2021-03-30, 14:10
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Jan Guillou är den smartaste journalisten Sverige har. Men så klart, du är väl anhängare av Bulletin. Bulletin som drivs av en kurd, arab, jude och turk som samlat högern.

Du skämtar? En liten fjant som lever av ta ur tummen och känna vart vinden blåser, en person som tar ett "uppdrag" och åker hem till sin vän Leif GW och fiskar efter information om vem som läckte i Geijer-affären. Och när Leif GW berättar för sin vän Jan G., levererar Jan G. historien till sin tidning. Med sådana "vänner" behöver man inga fiender. Det är kanske därför den lille fjanten sitter ensam i sin stuga i Roslagen?

Peter Bratt däremot, den journalist som verkligen gjorde arbetet i IB-affären som nu Jan G. tar åt sig äran för och också var den journalist och "vän" som Jan G. avslöjade i Geijeraffären är förmodligen en av 1900-talets bästa journalister.

Men du kanske inte heller känner till att Jan Guillou arbetade på herr-tidningen Lektyr tillsammans med Arne Lemberg. Kvalitén på deras "artiklar" behöver vi inte ens kommentera, det var skräp. Tidningen Lektyr hade i varje upplaga runk-bilder liknande de som finns i denna tråd på EA. Hur får du ihop det med din syn på feministen Jan Guillou och hans kolumn i Aftonbladet? Vad sägs om "falsk som vatten"?

Vad gäller din rasistiska syn på människor så kvittar det för mig om någon är kristen, muslim eller jude. Det är ingen ursäkt för att bete sig som parasiter eller vara kriminell. Människor som sköter sig och lever sitt liv så gott de förmår har de flesta och jag inget emot.

Men kvinnor som bedrar och ljuger och får män inlåsta för sina påhitt föraktar jag.
Senast redigerad av BorgeH 2021-03-30 kl. 14:13.
Citera
2021-03-30, 14:13
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
För EN gångs skull håller jag med dig, Pansarvecket.
flashenter måste ha läst exakt noll om detta fall. Kanske har h*n bara läst Irenas virriga krönika eller de ännu märkligare könskrigarna i vänster-tredjevågsfem på twitter?

Alla som har hjärnan på plats, och har läst mer än en rad om vad det handlar om, bör faktiskt ta GL i försvar i just detta fall. Oavsett vad man tycker om karlskrället.

Vissa av de som vurmar för målsäganden EA påminner mig om "Det handlar om BAAARN" -tokstollan.
Tack, jag har inte mycket tillövers för idioten heller, men rätt ska vara rätt oavsett vem det handlar om, för nästa gång är det du eller jag som går på plankan och då vill vi inte ha godtyckliga bedömningar.
Citera
2021-03-30, 14:17
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Han lär ha superkoll på exakt vad han kan komma undan med, allt från kladdandet, nedsupandet, knullandet av den däckade kvinnan till pressträffen är förmodligen planerat in i minsta detalj.
Han visste förstår att hennes trovärdighet var låg och han trodde nog inte att hon skulle våga komma med en anmälan. När hon sedan trots allt anmälde honom så krossade han henne fullständigt.
Man riktigt såg hur han njöt av situationen på pressträffen.
Pressträffen var inte organiserad "in i minsta detalj" - den uppstod helt apropå.

Så här var det: Expressen hade parkerat en reporter utanför Lambertz hus för att få " en kommentar". När han dök upp för att vittja brevlådan sa han till reportern att han inte hade lust att svara på frågor från "hundratals" journalister som försökte nå honom hela tiden.

Reportern från Expressen föreslog då att han skulle ordna en pressträff och därigenom slå ihjäl alla flugor i en smäll.

Sagt och gjort: Lambertz kallade till presskonferens kort därefter i sin trädgård och den handfull journalister som inte var på plats kunde följa det hela på Zoom. Expressen (som var först) och SVT, som här lokalredaktion i Uppsala sände allt live.

