EAs samarbetspartner?
Under julaftonskvällen kommunicerade EA via SMS och Facetime med sin pojkvän/sambo, som gått under beteckningarna "M", "Mats" och "Markus" på Lambertz blogg.
Hon kommunicerade också under julnatten med en väninna, som egendomligt nog även varit involverad i anmälningen för våldtäkt av "krogprofilen" PA, 2017, i vars efterspel förtalsrättegången mot EA som tar sin början i nästa vecka har uppstått. Polisundersökningen 2017 lades ju ned.
För mig är det intressant att försöka fastställa vem den kvinna är som EA kommunicerade med under julnatten. Och här finns två alternativ:
1) LH, som har samma initial i förnamnet som den kvinna som Lambertz kallar för "Lotta" i sin blogg. Hon är, efter vad jag kan se, ostraffad sedan fem år, och nästan som ett spöke på Internet. Hon har inte gjort några som helst avtryck på sociala medier som går att identifiera (av mig i varje fall).
2) PN. Här är en kvinna vars initialer inte liknar någon "Lotta", men vilkens syndaregister ser minst sagt anslående ut:
Citat:
2020-12-07 (dom)
Ringa narkotikabrott
2020-10-06 (dom)
Sexuellt ofredande
Förgripelse mot tjänsteman
Våldsamt motstånd
Våld mot tjänsteman
Ringa narkotikabrott
2020-07-08 (strafföreläggande)
Ringa narkotikabrott
2019-09-26 (dom)
Ringa vapenbrott (pepparspray och batong)
Ringa narkotikabrott
Brott mot knivlagen
2019-04-03 (dom)
Ringa narkotikabrott
2018-11-05 (strafföreläggande)
Ringa narkotikabrott
2017-04-20 (dom)
Ringa narkotikabrott
2016-09-19 (strafföreläggande)
Ringa narkotikabrott
Någon av dessa kvinnor är alltså involverade i Lambertz-fallet. Man kan undra vilken.