Citat:
Ursprungligen postat av
Trie
Bilden på loggremsan har ingen naturlig plats i kommunikation utan kan ha varit en utlösande faktor. Vill hon av någon anledning diskutera (förklara, ursäkta) raderingarna av loggar så finns det bättre sätt (eller tillfällen) att starta den diskussionen. Den mest välvilliga tolkning man skulle kunna göra är att hon insisterar på att de måste träffas.
Ja loggremsan är en tolkningsfråga och helt klart är 17 raderingar ett hett ämne hos paret D. ”Happy wife- happy life” heter det visst.
Jag menar mer att vad SD tolkar det som behöver inte nödvändigtvis vara LWs syfte med bilden. En möjlig variant är att hon bara får ut sin frustration över hans nonchalanta sätt den kvällen genom skicka bilden och därmed visa att även denna är raderad pga fusk? Ingen diskussion, ingen inbjudan, bara ett konstaterande som ett i mängden av flera raderade.
Eftersom jag tror att de tidigare, märkliga, incidenterna den 11:e har direkt koppling till själva mordet den 15:e tvivlar jag på att remsan som sådan är den utlösande faktorn.
Tillfället gör tjuven likaväl som mördaren gissar jag.