2022-01-23, 13:26
Medlem
JustTheFactss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Men du missar min poäng. Dessa företeelser är inte unika för vår tid - de kan te sig så eftersom det helt enkelt är nu som du lever. Men sannolikheten är stor att du hade kunnat se på företeelser på 1700-talet och säga precis samma sak - om du levde då, och om du var kristen som nu. Och om du nu skulle ha fel - och detta inte (heller) är den yttersta av tider - är sannolikheten oerhört stor att någon annan, likt dig, kommer att säga samma sak år 2110. Förstår du hur jag menar?

Det jag undrar är om det finns några av tecknen som är obestridligt unika för vår tid.

Vilka avgörande tecken har inte infriats.

Apokalypsens första ryttare har aldrig kommit förut.

2:a, 3:e och 4:e kan man tolka som att de har det i mindre skala, men aldrig första.
2022-01-23, 13:41
Medlem
JustTheFactss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ptitsa
Jag förstår vad du menar och visst kan det bli så att mer klockrena uppfyllelser inträffar senare och det visar sig att vad vi ser idag bara var en försmak.

Det finns förstås också möjligheten att profetiorna var hallucinationer som inte skall tas på allvar och ev. uppfyllelser av dessa är fullkomligt chansartade. Det tror dock inte jag, baserat på vad jag läser i bibeln och ser omkring mig.

Vissa kristna som inte är så värst bibeltroende menar att dessa profetior uppfylldes i sin helhet under seklerna efter de skrevs, och att de inte är relevanta längre. Jag tror detta är Sv. Kyrkans ståndpunkt, om de har någon överhuvudtaget.

Tecken som uppenbarligen ännu ej uppfyllts är:
  • Ett nytt "romarrike" skapas
  • Attack mot Israel, totalt krig...
  • Världsfred under antikristus inflytande,
  • Bestens märke som man inte kan handla utan att ha
Även självklart Kristus återkomst, Uppryckelsen,

Men om du tittar på punkterna ovan så är samtliga relativt realistiska och praktiskt möjliga idag.

Som sagt, det här är inget att tjafsa om. Den här bibeltolkningen är inte obligatorisk. Det viktiga är att du tror på Jesus som frälsaren och läser bibeln.

Jesus sade dock att folk skall vara på sin vakt inför sluttiden och hans återkomst som kommer att komma väldigt plötsligt och oväntat. Ingen kan förutspå exakt när, varför grupper som har exakta datum är obibliska. Dock kan man ha på god känn att det rör sig i den riktningen och att det inte är alltför långt bort.

Tro't om du vill.

1. Det nya Romarriket är precis vad Klaus Schwab planerat, och det är han som styr alla världsledare idag via WEF.

2. Detta har inte hänt än, men är något som verkar troligt att det kan hända närsomhelst, så vi får hålla ögonen öppet. MEN, det finns de som tolkar Israel som den vita mannen, alltså inte judarna. Att det är ett missförstånd att det är dagens judar som åsyftas i bibeln, av många anledningar. Den vita mannen har varit under attack länge, i sådant fall, det är just dessa länder som har hårdast restriktioner och vaccintvång idag(Österrike och Australien t.ex)

3. Antrikristus är flera, det är de som inte tror på gud helt enkelt. De som styr krigen idag tror inte på gud. Det blir omöjligt med krig om alla lyder under samma regeringg, vilket är "New World Order" som Klaus Schwab jobbar för.

4. Vaccinpasset, om det går igenom, några iterationer senare, allt enligt ovan plan.
2022-01-23, 14:05
Medlem
JustTheFactss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Varför ska vi gå emot Guds ord o vissa tolerans mot intolerans? Gud är tydlig att vi inte ska acceptera avguda dyrkan som Islam m.m. Baal o Allah är egentligen samma Gud så du kan se i gamla testamentet hur de gjorde där.
Alla profetiska konferenser och kända eskatologi lärare som Dave Hunt, Gary Kah, Perry Stone, Chuck Missler, Mark Hitchcock, Hal Lindsey, John Haage mfl talar alla om Islam.
Tyvärr har svenska bibel kunniga fastnat upp i 80talet o talar om EU eller har som Ulf Ekman en Preteristisk eller idealistisk syn på profetia.

Bibeln på svenska har sina svagheter. Bibel 2000 är ju inget att vifta med precis.
Jo, jag ska försöka ta det på svenska men hittar jag inte bra översättning från Hebreiskan eller Grekiskan då blir det automatiskt på engelska.

Dessutom är vi tillsagda i bibeln att vara på vår vakt, att vara väktare (watchmen) och läsa tidens tecken.

Här håller jag definitivt med! Svenska Bibeln är skriven så att det ska bli svårare att förstå vad som menas, antagligen med flit, för att göra det svårare att tro. Det syns även på våra låga % religiösa(kristna) jämfört med engelskspråkiga länder.

