2021-03-30, 01:04
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenfruset
Jo, det stämmer. EA blev tvångsvårdad i januari 2012. Till att börja med i sex eller möjligtvis fyra månader. Kan inte verifiera exakta antal månader där jag sitter just nu. Sedan förlängdes detta under resten av 2012 och in i 2013.

Fyra månader i början av 2012 är möjligt.

Citat:
Eftersom detta gällde psykiatrisk tvångsvård för en mycket sjuk person så borde obevakade permissioner vara noll. Jag har ingen koll på hennes eventuella utlandsresor eller det du berättar om fotografen. Tvångsvård i Farsta och sedan hänga någon vecka i solen utomlands kan inte vara möjligt. Kom ihåg att hon bedömde själv under denna tid att hon var för sjuk för att vistas i samhället.

Hon befann sig, BEVISLIGEN, utomlands hela december 2012, tillsammans med Lektyrfotografen. De var bland annat i Phuket. HELA december. De kom tillbaka, så gott det går att bedöma, någon gång i början/mitten av januari 2013. Och hela resten av 2012, maj till december, med relativt små luckor, kan beläggas med bilder.

Så din historia stämmer inte alls. Nu är frågan varför den inte stämmer, och hur många munnar denna information passerat innan den hamnat hos dig.
Citera
2021-03-30, 01:04
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Jag har ingen anledning att inte tala sanning. Min vänner och kollegor skulle inte ljuga om detta. Jag har nu även sett dokument som visar att EA var intagen hela 2012 och vad det verkar ungefär halva 2013. Dokument gällande EA får inte visas i tråden så lite svårt att övertyga dig.

Du verkar trovärdig. Jag litar på dina uppgifter. Denna fotograf som har fotat hundra tals bilder på dem är svår att tidsbestämma exakt.
Citera
2021-03-30, 01:07
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Du verkar trovärdig. Jag litar på dina uppgifter. Denna fotograf som har fotat hundra tals bilder på dem är svår att tidsbestämma exakt.

Är väl bara att ladda ner dom och kolla EXIF-datan?
Citera
2021-03-30, 01:07
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk

Hon befann sig, BEVISLIGEN, utomlands hela december 2012, tillsammans med Lektyrfotografen. De var bland annat i Phuket. HELA december. De kom tillbaka, så gott det går att bedöma, någon gång i början/mitten av januari 2013. Och hela resten av 2012, maj till december, med relativt små luckor, kan beläggas med bilder.

Så din historia stämmer inte alls. Nu är frågan varför den inte stämmer, och hur många munnar denna information passerat innan den hamnat hos dig.

För att få lite nyans i det här, kan du inte dokumentera utlandsresorna och lägga upp?
Citera
2021-03-30, 01:08
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Denna fotograf som har fotat hundra tals bilder på dem är svår att tidsbestämma exakt.

Tvärtom, den exakta tidpunkten varje bild är tagen är inbäddad i varje bild, och är inte rensad. All teknisk information finns kvar i bilderna och det är mycket enkelt att göra en tidslinje. Att klockan inte går fel är enkelt att avgöra genom att tidpunkter för övrigt stämmer överens (tomteluva vid jultid, kräftor i augusti) och att bilderna spänner med god precision över tiden vi vet att EA och fotografen var tillsammans.
Citera
2021-03-30, 01:09
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag håller med om att E.A. kan vara övertygad om att våldtäkterna hänt, att hon lever i en annan verklighet, s.a.s.
Ja, hon hade ju inte sex för sexets skull, så ur hennes synvinkel kan det kanske upplevas som att han hade sex med henne mot hennes vilja. Typ: "Jag försökte lura honom, men han är ännu värre som hade sex med mig när jag inte ville. Och nu ska han pissa på mig också! Jag mår så jäääävla dåligt!"
Citera
2021-03-30, 01:09
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
...

Jag är säker på årtalen. Vad jag vet var hon hela tiden på psykavdelningen i Farsta. Jag har ingen info om permissioner men det låter inte sannolikt i hennes dåvarande tillstånd. EA blev intagen för tvångsvård i januari 2012. Då beslutades om tvångsvård under sex månader, eller så var det möjligtvis fyra månader. Efter denna bestämdes att tvångsvård skulle fortsätta eftersom hennes psykiska störning var väldigt allvarlig. Sedan förlängdes det ytterligare. Under början eller mitten av 2013 upphörde tvångsvården. Och det var då helvetet började för LS, DU och sedan GL.

