2021-03-29, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
OK. Stämmer den bilden med vad du kan läsa i hennes privata konversationer med SD? Finns det något i dem som tyder på att hon släppt honom och gått vidare?

Nämnde jag det?
Citera
2021-03-29, 23:44
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nämnde jag det?

Nej. Det var därför jag frågade. Hennes kontakt med SD måste väl vara det som visar om hon verkligen hade gått vidare eller om det bara var vad hon sa till vänner och bekanta.
Citera
2021-03-30, 00:06
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Så kan det absolut vara, Han kanske bara ville vara vän med henne, Inget fel med det. Och efter alla år med SD så behövde hon nog ingen ny på ett tag. Efter ett förhållande med SD så tror jag att vem som helst behöver en paus från kärlekslivet.

Sunda högkvalitativa människor väljer inte en kärlekspartner som är labil. Lena behövde få hjälp med sitt psykiska mående och inte minst börja älska sig själv innan någon annan kunde göra det.

Det här utnyttjade förstås SD till fullo.
Citera
2021-03-30, 00:13
Medlem
Citat:
Nej. Det var därför jag frågade. Hennes kontakt med SD måste väl vara det som visar om hon verkligen hade gått vidare eller om det bara var vad hon sa till vänner och bekanta.

SD njuter av att plåga LW, han blir t.o.m. sexuellt upphetsad av det ... han trycker på de knappar han vet gör henne mest illa. Medvetet.

Nej, jag tänkte inte alls på något hon själv sagt utan mer vad olika personer spontant noterat. Typ "hon reagerade på ett annat sätt", "hennes kommentar var annorlunda", "som gamla Lena".
Citera
2021-03-30, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Sunda högkvalitativa människor väljer inte en kärlekspartner som är labil. Lena behövde få hjälp med sitt psykiska mående och inte minst börja älska sig själv innan någon annan kunde göra det.

Det här utnyttjade förstås SD till fullo.

Med sunda normala människor var väl inte LW labil?
Citera
2021-03-30, 00:24
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
SD njuter av att plåga LW, han blir t.o.m. sexuellt upphetsad av det ... han trycker på de knappar han vet gör henne mest illa. Medvetet.

Nej, jag tänkte inte alls på något hon själv sagt utan mer vad olika personer spontant noterat. Typ "hon reagerade på ett annat sätt", "hennes kommentar var annorlunda", "som gamla Lena".

Kan ha berott på att HD begärt skilsmässa. LW var segerviss. Övertygad om att SD till sist skulle välja henne?
Citera
2021-03-30, 00:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Tänkte det samma. Ena stunden är han fullblodspsykopat så de ligger som käglor, i nästa stund är LW icke sund och högkvalitativ.
Det är inte en homogen presentation.
Citera
2021-03-30, 00:33
Medlem
Citat:
Kan ha berott på att HD begärt skilsmässa. LW var segerviss. Övertygad om att SD till sist skulle välja henne?

Ingen, bortsett från ev HD, är intresserad av SD våren 2018. Möjligen SOA som gillade ex svärsonen.
Senast redigerad av Remark 2021-03-30 kl. 00:37.
Citera
2021-03-30, 00:37
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Lena tyckte själv att kärleksrelationer var utmanade. Hon hade bl.a. rädsla att bli övergiven. Det är svårt att bygga en seriös långvarig relation med en människa som har sådan problematik. Med vänner däremot var hon inte labil, nej.
Citera
2021-03-30, 00:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Nu är det ju inte världens smartaste man hon har att göra med, även om han säkert vill se sig som superhackern SD. Hon skaffade en ny mailadress...
Det är intressant i sig, han beskrivs intelligent och smart av många, IQ är det nog inget fel på.
Samtidigt måtte han vara en avart inom psykopati, den minst begåvade kameleonten som skådats, han är som en noshörning i en Kosta Boda butik.
Citera
2021-03-30, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Bilden på loggremsan har ingen naturlig plats i kommunikation utan kan ha varit en utlösande faktor. Vill hon av någon anledning diskutera (förklara, ursäkta) raderingarna av loggar så finns det bättre sätt (eller tillfällen) att starta den diskussionen. Den mest välvilliga tolkning man skulle kunna göra är att hon insisterar på att de måste träffas.

Ja loggremsan är en tolkningsfråga och helt klart är 17 raderingar ett hett ämne hos paret D. ”Happy wife- happy life” heter det visst.

Jag menar mer att vad SD tolkar det som behöver inte nödvändigtvis vara LWs syfte med bilden. En möjlig variant är att hon bara får ut sin frustration över hans nonchalanta sätt den kvällen genom skicka bilden och därmed visa att även denna är raderad pga fusk? Ingen diskussion, ingen inbjudan, bara ett konstaterande som ett i mängden av flera raderade.

Eftersom jag tror att de tidigare, märkliga, incidenterna den 11:e har direkt koppling till själva mordet den 15:e tvivlar jag på att remsan som sådan är den utlösande faktorn.

Tillfället gör tjuven likaväl som mördaren gissar jag.
Citera
2021-03-30, 00:41
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ingen, bortsett från ev HD, är intresserad av SD. Möjligen SOA som gillade ex svärsonen.

+ LW som var besatt av honom. Antagligen därför hon var så segerviss. Hon visste att om hon kunde hålla HD borta från honom så hade hon ingen mer att konkurrera med. Ingen annan ville ha honom. Och HD hade till synes gått vidare till Sillen. Hon behövde bara vänta tills SD insåg det. USA-resan måste verkligen ha stört hennes planer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in