När jag började läsa den på engelska då blev detta uppenbart, för helt plötsligt förstod jag mycket mer.
2022-01-23, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballisten

Så nej, vi lever icke i den sista tiden.
Dom som lever rätt före den stora vedermödan, Antikrist sitt styre och när Jesus kommer tillbaka lever nog heller inte i den sista tiden då om jag tolkar dig rätt . . .
När du ser templet i Jerusalem bliva byggt och en allians utav flera länder i Mellan-Östen uppstår som är Israels fiende (Det Ottomanska imperiet/Kalifatet återställt) så är det på tiden att titta upp mot himlen.
2022-01-23, 18:53
Medlem
HasseBanans avatar
"Den stora skökan som tronar vid stora vatten och som alla idkar handel med", skulle inte det kunna vara USA?
2022-01-23, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
"Den stora skökan som tronar vid stora vatten och som alla idkar handel med", skulle inte det kunna vara USA?
Nej, Babylon är en symbol för världshandeln, kapitalismen, som inte bara riktas mot ett land. Det ursprungliga Babylon var ett handelscentrum enligt historiker.
2022-01-23, 19:14
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTheFacts
Vad tolkar du "Människosonen" som?

Det är inte Jesus, för det är Guds son.

Det måste alltså vara en ny ras, tillverkad av människan. Kanske den som Klaus Schwab talar om att vi måste "transformeras" till, en sorts cyborg med inbyggda chip och/eller med genmanipulation.
Människosonen översätts bättre till människans son, Marias son. Använd en sökbar Bibel!

Matteus 8:19-20
Och en skriftlärd kom fram och sade till honom: »Mästare, jag vill följa dig varthelst du går.» Då svarade Jesus honom: »Rävarna hava kulor, och himmelens fåglar hava nästen; men Människosonen har ingen plats där han kan vila sitt huvud.»

Matteus 9:5-8
Vilket är lättare, att säga: 'Dina synder förlåtas dig' eller att säga: 'Stå upp och gå'? Men för att I skolen veta att Människosonen har makt här på jorden att förlåta synder, så stå upp» -- sade han nu till den lame -- »och tag din säng och gå hem.» Då stod han upp och gick hem. När folket såg detta, blevo de häpna och prisade Gud, som hade givit sådan makt åt människor.

Etc. På 83 ställen i evangelierna förklaras betydelsen.
2022-01-23, 19:21
Medlem
Krocketklubbas avatar
Om du tar och läser lite historia så ska du se att det som står i bibeln passar ganska bra i på flera olika tidsepoker dom sista tvåtusen åren. Det som är problemet med det du baserar din tro på. Det är en löst skriven saga som är designad just för det ändamålet, att alltid passa in.
2022-01-23, 20:44
Medlem
JustTheFactss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Människosonen översätts bättre till människans son, Marias son. Använd en sökbar Bibel!

Matteus 8:19-20
Och en skriftlärd kom fram och sade till honom: »Mästare, jag vill följa dig varthelst du går.» Då svarade Jesus honom: »Rävarna hava kulor, och himmelens fåglar hava nästen; men Människosonen har ingen plats där han kan vila sitt huvud.»

Matteus 9:5-8
Vilket är lättare, att säga: 'Dina synder förlåtas dig' eller att säga: 'Stå upp och gå'? Men för att I skolen veta att Människosonen har makt här på jorden att förlåta synder, så stå upp» -- sade han nu till den lame -- »och tag din säng och gå hem.» Då stod han upp och gick hem. När folket såg detta, blevo de häpna och prisade Gud, som hade givit sådan makt åt människor.

Etc. På 83 ställen i evangelierna förklaras betydelsen.

Jag vet såklart att det går att tolka så, och att vissa tolkar det så.

Jag ifrågasätter dock allt tills jag är så säker man kan bli. Jag har börjat förstått att Svenska Kyrkan blev inflitrerad och övertagen, korrumperad, för längesedan. Därav bortser jag ifrån allt de säger, det borde du också göra.

Att tro på gud är att söka sanningen. Inte låta sig luras.
2022-01-23, 20:57
Medlem
Denna film har jag sett, den är rätt intresant då den jämför usa imperiet med babylonien imperiet och att usa är sista imperiet som omnämns i uppenbarelseboken.

Babylon USA
https://m.imdb.com/title/tt7102402/
2022-01-23, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMightySwe
Ojdå, hoppas deras kroppar tål en oändlig acceleration. Man dör när man utsätts för G-krafter över 10G i en ganska kort tid.

Ha ha, vilket skitsnack tebax här
Du har inte fattat än helt enkelt, den som skapat allt inklusive naturlagarna kan göra precis hur som helst, finns inga begränsningar. Börja i den änden och utgå inte från rummet som är skapat för dig att se.
2022-01-24, 03:11
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTheFacts
Jag vet såklart att det går att tolka så, och att vissa tolkar det så.

Jag ifrågasätter dock allt tills jag är så säker man kan bli. Jag har börjat förstått att Svenska Kyrkan blev inflitrerad och övertagen, korrumperad, för längesedan. Därav bortser jag ifrån allt de säger, det borde du också göra.

Att tro på gud är att söka sanningen. Inte låta sig luras.
I Satans värld finns ingenting som inte blir infiltrerat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in