärtsoppa som ska med) Typ Team fjärt osv.

----------------------------------------------------------------------

Även Norgegänget snackar mycket om loggar, hur många de ska ta.
21:41:38 skriver RN: Ett PET-rör i en vägskvlt?
21:47:03 skriver Lena: "Petrör typ nedtrvckt i marken" efter "det var jättestora eken, sockerdrickshål, äckligt, fullt med bös, krafsa nära marken, blä "

21:44:32 Lena in : En liten bit ifrån? 24 plus liten till vänster och en utanför N 59 37,444 E 016 32, 436 (vilket jag får till Västerås?)
21:45:51 - JH skriver: "Ligger en lång fallen tjock gren nära."

Det är svårt (jobbigt) att följa chatten då Lena snackar med flera samtidigt och Norgegänget pratar om olika saker. Lena har väl tagit allt i närområdet, jag utgår från att det är annat de pratar om.

Efter att Lena är hemma fortsätter chattandet. Snackar lite om vilka cacher de ska ta och Lena skriver ett långt mess om att hon har snabbascannat kartan och lagt in ett tjufogotal " förväntar mig inte att vi ska svänga in vid varenda en.", vilket får mig att tro att de pratar om någon annan cache.
Citera
2021-03-30, 19:05
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Det verkar som om hon är ute och kollar koordinaterna som hon har fått godkänt? Hon skickar bilder i Norgechatten och de skämtar om "petrör i en vägskylt" samt "pannkakor med sylt" så det måste ha med de här bilderna att göra.

Ska leta efter tidslinje om ingen hittar innan mig.
Möjligt är att hon tog en sväng till den planerade cachen bakom planket redan kl 21:32. Synd att platsdata inte verkar vara aktiverad.

På en i övrigt välstädad arbetsbänk i köket, närmare bestämt på ett plåtgaller intill spisen, ligger ett par arbetshandskar; se s 34 A 157.
A157 s 72-75: uträkningar på kuvert - något att göra med HSH?
Citera
2021-03-30, 19:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ett mellanting förefaller troligt här, tycker att ditt resonemang är sannolikt ur flera aspekter.

Tycks som att han ännu inte har bestämt sig för mord eller genrep, kvällens aktuella förutsättningar får mer eller mindre avgöra.
En sen chatt med frågvis geocachare som avslutas kl 23:55 kan ha kommit att kullkasta ett genomförande där han fick ila ut till en träff vid midnatt.
- Föddes idén där och då om tre rånare i skogen, kan man fråga sig. Eller var det LW:s hallåaende som satte stopp. I sådana fall, om det var på hennes kontaktförsök det föll, ljuger han om en kvarlämnad mobil hemma.
Det är inte värst genomtänkt och verkar ha uppstått mitt i alltihop, frågan är då varför.
Inser att det inte är vattentätt (hallå, hallå) och backa ur? Begripet dock inte vitsen med det hela, ursäkt inför LW att han försvann?

Eftersom jag misstror HD testade jag en annan version också dvs att ha ett alibi att visa upp. Typ "Jag försökte men då kom det Mållgans och förstörde alltihop så jag fick ringa polisen . Du kan säkert kolla med blablabla om du inte tror mig."
Hade Tims krumbuktande gentemot Toves krav i åtanke. Hon reser bort och ställer krav. Han vill inte och åker till Ts område för att köpa sig tid och fejka att han är med på banan, han fick tyst på hennes tjat temporärt och hoppades hon skulle tolka det som tillräcklig bevisning på hans kärlek och lojalitet.
Citat:
Så ja, tycker ändå att det lutar åt något halvt om halvt planlagt och att den utlösande triggern kom att bli en het loggremsa. För grälet kring LW:s cacher var både högaktuellt och extremt infekterat. Och SD ställde sig på HD:s sida, det har också framkommit.
Ja, jag tror händelserna sammanfaller.
Att hon tar in remsan och kollar om det står systerhax ang fysiskt besök och inte enbart digitalt som en lat copycat.
Hon tjurar för att han inte kommer och drar iväg fotot, vilket blir en reminder ang HD och får honom att agera ut.
Senast redigerad av develi 2021-03-30 kl. 19:16.
Citera
2021-03-30, 19:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Arons hantlar var det väl?
Vet inte, jag frågar om lådan fanns och var genomkollad.
Citera
2021-03-30, 19:17
Medlem
150/167.

