Citat:
Ursprungligen postat av
ton.holme
Lambertz refererade kvinna som han var otrogen mot (prel. 36 år, jurist i Skåne) är ju viktig att skilja från julaftonssällskapet som hade oklara relationsförhållanden. Precis vem av de två julaftonsfirarna som bjöd in varandra är väl oklart.
Ja, det är ju precis det jag gör? Pappskalle.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sandkaka
Hur menar du att det "förefaller uppenbart" att MÄ falskanmäler män för våldtäkt?
Så vitt jag vet bygger den tanken på åtalet mot UD. Han blev friad i hovrätten, men det står också i domen att hovrätten inte har funnit att ljudfilen skulle vara tekniskt manipulerad och att MÄ skulle ha iscensatt det som hände I lägenheten. Hovrätten skriver också att MÄ är trovärdig. Hovrätten slår också fast att MÄ inte kan ge en tydlig bild av det hon menar ska ha hänt och ljudupptagning ger inte heller någon ledning. Hovrätten kommer därför fram till att det inte finns tillräckliga belägg för att UD ska ha otillbörligt utnyttjat MÄ.
Vad är det i domen som visar att MÄ:s anmälan är falsk? Jag kan inte se det. Det hänvisas hela tiden i tråden till UD:s försvarare advokat Massi, men få tycks förstå att Massi inte är opartisk. Han lyfter fram det som gynnar hans klient och förtiger det som tala till dennes nackdel. Så vitt jag vet har inte Massi eller hans klient anmält MÄ för falsk tillvitelse. Varför?
På motsvarande sätt är det med Lambertz. Han är part i målet och för fram det som gynnar honom i media. Det vore ju väldigt konstigt om han förde fram något för honom själv graverade som i förlängningen får honom dömd för brott. Hans syfte är ju att rentvå sig själv, inte att få fram sanningen.
Vad finns det mer som visar att det förefaller uppenbart att MÄ falskanmäler män för våldtäkt?
För de som läst tråden så är det väl rätt självklart att EA falskeligen anmäler män för våldtäkt. Varför försöker du skapa förvirring?
Jag antar att du kommer be om ursäkt för dina korkade inlägg när EA blir dömd för förtal och falsk tillvitelse nu om någon vecka?
Citat:
Ursprungligen postat av
jakerman
Lambertz bör rimligen ha haft några sexuella tankar på EA. hon är sygg och ung. lambertz bjuder in EA på julafton. De dricker sig fulla. Lambertz börar kladda. EA visar att hon inte vill.
Plötsligen vill EA. Och de har "samlag" enligt GL.
Mmm så gick det till!
Nej, så gick det inte till. Lambertz är faktiskt friad och åklagaren har valt att inte väcka åtal. Låt oss nu gå efter fakta och inte din vilda fantasi.
Den psykiskt sjuka kvinnan kommer däremot bli dömd för både förtal och falsk tillvitelse i flera fall inom kort. Antagligen blir EA inspärrad på psyket igen, så att hon kan bli tvångsmedicinerad och behandlad för sina problem.