2021-03-30, 14:48
Medlem
En som heter G.ran ...J.nz.n på Faceb..k har lagt upp bilder på Lambe..tz kvinna den 25 mars 2021 kl 21.30.

På bild nr 4 poserar kvinnan, EA med ett automatvapen.

Under bilden skriver hon " Söt som socker, hård som is.
Såra mig en gång och jag skall döda dig " dubbelt ".

Hon verkar vara farlig gangsterbrud.

Hon och hennes vänner, umgänge straffar kanske alla " dubbelt " genom falska anklagelser och vittnesmål, stämmer folk på skadestånd och hotar med automatvapen.
Citera
2021-03-30, 14:54
Medlem
Mer.info.007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namn21
En som heter G.ran ...J.nz.n på Faceb..k har lagt upp bilder på Lambe..tz kvinna den 25 mars 2021 kl 21.30.

På bild nr 4 poserar kvinnan, EA med ett automatvapen.

Under bilden skriver hon " Söt som socker, hård som is.
Såra mig en gång och jag skall döda dig " dubbelt ".

Hon verkar vara farlig gangsterbrud.

Hon och hennes vänner, umgänge straffar kanske alla " dubbelt " genom falska anklagelser och vittnesmål, stämmer folk på skadestånd och hotar med automatvapen.

Hon är ingen gangsterbrud, bara i hennes fantasivärld. Hon är en psykotisktjej som inte fått tillräckligt med hjälp.
Citera
2021-03-30, 14:55
Medlem
Om jag skulle vara GL jag skulle fördjupa mig i alla hennes, EA s ärende, undersöka hennes bakgrund, umgänge, kontakta alla som anmäldes av henne och pressades på pengar gm skadestånd.
Citera
2021-03-30, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
Hon är ingen gangsterbrud, bara i hennes fantasivärld. Hon är en psykotisktjej som inte fått tillräckligt med hjälp.

Möjligt att hon är psykotisktjej men det som hon håller på är rena rama gangtersmetoder.
Citera
2021-03-30, 15:00
Medlem
Mer.info.007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namn21
Möjligt att hon är psykotisktjej men det som hon håller på är rena rama gangtersmetoder.
Som klantar sig? Hon har inga Freinds. Kanske bara nån som utnyttjar henne isåfall.
Citera
2021-03-30, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Nu kommer det aldrig något FUP, annars hade vi kanske kunnat läsa vad hon gjorde direkt efter samlaget. Låg hon kvar och kelade, ringde hon en kompis, sprang hon ut och skrek att hon hade blivit våldtagen eller något annat?
Läs GL:s blogg.
Citera
2021-03-30, 15:04
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
För att få lite nyans i det här, kan du inte dokumentera utlandsresorna och lägga upp?

Nu har jag gjort en sammanställning, över tid, över hela EAs och Lektyrfotografens (kallar honom LF i fortsättningen) förhållande utgående från informationen i bilderna. Väldigt lärorikt. Jag har en mycket omfattande sammanställning av alla fototillfällen men väntar med att posta den av olika anledningar. Men dokumenterade, helt bevisbara resor som de gjort inom och utom landet är:

Augusti 2012 - åtminstone två veckor i trakten av Lidköping.
December 2012 - januari 2013: månadslång resa till Thailand.
Februari-mars 2014: två månader i tropikerna, jag kan inte avgöra var. Eventuellt sydostasien. Troligt är väl Thailand igen.
(April 2014: LF friar)
Juli 2014: Två veckor i Europa, eventuellt en roadtrip med bil. Frankrike, Italien, Tjeckien, Tyskland. Troligtvis Danmark. Är det någon som vet vilket datum de gifte sig?
November 2014 - mars 2015: långresa till sydostasien. Malaysia och Thailand kan bevisas. Trolig bröllopsresa. När de kommer tillbaka bränner LF bilderna på sina gamla flickvänner.
Juli 2015: Ny resa till centraleuropa och två platser de besökte 2014, men bara Tyskland kan beläggas.
Cirka september 2015: förhållandet tar slut.
Citera
2021-03-30, 15:10
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Nu har jag gjort en sammanställning, över tid, över hela EAs och Lektyrfotografens (kallar honom LF i fortsättningen) förhållande utgående från informationen i bilderna. Väldigt lärorikt. Jag har en mycket omfattande sammanställning av alla fototillfällen men väntar med att posta den av olika anledningar. Men dokumenterade, helt bevisbara resor som de gjort inom och utom landet är:

