2021-03-30, 13:19
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApanApansson.
Det klipptes bort nästan direkt och hann inte gå ut till så många. Och även om förnamnet nämns så behöver han väl nämna även efternamnet för att det ska räknas som förtal?

Så kan det komma att bedömas ja.
Citera
2021-03-30, 13:19
Medlem
Ken Drydens avatar
EAs samarbetspartner?

Under julaftonskvällen kommunicerade EA via SMS och Facetime med sin pojkvän/sambo, som gått under beteckningarna "M", "Mats" och "Markus" på Lambertz blogg.

Hon kommunicerade också under julnatten med en väninna, som egendomligt nog även varit involverad i anmälningen för våldtäkt av "krogprofilen" PA, 2017, i vars efterspel förtalsrättegången mot EA som tar sin början i nästa vecka har uppstått. Polisundersökningen 2017 lades ju ned.

För mig är det intressant att försöka fastställa vem den kvinna är som EA kommunicerade med under julnatten. Och här finns två alternativ:

1) LH, som har samma initial i förnamnet som den kvinna som Lambertz kallar för "Lotta" i sin blogg. Hon är, efter vad jag kan se, ostraffad sedan fem år, och nästan som ett spöke på Internet. Hon har inte gjort några som helst avtryck på sociala medier som går att identifiera (av mig i varje fall).

2) PN. Här är en kvinna vars initialer inte liknar någon "Lotta", men vilkens syndaregister ser minst sagt anslående ut:

Citat:
2020-12-07 (dom)
Ringa narkotikabrott

2020-10-06 (dom)
Sexuellt ofredande
Förgripelse mot tjänsteman
Våldsamt motstånd
Våld mot tjänsteman
Ringa narkotikabrott

2020-07-08 (strafföreläggande)
Ringa narkotikabrott

2019-09-26 (dom)
Ringa vapenbrott (pepparspray och batong)
Ringa narkotikabrott
Brott mot knivlagen

2019-04-03 (dom)
Ringa narkotikabrott

2018-11-05 (strafföreläggande)
Ringa narkotikabrott

2017-04-20 (dom)
Ringa narkotikabrott

2016-09-19 (strafföreläggande)
Ringa narkotikabrott

Någon av dessa kvinnor är alltså involverade i Lambertz-fallet. Man kan undra vilken.
Senast redigerad av Ken Dryden 2021-03-30 kl. 13:23.
Citera
2021-03-30, 13:20
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Hur var den nu? Lambertz sa att han var naiv och lät sig luras (eller liknande) av MÄ. Lambertz sk. naivitet är ytterst selektiv. Han vet exakt vad han säger och gör.

Man kan ju vara expert inom ett område men naiv inom ett annat område. Det är inte ovanligt.

Jag vet inte hur länge Göran Lambertz var gift, men var det väldigt länge så kan han faktiskt vara lite naiv inför vackra unga listiga kvinnor (som har baktankar) samtidigt som han själv är slug i andra sammanhang.

Jag vet inte om det är så, men det är ju ingen omöjlighet.
Citera
2021-03-30, 13:34
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashEnter
Hur kommer det sig att du väljer att försvara en sådan som GL?
Vad är du för jävla psykbryt egentligen?
Vill du ha ett talibanstyre här eller en rättsstat med anständiga mänskliga rättigheter?
Man får bli jävligt fanatisk om man inte erkänner vårt domstolsväsendes beslut, men utgå¨ngspunkten måste alltid vara att man är oskyldig tills motsatsen bevisats. Inte tvärtom, bara för att någon är född som man.

Hur tänker du när du uttalar dig som du gör?
Citera
2021-03-30, 13:41
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Beror troligen vilka som var med på zoom-mötet.

Åtta stycken journalister som inte kunde vara på plats.
Citera
2021-03-30, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Om du menar fallet med GL så lades det ned då brott inte kunde styrkas.
Ja? Vad tycker du styrker brott då? Man får verkligen inte fram klarspråk med dig, måste vara ett troll.
Citera
2021-03-30, 13:46
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Vad är du för jävla psykbryt egentligen?
Vill du ha ett talibanstyre här eller en rättsstat med anständiga mänskliga rättigheter?
Man får bli jävligt fanatisk om man inte erkänner vårt domstolsväsendes beslut, men utgå¨ngspunkten måste alltid vara att man är oskyldig tills motsatsen bevisats. Inte tvärtom, bara för att någon är född som man.

