2021-03-30, 12:37
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Draken år din lille fjant till gud satan.

.
Jag har bara en Gud, och det är då inte ormen eller ormens säd (vilken utpekas i klartext av Herren Jesus).
2021-03-30, 12:49
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Den falska profeten i Upp är en symbol för falsk religion. Logiskt, eller hur?
Det andra riket är vad Bibeln säger att det är, inte vad vi tycker att det ska vara.
2021-03-30, 12:59
Medlem
Citat:
Vem som helst som läser Upp 18 utan fördomar förstår att Babylon är en symbol för världshandeln, kapitalismen.

Jag tror jag har bara hört dig påstå detta, vilka andra delar din trosuppfattning? Eller är du ensam mot hela världen?
2021-03-30, 13:11
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
"Och på hennes panna var skrivet ett namn med hemlig betydelse: »Det stora Babylon, hon som är moder till skökorna och till styggelserna på jorden."
https://sv.bibelsite.com/swe/revelation/17.htm
Det andra vilddjuret (riket) är vilket som får människorna att ta det första vilddjurets (rikets) märke. Horan Babylon (de vita folken, Israel som avfallit, även kallad kyrkan) tar emot namnet som jag precis visat.

"15Och det fick makt att giva ande åt vilddjurets bild, så att vilddjurets bild till och med kunde tala och kunde låta döda alla som icke tillbådo vilddjurets bild.

16Och det förmår alla, både små och stora, både rika och fattiga, både fria och trälar, att låta giva sig ett märke på högra handen eller på pannan, 17så att ingen får vare sig köpa eller sälja något, utom den som är märkt med vilddjurets namn eller dess namns tal. "
https://sv.bibelsite.com/swe/revelation/13.htm

Det andra vilddjuret:
"
11Och jag såg ett annat vilddjur stiga upp ur jorden; det hade två horn, lika ett lamms, och det talade såsom en drake. 12Och det utövar det första vilddjurets hela myndighet, i dess åsyn. "

Har två horn (kungar/ kungadömen) likt Lammets- immiterar alltså Juda och Israel. Talar som en drake, vilket ormens säd gjorde även på Jesu tid ("istället för Kristus"/ vill stjäla Kristi arv mm), kommer upp ur landet/ länderna där Israel bor; dvs skapas av de vita länderna.
2021-03-30, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Jag tror jag har bara hört dig påstå detta, vilka andra delar din trosuppfattning? Eller är du ensam mot hela världen?
Jag har inte kollat, men det var en kvinna på ett annat forum som höll med mig efter att ha läst Upp 18. Alla kan bilda sig en uppfattning, och jag uppfattar att Upp 18 handlar om köpmän som blir rika genom henne, dvs Babylon. Och vad gör köpmän rika? Katolska kyrkan? Nej, handel, kapitalism gör de rika.
2021-03-30, 13:33
Medlem
LadySwedens avatar
Vilddjuret har inte enbart ett namn, utan även ett tal. Babylon märks med namnet, som vi kan se. Vad är då vilddjurets tal, och vad för märke är det?

"16Och det förmår alla, både små och stora, både rika och fattiga, både fria och trälar, att låta giva sig ett märke på högra handen eller på pannan, 17så att ingen får vare sig köpa eller sälja något, utom den som är märkt med vilddjurets namn eller dess namns tal. 18Här gäller det att vara vis; den som har förstånd, han räkne ut betydelsen av vilddjurets tal, ty det är en människas tal. Och dess tal är sex hundra sextiosex."

För det första, så bör man känna till att Israel uppmanas att binda HERRENS bud som ett märke på sin panna och sin hand. Anden är också ett sigill på de troendes panna. Saken handlar om tillbedjan, lydnad.

För det andra är den här mannens tal en kod ämnad att förstås enkom av den som är fullvuxen till förståndet, dvs kan sina skrifter väl.
Kung Salomo var den som fick bygga HERRENS tempel, och under hans tid som regent växte staten Israel till vad som idag brukar kallas Stor Israel. Salomo var den Davids son som byggde det jordiska templet, emedan Gud bygger det sanna templet i Kristus.
På Salomos tid väntade Israel på sin sanne Konung (som skulle visa sig vara Jesus), men nu när Jesus har kommit är en återgång till en annan Davids son otänkbar.

Allt guld ska inkomma till denne "man med en mans tal";

"Det guld som årligen inkom till Salomo vägde sex hundra sextiosex talenter, 15förutom det som inkom genom kringresande handelsmän och genom krämares köpenskap, så ock från Erebs alla konungar och från ståthållarna i landet."
https://sv.bibelsite.com/swe/1_kings/10.htm
2021-03-30, 13:34
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Jag har inte kollat, men det var en kvinna på ett annat forum som höll med mig efter att ha läst Upp 18. Alla kan bilda sig en uppfattning, och jag uppfattar att Upp 18 handlar om köpmän som blir rika genom henne, dvs Babylon. Och vad gör köpmän rika? Katolska kyrkan? Nej, handel, kapitalism gör de rika.
Vårt förnuft räcker inte hela vägen utan endast en liten bit.

Vem införde marknadsliberal kapitalism?
2021-03-30, 14:13
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varsamt
Som hårdrockare och allmänt dum i huvudet så finns det mycket att hämta från uppenbarelseboken.