Augusti 2012 - åtminstone två veckor i trakten av Lidköping.
December 2012 - januari 2013: månadslång resa till Thailand.
Februari-mars 2014: två månader i tropikerna, jag kan inte avgöra var. Eventuellt sydostasien. Troligt är väl Thailand igen.
(April 2014: LF friar)
Juli 2014: Två veckor i Europa, eventuellt en roadtrip med bil. Frankrike, Italien, Tjeckien, Tyskland. Troligtvis Danmark. Är det någon som vet vilket datum de gifte sig?
November 2014 - mars 2015: långresa till sydostasien. Malaysia och Thailand kan bevisas. Trolig bröllopsresa. När de kommer tillbaka bränner LF bilderna på sina gamla flickvänner.
Juli 2015: Ny resa till centraleuropa och två platser de besökte 2014, men bara Tyskland kan beläggas.
Cirka september 2015: förhållandet tar slut.

Bra. Tack för det.

Bara för att säkerställa, finns det någon risk att årtalen kan vara t.ex 1 år tidigare eller senare? Dvs. om kameran är inställd fel eller liknande - eller är det helt uteslutet?

Dvs. så vi kan med 100% sannolikhet avfärda den andra postarens påstående om tvångsvård under dessa år. Då jag förutsätter att dokument från vården har korrekta årtal, om de är riktiga.
Citera
2021-03-30, 15:20
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
EAs samarbetspartner?

Under julaftonskvällen kommunicerade EA via SMS och Facetime med sin pojkvän/sambo, som gått under beteckningarna "M", "Mats" och "Markus" på Lambertz blogg.

Hon kommunicerade också under julnatten med en väninna, som egendomligt nog även varit involverad i anmälningen för våldtäkt av "krogprofilen" PA, 2017, i vars efterspel förtalsrättegången mot EA som tar sin början i nästa vecka har uppstått. Polisundersökningen 2017 lades ju ned.

För mig är det intressant att försöka fastställa vem den kvinna är som EA kommunicerade med under julnatten. Och här finns två alternativ:

1) LH, som har samma initial i förnamnet som den kvinna som Lambertz kallar för "Lotta" i sin blogg. Hon är, efter vad jag kan se, ostraffad sedan fem år, och nästan som ett spöke på Internet. Hon har inte gjort några som helst avtryck på sociala medier som går att identifiera (av mig i varje fall).

2) PN. Här är en kvinna vars initialer inte liknar någon "Lotta", men vilkens syndaregister ser minst sagt anslående ut:

Någon av dessa kvinnor är alltså involverade i Lambertz-fallet. Man kan undra vilken.
Den sista domen mot tänkbara väninnan PN ser ju ganska festlig ut:

2020-10-06 (dom)
Sexuellt ofredande
Förgripelse mot tjänsteman
Våldsamt motstånd
Våld mot tjänsteman
Ringa narkotikabrott

Kan man tänka sig att det förekom ett rejält skamgrepp på konstapeln? Det skulle kunna ge 4/5 åtalspunkter!
Senast redigerad av farbror_barbro 2021-03-30 kl. 15:35.
Citera
2021-03-30, 15:21
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Bra. Tack för det.

Bara för att säkerställa, finns det någon risk att årtalen kan vara t.ex 1 år tidigare eller senare? Dvs. om kameran är inställd fel eller liknande - eller är det helt uteslutet?

