Citat:
Ursprungligen postat av
Zem1
Jan Guillou är den smartaste journalisten Sverige har.

Men så klart, du är väl anhängare av Bulletin. Bulletin som drivs av en
kurd, arab, jude och turk som samlat högern.
Du skämtar? En liten fjant som lever av ta ur tummen och känna vart vinden blåser, en person som tar ett "uppdrag" och åker hem till sin vän Leif GW och fiskar efter information om vem som läckte i Geijer-affären. Och när Leif GW berättar för sin vän Jan G., levererar Jan G. historien till sin tidning.

Med sådana "vänner" behöver man inga fiender. Det är kanske därför den lille fjanten sitter ensam i sin stuga i Roslagen?
Peter Bratt däremot, den journalist som verkligen gjorde arbetet i IB-affären som nu Jan G. tar åt sig äran för och också var den journalist och "vän" som Jan G. avslöjade i Geijeraffären är förmodligen en av 1900-talets bästa journalister.
Men du kanske inte heller känner till att Jan Guillou arbetade på herr-tidningen Lektyr tillsammans med Arne Lemberg. Kvalitén på deras "artiklar" behöver vi inte ens kommentera, det var skräp. Tidningen Lektyr hade i varje upplaga runk-bilder liknande de som finns i denna tråd på EA. Hur får du ihop det med din syn på feministen Jan Guillou och hans kolumn i Aftonbladet? Vad sägs om "falsk som vatten"?
Vad gäller din rasistiska syn på människor så kvittar det för mig om någon är kristen, muslim eller jude. Det är ingen ursäkt för att bete sig som parasiter eller vara kriminell. Människor som sköter sig och lever sitt liv så gott de förmår har de flesta och jag inget emot.
Men kvinnor som bedrar och ljuger och får män inlåsta för sina påhitt föraktar jag.