Citat:
Ursprungligen postat av
ptitsa
Jag förstår vad du menar och visst kan det bli så att mer klockrena uppfyllelser inträffar senare och det visar sig att vad vi ser idag bara var en försmak.
Det finns förstås också möjligheten att profetiorna var hallucinationer som inte skall tas på allvar och ev. uppfyllelser av dessa är fullkomligt chansartade. Det tror dock inte jag, baserat på vad jag läser i bibeln och ser omkring mig.
Vissa kristna som inte är så värst bibeltroende menar att dessa profetior uppfylldes i sin helhet under seklerna efter de skrevs, och att de inte är relevanta längre. Jag tror detta är Sv. Kyrkans ståndpunkt, om de har någon överhuvudtaget.
Tecken som uppenbarligen ännu ej uppfyllts är:
- Ett nytt "romarrike" skapas
- Attack mot Israel, totalt krig...
- Världsfred under antikristus inflytande,
- Bestens märke som man inte kan handla utan att ha
Även självklart Kristus återkomst, Uppryckelsen,
Men om du tittar på punkterna ovan så är samtliga relativt realistiska och praktiskt möjliga idag.
Som sagt, det här är inget att tjafsa om. Den här bibeltolkningen är inte obligatorisk. Det viktiga är att du tror på Jesus som frälsaren och läser bibeln.
Jesus sade dock att folk skall vara på sin vakt inför sluttiden och hans återkomst som kommer att komma väldigt plötsligt och oväntat. Ingen kan förutspå exakt när, varför grupper som har exakta datum är obibliska. Dock kan man ha på god känn att det rör sig i den riktningen och att det inte är alltför långt bort.
Tro't om du vill.
1. Det nya Romarriket är precis vad Klaus Schwab planerat, och det är han som styr alla världsledare idag via WEF.
2. Detta har inte hänt än, men är något som verkar troligt att det kan hända närsomhelst, så vi får hålla ögonen öppet. MEN, det finns de som tolkar Israel som den vita mannen, alltså inte judarna. Att det är ett missförstånd att det är dagens judar som åsyftas i bibeln, av många anledningar. Den vita mannen har varit under attack länge, i sådant fall, det är just dessa länder som har hårdast restriktioner och vaccintvång idag(Österrike och Australien t.ex)
3. Antrikristus är flera, det är de som inte tror på gud helt enkelt. De som styr krigen idag tror inte på gud. Det blir omöjligt med krig om alla lyder under samma regeringg, vilket är "New World Order" som Klaus Schwab jobbar för.
4. Vaccinpasset, om det går igenom, några iterationer senare, allt enligt ovan plan.