Säkert redan diskuterat innan och utan men jag som ofta är inne på att de gått från prat till våld rätt snabbt 14/5 reagerar på detta som är med som bilaga till förhör LW:s väninna JF:

”25/02/2016 22:33
Vi slogs i min hall nu, bränner i skinnet
Helt sjukt
Hoppas han har jävligt ont i ryggen i natt. För själen stänger han av Darrar i kroppen. Men gråter inte. Bara tom.
Men jo, tårarna bränner
Antar du lagt ned för dagen. Darrar fortfarande. Tom. Han bestraffar mig som vanligt med att vända sig bort. "Vi ses säkert framöver". Men jag har faktiskt inte skrivit några långa, kvidande meddelanden till honom. Kommer kanske krampa av ångest och sorg. Nu känner jag bara tomhet. Och svärta. Den jäveln
Och ändå... Vill bara att han ska hålla om mig. Det var det jag bad honom om ikväll. Han tramsade. Höll fast mig på skoj. Jag blev ledsen. Och arg. Det blev tjafs. Spårade ur. Slutade med att jag höll fast honom när han skulle gå. Då blev han arg på riktigt. Jag med. Det var verkligen slagsmål. Inte så att någon SLOG den andra (även om jag ville!), men MYCKET hårda tag mot varandra. Han har rutten rygg, tål ingenting. Kommer säkert ha ont i flera dagar. Kan han ha. Om han tror han kan bestämma allt, ytterst genom att bruka våld mot en svagare. Herregud”

Vad fan höll de här två på med..?
Senast redigerad av Avel 2021-03-30 kl. 19:48.
Citera
2021-03-30, 19:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Vet inte, jag frågar om lådan fanns och var genomkollad.

Får kolla senare, hinner inte nu.
Fritt ur minnet tyckte jag att Lena fick hjälp med lådan av sina föräldrar? Något med en bil och bagageluckan?

Möjligt att det finns med i förhör med dom?
Citera
2021-03-30, 19:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Får kolla senare, hinner inte nu.
Fritt ur minnet tyckte jag att Lena fick hjälp med lådan av sina föräldrar? Något med en bil och bagageluckan?

Möjligt att det finns med i förhör med dom?
Ja, men de verkar inte veta vad det är i den tunga lådan, 25 kg tippar hennes far på då de baxar in den i bilen.
Hon är till arb platsen också och lånar en kastrull, det är nog nåt till Norge kanske.
Citera
2021-03-30, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Intressant att du klagar på mig som postat fakta, för att säga emot en trådsanning, men inte ett ord till den som sprider lögner i tråden.

Vem är du att påstå att jag ljuger? Jag vet bättre än du varför jag gör det jag gör.

Jag försöker se vad LW kunde gjort för att skydda sig mot en mördare. För att andra ska kunna ta lärdom och bli varnade.

Är det nya versionen att fu ska se vad LW kunnat göra annorlunda.

Det tåget passerades när du publicerade ditt första inlägg här. Att stalka hennes familj är inte det du säger du gör. Att kalla familjemedlemmar latent mördare är inte se vad LW kunnat gira annorlunda. Att sniffa hennes trosor är samma sak.

Så du ljuger igen, ditt syfte hör är att skada LW och straffa hennes familj, varför?
Citera
2021-03-30, 19:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja, men de verkar inte veta vad det är i den tunga lådan, 25 kg tippar hennes far på då de baxar in den i bilen.
Hon är till arb platsen också och lånar en kastrull, det är nog nåt till Norge kanske.

Jo, jag tycker mig minnas att kastrullen skulle vara till Norge.

Någon mer än jag som saknar sökmotor på siten? Har blivit någon omstrukturering på min.
Citera
2021-03-30, 19:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Jo, jag tycker mig minnas att kastrullen skulle vara till Norge.

Någon mer än jag som saknar sökmotor på siten? Har blivit någon omstrukturering på min.
Nej den finns som vanligt uppe till vä (mobil) men avseringar ser annorlunda ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in