Hur tänker du när du uttalar dig som du gör?
För EN gångs skull håller jag med dig, Pansarvecket.
flashenter måste ha läst exakt noll om detta fall. Kanske har h*n bara läst Irenas virriga krönika eller de ännu märkligare könskrigarna i vänster-tredjevågsfem på twitter?

Alla som har hjärnan på plats, och har läst mer än en rad om vad det handlar om, bör faktiskt ta GL i försvar i just detta fall. Oavsett vad man tycker om karlskrället.

Vissa av de som vurmar för målsäganden EA påminner mig om "Det handlar om BAAARN" -tokstollan.
Citera
2021-03-30, 13:47
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashEnter
Hur kommer det sig att du väljer att försvara en sådan som GL?

För att han är oskyldig (anser många av oss).

Trots att kvinnan spelat in stora delar av kvällen och natten, så fanns det inget som tydde på att det begåtts en våldtäkt. När det dessutom kom fram att hon manipulerat bevis, var det ganska uppenbart att det inte fanns fog för misstankarna mot Göran.

Vill du uppröras över en riktig våldtäkt mot en riktig flicka, så kan du hoppa in i denna tråd istället:

(FB) Linköping: Gymnasieafghan flyttade in – tio dagar senare försökte han våldta dottern

Där finns även ett domslut.

Jaså? Det är inte lika intressant?
Citera
2021-03-30, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Han råkade säga hennes förnamn under presskonferensen. Men det kanske inte räcker.

Han lär ha superkoll på exakt vad han kan komma undan med, allt från kladdandet, nedsupandet, knullandet av den däckade kvinnan till pressträffen är förmodligen planerat in i minsta detalj.
Han visste förstår att hennes trovärdighet var låg och han trodde nog inte att hon skulle våga komma med en anmälan. När hon sedan trots allt anmälde honom så krossade han henne fullständigt.
Man riktigt såg hur han njöt av situationen på pressträffen.
Citera
2021-03-30, 13:54
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vissa av de som vurmar för målsäganden EA påminner mig om "Det handlar om BAAARN" -tokstollan.

Det märkliga är att när det faktiskt handlar om barn. Riktiga barn. Som här:

(FB) Linköping: Gymnasieafghan flyttade in – tio dagar senare försökte han våldta dottern

Då håller de helt tyst.
Citera
2021-03-30, 13:54
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Man kan ju vara expert inom ett område men naiv inom ett annat område. Det är inte ovanligt.

Jag vet inte hur länge Göran Lambertz var gift, men var det väldigt länge så kan han faktiskt vara lite naiv inför vackra unga listiga kvinnor (som har baktankar) samtidigt som han själv är slug i andra sammanhang.

Jag vet inte om det är så, men det är ju ingen omöjlighet.
Naturligtvis kan det vara så, men nu hävdar ju Lambertz att han var naiv inom sitt expertområde. Han har gett juridisk hjälp åt en person som är åtalad för förtal mot en person som hon anmält för våldtäkt och skrivit någon sorts utlåtande till hennes fördel utan att ta reda på något om henne och hennes historia. Vad jag förstått kontaktade hon honom via mejl eller liknande. Jag förstår inte riktigt hur Lambertz kunde ha reagerat på hennes utseende och ungdom utan att han tog reda på något om henne. Att hon bifogade ett smickrande foto på sig själv låter osannolikt.

Om Lambertz sätt sin sin trovärdighet som jurist på offentligt på spel genom att skriva intyg som ska användas i en rättsprocess utan att ha tagit reda på vem han stödjer är det bevis på att han var fullständigt olämplig på de ämbeten han innehaft och innehade så sent som för några veckor sedan.

Som sagt, jag köper inte Lambertz tal om att han varit naiv och låtit sig luras inom sitt eget expertområde. Han hade inte kommit dit han gjorde I sin karriär om han varit en naiv dununge.
Citera
2021-03-30, 13:58
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Det som intressanta är att just kvinnor är mästare på manipulation. De använder manipulation by default av evolutionära skäl.

Läs mer här: https://illimitablemen.com/2015/06/30/the-nature-of-women/

Förövrigt så stämmer detta in ytterst väl på EA: https://illimitablemen.com/2014/02/17/lucifers-daughter/
The Jezebel Spirit är ett biblisk uttryck och EA uppfyller kriterierna, bara att googla! Med fitta och skönhet som vapen för att tillskansa sig fördelar och förhandlingsutrymme!

Män hatar den som ljuger, kvinnor hatar sanningen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in