2021-03-29, 22:23
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
GL kommer processa igen. Dessutom är det en 3:e man som blivit falskeligen anklagad. Dessutom falsk tillvitelse i samtliga.

Kanske, men än så länge är det väl bara förtal som "ligger på bordet" så att säga?

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Falsk tillvitelse undkommer hon då hon lät väninnan anmäla.

Onekligen slugt om det var tanken med att inte göra anmälan själv. Även om det skulle visa sig att EA själv ljugit så kan väninnan förstås påstå att hon inte hade någon aning om den saken och således handlade i god tro. Kanske lite väl slugt för någon som sjabblar bort så mycket annat förvisso.
Citera
2021-03-29, 22:24
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Hjälp mig förstå. Jag förstår inte vad som inte "går ihop" som du säger. Får man inte bli packad eller vad är problemet?
Jo, man kan visst minnas detaljer även när man är packad, alla är olika.

Skulle ditt inlägg på något sätt förklara Lambertz' skuld i saken så är jag ledsen, jag ser det inte.
Det som inte går ihop är de olika uppgifterna som Lambertz lämnat om hur berusad han blev under kvällen.
Å ena sidan blev Lambertz så berusad att han började kladda och inte riktigt visste vad han gjorde, men å andra sidan har han klara och tydliga minnesbilder vilket förutsätter han han var tämligen nykter. Jag håller inte med om att minnet fungerar klockrent under berusning som är så påtaglig att omdömet grumlas. Därtill finns uppgiften att han skulle ha däckat. Jag får inte detta att gå ihop.

När det gäller Lambertz skuld så lutar jag åt att det inte begåtts något brott. Jag tror att det handlar om två personer som båda har dåligt omdöme och svårigheter att läsa av andra. Lägg till alkohol och katastrofen är ett faktum. Jag tror att MÄ känner sig våldtagen av Lambertz och att det förklarar hennes handlande, men det är inte synonymt med att han våldtagit henne.
Citera
2021-03-29, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jakerman
Jag tror fortfarande att man kan döma för våldtäkt. I detta fallet behövs mer information om utredningen.

Jag tror faktiskt det också. Mediasnurren som GL jobbar så hårt för är ganska bräcklig. Det ser inte bra ut för hans sak.
Citera
2021-03-29, 22:25
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Kanske, men än så länge är det väl bara förtal som "ligger på bordet" så att säga?

Onekligen slugt om det var tanken med att inte göra anmälan själv. Även om det skulle visa sig att EA själv ljugit så kan väninnan förstås påstå att hon inte hade någon aning om den saken och således handlade i god tro. Kanske lite väl slugt för någon som sjabblar bort så mycket annat förvisso.

Nej, MÄ i förtalsmålet har även nämnt att de kommer gå vidare med falsk tillvitelse när de vunnit första processen.

Lambertz har nämnt att han funderar på att gå ihop med de andra 2 MÄ.

Låt oss se häxan brinna!
Citera
2021-03-29, 22:26
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Nej, MÄ i förtalsmålet har även nämnt att de kommer gå vidare med falsk tillvitelse när de vunnit första processen.

Lambertz har nämnt att han funderar på att gå ihop med de andra 2 MÄ.

Låt oss se häxan brinna!

Okej, det hade jag missat men visst, då får vi väl se hur det går med förtalsmålet till att börja med.
Citera
2021-03-29, 22:27
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Gör det verkligen det? Att det går att begära är en sak, men har EA gjort det?

Enligt målsägarbiträdet skulle E.A. begära överprövning. Det var i en artikel i pressen.

Men om det är gjort, vet jag inte.
Citera
2021-03-29, 22:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ton.holme
Jag tror faktiskt det också. Mediasnurren som GL jobbar så hårt för är ganska bräcklig. Det ser inte bra ut för hans sak.
Hahaha, "ser inte bra ut", du menar att han kommer att bli dömd trots att förundersökningen är nedlagd?