Ingen som helst risk -- vi vet att deras förhållande varade mellan 2012 och 2015 eftersom LF har skrivit det i klartext, vilket också stämmer överens med bildseriens start- och slutdatum. Signifikanta/logiska hållpunkter inom bildserien är enkla att se (han friade på hennes födelsedag, de firade hans födelsedag med smörgåstårta, de firar jul tre år på olika platser på datum som stämmer, de äter kräftor i augusti, de åker till värmen när det är kallt i Sverige, svenska bilder i natur stämmer överens med årstiderna). Bilder tagna med flera olika kameror vid samma tillfälle (även om dessa tillfällen är ganska få) stämmer också överens, kronologiskt. Så serien är förankrad både i start/slutdatum och kronologiskt över tid.

Citat:
Dvs. så vi kan med 100% sannolikhet avfärda den andra postarens påstående om tvångsvård under dessa år. Då jag förutsätter att dokument från vården har korrekta årtal, om de är riktiga.

Ja, hon har absolut inte tvångsvårdats=suttit inlåst mellan maj och december 2012. Men kom ihåg att det som den andra postaren har hävdat, det utgår från ett beslut; och det är inget som säger att detta beslut har kunnat verkställas. Det är alltså möjligt att beslutet stämmer -- men att hon ändå inte tvångsvårdades under den tiden. LF skriver att han "såg hennes riktiga ansikte" för första gången på Koh Tao, vilket alltså är i mitten av december 2012. Så något fel på henne var det säkert då.

Det finns en teori som skulle göra delar av den andra postarens påståenden rimliga och fungera med bilderna, men jag avvaktar dennes återkomst i tråden innan jag postar mer info. Dels pga att det är spekulationer, dels för att inte hjälpa den andre postaren på traven om han försöker smutskasta EA.
Citera
2021-03-30, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Naturligtvis kan det vara så, men nu hävdar ju Lambertz att han var naiv inom sitt expertområde. Han har gett juridisk hjälp åt en person som är åtalad för förtal mot en person som hon anmält för våldtäkt och skrivit någon sorts utlåtande till hennes fördel utan att ta reda på något om henne och hennes historia. Vad jag förstått kontaktade hon honom via mejl eller liknande. Jag förstår inte riktigt hur Lambertz kunde ha reagerat på hennes utseende och ungdom utan att han tog reda på något om henne. Att hon bifogade ett smickrande foto på sig själv låter osannolikt.

Om Lambertz sätt sin sin trovärdighet som jurist på offentligt på spel genom att skriva intyg som ska användas i en rättsprocess utan att ha tagit reda på vem han stödjer är det bevis på att han var fullständigt olämplig på de ämbeten han innehaft och innehade så sent som för några veckor sedan.

Som sagt, jag köper inte Lambertz tal om att han varit naiv och låtit sig luras inom sitt eget expertområde. Han hade inte kommit dit han gjorde I sin karriär om han varit en naiv dununge.

Jo då. Den söte lille GL blev lurad av den kallt beräknade kvinnan som enbart kom dit för att bli dricka alkohol, bli påsatt av en sliskig gammal gubbe och sedan gå hem.
Du får absolut INTE hävda att GL haft någon som helst baktanke och redan på förhand räknat ut hur han skulle gå tillväga för att stoppa sin föråldrade dase i den unga kvinnan för då kommer alla hans söta små pojkriddare till försvar och kastar ur sig uttryck som "din jävla nolla", "jävla idiot" osv. Des kickar dessutom meddelande till dig att du har fel. Så tänk dig för, den oooootroligt oskyldige GLs vita riddare trollar ned tråden istället för att inse fakta.
Citera
2021-03-30, 15:26
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Oj, hur sjutton kan man vara såå klantig så man åker fast för narkotikabrott en gång om året i typ 5 år i rad??
”Om man är född bland proletärer
Och gör narkotikaaffärer
Om man redan är en gång straffad
Så är det lätt att man blir haffad, till och från”

Så det är väl inte så konstigt att farbror blå har den i sökarljuset som redan åkt dit en gång?
Men det är ett gott sällskap som EA håller sig med, om namnet stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in