Vid det sena 80-talet med Iron Maidens första platta "Number of the beast" med odjurets tal.

En riktig kanonlåt!

https://www.youtube.com/watch?v=WxnN05vOuSM

- - -

Jag vet att många av er bibeltrogna skyr namn som Black sabbath och Iron maiden. men dom försöker bara komma in på marknaden, och göra ett avtryck. Det är inte mer än så.
Oh well, jag var en gång i tiden inbiten hårdrockare. Jag tycker fortfarande att musiken är toppen, även om jag inte lyssnar så mycket på det längre då jag upplever att den försämrar mitt andliga tillstånd.

Jag lyssnar dock fortfarande en hel del på hårdrock som inte innehåller hädande texter, tex Sabaton är riktigt bra (har mycket historia i texterna). Gillar du Maiden lär Sabaton gå hem. Rekommenderas;
https://youtu.be/7PjgdVi6keA
https://youtu.be/kw4bGBDKrPs

Ja Johannes uppenbarelse påverkar många på olika vis.
2021-03-30, 14:23
Medlem
Citat:
Vårt förnuft räcker inte hela vägen utan endast en liten bit.

Vem införde marknadsliberal kapitalism?
Kanske bättre att ta reda på hur kapitalism definieras. Det är privategendom som ofta samarbetar med staten, som ger tillstånd för att använda nationella naturresurser och styr förhållandet mellan arbetsgivare och arbetstagare. Och vad står det i Upp 18? Att kungarna (landets ledare) har horat med Babylon, och köpmän (privata aktörer) har blivit rika genom Babylon. En exakt beskrivning av hur ekonomin faktiskt fungerar. Handel driver allting, alltifrån jobb, inkomst och skatteintäkter.
2021-03-30, 14:35
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Kanske bättre att ta reda på hur kapitalism definieras. Det är privategendom som ofta samarbetar med staten, som ger tillstånd för att använda nationella naturresurser och styr förhållandet mellan arbetsgivare och arbetstagare. Och vad står det i Upp 18? Att kungarna (landets ledare) har horat med Babylon, och köpmän (privata aktörer) har blivit rika genom Babylon. En exakt beskrivning av hur ekonomin faktiskt fungerar. Handel driver allting, alltifrån jobb, inkomst och skatteintäkter.
Ja, "jordens konungar" har ju horat med henne. Men med vem har de horat, exakt?

Jag skrev marknadsliberal kapitalism, och försökte då ringa in det system vi har idag. Det är våra i väst styrande som har gett bort makten över själva pengarna till privata aktörer, och dessa privata aktörer är av samma blod som det släkte Herren Jesus talar om som det släkte "allt rättfärdigt blod ska komma över". Pengar idag tillverkas genom skuldsättning till den samme. Det är alltså inte tex äganderätten som är problemet, utan det rike som tagit makten över "alla folk, tungomål och folkslag". Detta rike kan se ut som ett system eftersom Babylon är mystisk, dvs döljer sig, men det rör sig om ett släkte som Jesus också påtalar.

Mystiska Babylon, som skökan tar emot (observera att skökan inte är namnet utan får namnet!) är vilddjurets namn- vilddjuret som brukar kallas "Rom 2".
2021-03-30, 14:40
Medlem
Citat:
Ja, "jordens konungar" har ju horat med henne. Men med vem har de horat, exakt?

Jag skrev marknadsliberal kapitalism, och försökte då ringa in det system vi har idag. Det är våra i väst styrande som har gett bort makten över själva pengarna till privata aktörer, och dessa privata aktörer är av samma blod som det släkte Herren Jesus talar om som det släkte "allt rättfärdigt blod ska komma över". Pengar idag tillverkas genom skuldsättning till den samme. Det är alltså inte tex äganderätten som är problemet, utan det rike som tagit makten över "alla folk, tungomål och folkslag". Detta rike kan se ut som ett system eftersom Babylon är mystisk, dvs döljer sig, men det rör sig om ett släkte som Jesus också påtalar.

Mystiska Babylon, som skökan tar emot (observera att skökan inte är namnet utan får namnet!) är vilddjurets namn- vilddjuret som brukar kallas "Rom 2".
Det är inte ETT rike som har fått makten över alla folk, det är samma styrelseskick demokrati (andra odjuret) eller diktatur (första odjuret) som fått makt över hela världen.
2021-03-30, 14:50
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Det är inte ETT rike som har fått makten över alla folk, det är samma styrelseskick demokrati (andra odjuret) eller diktatur (första odjuret) som fått makt över hela världen.
Ett vilddjur är alltid ett rike, och sedan kan det finnas flera horn (kungar/ kungadömen) inom riket vilket det gör här. Tio konungar, varav 3 slås ned.

Vilddjuret är det åttonde, dock en av de sju. Ett släkte, som samlar flera riken. Och det släktet pekas alltså tydligt ut av Jesus själv, som säger att allt rättfärdigt blod som utgjutits på jorden ska komma över det släktet (precis som sägs om Babylon i Upp). Allt detta står väldigt tydligt utpekat i Bibeln själv.

Detta släkte har förföljt Guds folk sedan begynnelsen.

Om vi då lyfter blicken från Bibeln ett ögonblick och istället ser hur det ser ut i världen kan "hon" inte gömma sig för oss. Hon är inte mystisk längre. Vilket är släktet? Det står ju för 17 svart på vitt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in