Allvarligt talat, kan ni inte bättre än så här så är det nog faktiskt bättre att ni helt låter bli. Att så många psykfall kan samlas kring denna sak är nästan det mest fascinerande med hela denna händelse.

Före psykiatrireformen så hade ni suttit på hispan hela bunten.
Citera
2021-03-29, 22:28
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Det som inte går ihop är de olika uppgifterna som Lambertz lämnat om hur berusad han blev under kvällen.
Å ena sidan blev Lambertz så berusad att han började kladda och inte riktigt visste vad han gjorde, men å andra sidan har han klara och tydliga minnesbilder vilket förutsätter han han var tämligen nykter. Jag håller inte med om att minnet fungerar klockrent under berusning som är så påtaglig att omdömet grumlas. Därtill finns uppgiften att han skulle ha däckat. Jag får inte detta att gå ihop.

När det gäller Lambertz skuld så lutar jag åt att det inte begåtts något brott. Jag tror att det handlar om två personer som båda har dåligt omdöme och svårigheter att läsa av andra. Lägg till alkohol och katastrofen är ett faktum. Jag tror att MÄ känner sig våldtagen av Lambertz och att det förklarar hennes handlande, men det är inte synonymt med att han våldtagit henne.

Udda då att EA känner sig våldtagen av olika män mest hela tiden?

EA kanske känner för att spela in ljudfiler och klippa dem så det passar hennes version varje gång också?
Det har ju nämligen hänt nu igen i GL-caset.

EA verkar verkligen vara en som känner lite väl mycket för att det skall anses sannolikt.
Citera
2021-03-29, 22:29
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ton.holme
Mediasnurren som du tillber är också en hjärntvättare.
Citera
2021-03-29, 22:33
Medlem
ragnarokkrs avatar
Citat:
Nu sitter ni på clownkontoret & svarar på varandras inlägg igen. Fattar ni inte hur jävla genomskinligt det är?

Att bli kallad clown på flashback känns som en dubbelnegation som alltså blir positiv Oroa dig inte, jag försvarar inte EA, jag tror bara att hon mött sin överman i dubbel betydelse. Att hon varit utsatt var i så fall en förutsättning för att bli offer för GL.
Citera
2021-03-29, 22:34
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Gör det verkligen det? Att det går att begära är en sak, men har EA gjort det?
Jag utgår från att hon gjort det eftersom hennes ombud uppgav att hon övervägde det i tisdags. Men du har rätt i att det inte finns ett definitivt besked.

[quote]
Citat:
För de som läst tråden så är det väl rätt självklart att EA falskeligen anmäler män för våldtäkt. Varför försöker du skapa förvirring?
Okej. Du har inga argument.
Citat:
Jag antar att du kommer be om ursäkt för dina korkade inlägg när EA blir dömd för förtal och falsk tillvitelse nu om någon vecka?
Åtalet gäller förtal och inget annat.

Citat:
Nej, så gick det inte till. Lambertz är faktiskt friad och åklagaren har valt att inte väcka åtal. Låt oss nu gå efter fakta och inte din vilda fantasi.

Den psykiskt sjuka kvinnan kommer däremot bli dömd för både förtal och falsk tillvitelse i flera fall inom kort. Antagligen blir EA inspärrad på psyket igen, så att hon kan bli tvångsmedicinerad och behandlad för sina problem.
Lambertz är inte friad. Förundersökningen lades ned eftersom åklagaren bedömde att det inte gick att styrka brott.
Citera
2021-03-29, 22:35
Medlem
Citat:
Hahaha, "ser inte bra ut", du menar att han kommer att bli dömd trots att förundersökningen är nedlagd?

Allvarligt talat, kan ni inte bättre än så här så är det nog faktiskt bättre att ni helt låter bli. Att så många psykfall kan samlas kring denna sak är nästan det mest fascinerande med hela denna händelse.

Före psykiatrireformen så hade ni suttit på hispan hela bunten.
¨
Det är ingen garanti att man inte går vidare med utredningen mot Lambertz! Tvärtom det händer ofta att man tittar på utredningen igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in