Lambertz "planerade" alltså inte detta, utan presskonferensen iscensattes utifrån ett tips från en reporter som råkade stå där.
Senast redigerad av Ken Dryden 2021-03-30 kl. 14:19.
Citera
2021-03-30, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApanApansson.
Jepp men feminister försöker lura i folk att kvinnor inte kan lura eller förföra män.

Så är det. Min fru säger att "det är bevisat i undersökningar att kvinnor ljuger väldigt sällan om sånt här" och anser därmed att karln är skyldig till våldtäkt och borde i princip avlivas.

Jag tror det är den allmänna bilden av Lambertz, åtminstone bland kvinnor.
Citera
2021-03-30, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det har jag också funderat jättemycket på!

Jag håller med om att E.A. kan vara övertygad om att våldtäkterna hänt, att hon lever i en annan verklighet, s.a.s.

Tror ni är sanningen nära.
EA har en nedsättning av förmågan att skilja på verklighet och fantasi vilket gör att hon är övertygad om att våldtäckten verkligen inträffat. Övertygelsen innebär en utmaning för Åkl, som blev vilseledd att häkta GL på sannolika skäl för att redan 2 veckor senare släppa honom fri. Det är en juridisk kullerbytta som heter duga eftersom straffskalan för våldtäckt är 2-6 års fängelse.

- Tror den uppseendeväckande tvärvändningen beror på att Åkl, delgetts dom uppgifter vi diskuterar nu.

-Tvångsintagningarna och den konstruerade våldtäckten visar på att en allvarigare diagnos än borderline föreligger.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Psykos

En ytterligare indikation är några anmärkningsvärt underliga medlemmar med absurda one-liners-argument som förvarar henne.
Senast redigerad av 90510 2021-03-30 kl. 14:28.
Citera
2021-03-30, 14:31
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Tror ni är sanningen nära.
EA har en nedsättning av förmågan att skilja på verklighet och fantasi vilket gör att hon är övertygad om att våldtäckten verkligen inträffat. Övertygelsen innebär en utmaning för Åkl, som blev vilseledd att häkta GL på sannolika skäl för att redan 2 veckor senare släppa honom fri. Det är en juridisk kullerbytta som heter duga eftersom straffskalan för våldtäckt är 2-6 års fängelse.

- Tror den uppseendeväckande tvärvändningen beror på att Åkl, delgetts dom uppgifter vi diskuterar nu.

-Tvångsintagningarna och den konstruerade våldtäckten visar på att en allvarigare diagnos än borderline föreligger.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Psykos

En ytterligare indikation är några anmärkningsvärt underliga medlemmar med absurda one-liners-argument som förvarar henne.

Nja, jag tror du/ni har fel. EA är sannolikt mer beräknande än så. Vilket ljudinspelningar t.ex. samt "yes! Vi klarade det!" m.m. talar starkt för.

Dessvärre tror jag EA planerar sina attacker och offer noggrant, men underskattar advokater och rättsväsendets förmåga att gräva fram information.

Det är en synnerligen sjuk kvinna som är fullt medveten om sina handlingar, tyvärr.
Citera
2021-03-30, 14:31
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
EAs samarbetspartner?

Under julaftonskvällen kommunicerade EA via SMS och Facetime med sin pojkvän/sambo, som gått under beteckningarna "M", "Mats" och "Markus" på Lambertz blogg.

Hon kommunicerade också under julnatten med en väninna, som egendomligt nog även varit involverad i anmälningen för våldtäkt av "krogprofilen" PA, 2017, i vars efterspel förtalsrättegången mot EA som tar sin början i nästa vecka har uppstått. Polisundersökningen 2017 lades ju ned.

För mig är det intressant att försöka fastställa vem den kvinna är som EA kommunicerade med under julnatten. Och här finns två alternativ:

1) LH, som har samma initial i förnamnet som den kvinna som Lambertz kallar för "Lotta" i sin blogg. Hon är, efter vad jag kan se, ostraffad sedan fem år, och nästan som ett spöke på Internet. Hon har inte gjort några som helst avtryck på sociala medier som går att identifiera (av mig i varje fall).

2) PN. Här är en kvinna vars initialer inte liknar någon "Lotta", men vilkens syndaregister ser minst sagt anslående ut:

Någon av dessa kvinnor är alltså involverade i Lambertz-fallet. Man kan undra vilken.