Jag har inte undersökt detta men det är möjligt. Jag tyckte det var konstigt att hon ändrade sina förnamn men jag har inte forskat mer i detta.

För mig är det självklart att EA är svårt psykiskt sjuk och behöver hjälp asap. Hon ska inte vistas i samhället. Har man en gång varit svårt psykiskt sjuk är det svårt att blir frisk igen. Viss förståelse finns för EA hur konstigt det än kan låta. Om man är svårt psykiskt sjuk så kan man ha en annan verklighet. EA kan möjligtvis var övertygad om att allt hon gör är helt korrekt och berättigat pga av sitt svåra psykiska tillstånd.
Det är inte det att detta var ditt första inlägg som gör att trovärdigheten ifrågasätts. Det är att du påstår att EA var intagen för psykvård från januari 2012 ända till 2013, samtidigt som vi har en kavalkad med fotografier tagna av ex-maken LS från samma tid. Som bergsturk har påpekat så har dessa tidsstämplar som visar att hon var i full frihet i princip hela denna tid.

Så du har en kraftig bevisbörda om du vill att din historia om EAs psykvård 2012-2013 skall bli trodd.
Citera
2021-03-30, 01:10
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Jag har ingen anledning att inte tala sanning. Min vänner och kollegor skulle inte ljuga om detta. Jag har nu även sett dokument som visar att EA var intagen hela 2012 och vad det verkar ungefär halva 2013. Dokument gällande EA får inte visas i tråden så lite svårt att övertyga dig.

Jag tror nog mer på dig än en lektyrfotografs datum på bilder.

Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk

Vad är det för bevis? Lektyrfotografens runkblogg?
Citera
2021-03-30, 01:10
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Är väl bara att ladda ner dom och kolla EXIF-datan?

Exakt, det är det jag har gjort, och sedan är det bara att sortera på EXIF-fältet "Date taken". Går att göra i Windows till och med.

Leta efter mega-arkivet i tråden (sajten mega alltså) jag tror det var där jag fick alla bilder från. Det ska vara 489 bilder totalt.
Citera
2021-03-30, 01:14
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Vad är det för bevis? Lektyrfotografens runkblogg?

Lektyrfotografen hade fler bilder på hemsidan än de som syntes publikt. De tankades hem och lades upp på en fildelningssajt av en annan användare i tråden. I alla bilder som tas med digitalkamera bäddas information som kallas EXIF in, där finns teknisk information om bilden som slutare, bländare, brännvidd, vilken kamera och vilket objektiv som använts. Det finns också ett fält som heter "Date taken" som inte modifieras av bildbehandlingsprogramvara och anger när bilden togs. Genom att titta på detta fält, och sortera alla bilder på det, kan man se var de två har befunnit sig -- och viktigare, var de INTE har befunnit sig.
Citera
2021-03-30, 01:15
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Under början eller mitten av 2013 upphörde tvångsvården.

Maj 2013 enligt Stoppa Pressarna.

Citat:
"I domen från Förvaltningsrätten i Stockholm kommer man fram till att det inte räcker med öppenvård utan kvinnan blir tvångsintagen. Senast hon skrevs ut från tvångsvård var i maj 2013."

https://stoppapressarna.se/svenskt/lambertz-kvinnan-tvangsintagen-pa-psyket
Citera
2021-03-30, 01:17
Moderator
farbror_barbros avatar
Det här är ju helt sanslöst. En ny skribent dyker upp och drar i sitt allra första inlägg en historia om att EA tvångsvårdats på psyket 2012-2013, vilket motsägs av tidstämplar i hundratals bilder tagna av ex-maken. Samma bilder som tidigare accepterats som äkta av såvitt jag vet alla, och samma ex-make som var den som först fick oss uppmärksamma på EAs labila psyke.

Nu antar ett antal skribenter att bilderna manipulerats eller haft fel tidstämpel från början. Allt för att den nya smaskiga historien skall kunna vara sann. Men det är den ju inte. Den är ett rent påhitt vilket bergsturk visat er.

Källkritik, någon...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in