Oj, hur sjutton kan man vara såå klantig så man åker fast för narkotikabrott en gång om året i typ 5 år i rad??
Citera
2021-03-30, 14:35
Medlem
Mer.info.007s avatar
EA är ett fall för Kalla Fakta.
Citera
2021-03-30, 14:37
Medlem
Fickludds avatar
Nu kommer det aldrig något FUP, annars hade vi kanske kunnat läsa vad hon gjorde direkt efter samlaget. Låg hon kvar och kelade, ringde hon en kompis, sprang hon ut och skrek att hon hade blivit våldtagen eller något annat?
Citera
2021-03-30, 14:39
Medlem
Fråga ang. psykoser. Kan de inträffa ex. en gång om året men varje år?

Ang. diskussionen om Lambertz skuld så känns det för mig givet att han är ett offer. Vem tror på en gammal kladdig gubbe? Hon har valt sitt offer väl.

Är nyfiken på vem LH och PN är... känns ju lite som att EA väntat sig att personen skulle "hjälpa" henne.

Om man bortser från alla sexistiska och feministhatande kommentarer här (ni framstår som oseriösa) så är diskussionen intressant. Jag lutar åt Lambertz sanning. Kvinnan har för mycket som talar emot henne, ex. historik och de låga inkomsterna. Vad har hon gjort i 20-årsåldern? Det är ju den tid i livet då många ser till att utbilda sig och skaffa sig ett bra första arbete. Har hon arbetat utomlands? Kan ju också vara en anledning till en låg deklarerad inkomst (i Sverige).

/En kvinna
Citera
2021-03-30, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
@Provokatör: Du har fyllt din PM-kvot!

Om att rannsaka anmälare
Generellt är jag ytterligt tveksam till att rannsaka brottsoffer eller anmälare av brott, i synnerhet när det gäller våldtäkt. För mig finns det två faktorer som gör EA till ett undantag.

1. Att det ser ut som om hon överlagt genomfört sina "honeytraps" för att få något som hon kan anmäla för våldtäkt.
2. Att det finns troll i tråden som försöker försvara EAs agerande.

Det motiverar fortsatt grävande, IMO.

Överlagt eller sjukt?
Vad driver EA? Är hon en kallt beräknande person som dels vill skada män och dels vill skaffa en extrainkomst genom att få till ett åtal för våldtäkt och få skadestånd? Eller är hon sjuk och tror att hon verkligen blivit våldtagen, även om hon inte blivit det?

Jag vet inte, men är benägen att, vilket som, tro att hon är allvarligt sjuk. Att hon är i behpv av vård. Det som bottenfruset skriver sätter fokus på hennes psykiska hälsotillstånd.

Journaler bör inte publiceras, men kanske det finns protokoll från förhandlingar då hennes överklaganden av beslut om tvångsvård behandlats?

Det fetade: Föreställer mig att det inte är antingen eller utan både och - överlagt pga, psykiskt sjukdom..
Citera
2021-03-30, 14:41
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msw1041
Fråga ang. psykoser. Kan de inträffa ex. en gång om året men varje år?

Ang. diskussionen om Lambertz skuld så känns det för mig givet att han är ett offer. Vem tror på en gammal kladdig gubbe? Hon har valt sitt offer väl.

Är nyfiken på vem LH och PN är... känns ju lite som att EA väntat sig att personen skulle "hjälpa" henne.

Om man bortser från alla sexistiska och feministhatande kommentarer här (ni framstår som oseriösa) så är diskussionen intressant. Jag lutar åt Lambertz sanning. Kvinnan har för mycket som talar emot henne, ex. historik och de låga inkomsterna. Vad har hon gjort i 20-årsåldern? Det är ju den tid i livet då många ser till att utbilda sig och skaffa sig ett bra första arbete. Har hon arbetat utomlands? Kan ju också vara en anledning till en låg deklarerad inkomst (i Sverige).

/En kvinna
Absolut, såväl maniska skov som depressiva tillstånd har en tendens att dyka upp till våren och/eller hösten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in