2021-03-29, 22:03
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakerman
Lambertz bör rimligen ha haft några sexuella tankar på EA. hon är sygg och ung. lambertz bjuder in EA på julafton. De dricker sig fulla. Lambertz börar kladda. EA visar att hon inte vill.

Plötsligen vill EA. Och de har "samlag" enligt GL.

Mmm så gick det till!
Så verkar även åklagaren tro just nu.
Citera
2021-03-29, 22:05
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Lambertz bör rimligen ha haft några sexuella tankar på EA. hon är sygg och ung. lambertz bjuder in EA på julafton. De dricker sig fulla. Lambertz börar kladda. EA visar att hon inte vill.

Mmm så gick det till!
Hon spelade in för att få avvisandet
dokumenterat. Sedan hade hon sex med honom för att kunna anmäla honom för våldtäkt.

Så gick det med största sannolikhet till.
Citera
Medlem
ragnarokkrs avatar
Citat:

Mmm så gick det till!

Skulle förvåna mycket om Lambertz inte kände till EAs historia och tutade i henne vin och sen helt enkelt satte på henne eftersom han visste att hon inte skulle ha någon trovärdighet.
Citera
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Det pågår en överprövning av beslutet att lägga ned förundersökningen. Det betyder att ännu så länge är det möjligt att förundersökningen återupptas, även om det är mycket osannolikt. Jag tror inte att förundersökningen återupptas.
...
Gör det verkligen det? Att det går att begära är en sak, men har EA gjort det?
Citera
2021-03-29, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Så verkar även åklagaren tro just nu.

Det är möjligt. Men vi vet inte vad som ligger bakom det i så fall?
Citera
2021-03-29, 22:06
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ton.holme
Lambertz refererade kvinna som han var otrogen mot (prel. 36 år, jurist i Skåne) är ju viktig att skilja från julaftonssällskapet som hade oklara relationsförhållanden. Precis vem av de två julaftonsfirarna som bjöd in varandra är väl oklart.

Ja, det är ju precis det jag gör? Pappskalle.

Citat:
Hur menar du att det "förefaller uppenbart" att MÄ falskanmäler män för våldtäkt?

Så vitt jag vet bygger den tanken på åtalet mot UD. Han blev friad i hovrätten, men det står också i domen att hovrätten inte har funnit att ljudfilen skulle vara tekniskt manipulerad och att MÄ skulle ha iscensatt det som hände I lägenheten. Hovrätten skriver också att MÄ är trovärdig. Hovrätten slår också fast att MÄ inte kan ge en tydlig bild av det hon menar ska ha hänt och ljudupptagning ger inte heller någon ledning. Hovrätten kommer därför fram till att det inte finns tillräckliga belägg för att UD ska ha otillbörligt utnyttjat MÄ.

Vad är det i domen som visar att MÄ:s anmälan är falsk? Jag kan inte se det. Det hänvisas hela tiden i tråden till UD:s försvarare advokat Massi, men få tycks förstå att Massi inte är opartisk. Han lyfter fram det som gynnar hans klient och förtiger det som tala till dennes nackdel. Så vitt jag vet har inte Massi eller hans klient anmält MÄ för falsk tillvitelse. Varför?

På motsvarande sätt är det med Lambertz. Han är part i målet och för fram det som gynnar honom i media. Det vore ju väldigt konstigt om han förde fram något för honom själv graverade som i förlängningen får honom dömd för brott. Hans syfte är ju att rentvå sig själv, inte att få fram sanningen.

Vad finns det mer som visar att det förefaller uppenbart att MÄ falskanmäler män för våldtäkt?

För de som läst tråden så är det väl rätt självklart att EA falskeligen anmäler män för våldtäkt. Varför försöker du skapa förvirring?

Jag antar att du kommer be om ursäkt för dina korkade inlägg när EA blir dömd för förtal och falsk tillvitelse nu om någon vecka?

Citat:

Mmm så gick det till!

Nej, så gick det inte till. Lambertz är faktiskt friad och åklagaren har valt att inte väcka åtal. Låt oss nu gå efter fakta och inte din vilda fantasi.

Den psykiskt sjuka kvinnan kommer däremot bli dömd för både förtal och falsk tillvitelse i flera fall inom kort. Antagligen blir EA inspärrad på psyket igen, så att hon kan bli tvångsmedicinerad och behandlad för sina problem.
Senast redigerad av Vaxad 2021-03-29 kl. 22:08.
Citera
2021-03-29, 22:08
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Jag behöver inte uppge mina källor, min trovärdighet får andra i tråden avgöra.

/Provokatör

Äsch, tråkmåns!
Citera
2021-03-29, 22:08
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Hur menar du att det "förefaller uppenbart" att MÄ falskanmäler män för våldtäkt?

Så vitt jag vet bygger den tanken på åtalet mot UD. Han blev friad i hovrätten, men det står också i domen att hovrätten inte har funnit att ljudfilen skulle vara tekniskt manipulerad och att MÄ skulle ha iscensatt det som hände I lägenheten. Hovrätten skriver också att MÄ är trovärdig. Hovrätten slår också fast att MÄ inte kan ge en tydlig bild av det hon menar ska ha hänt och ljudupptagning ger inte heller någon ledning. Hovrätten kommer därför fram till att det inte finns tillräckliga belägg för att UD ska ha otillbörligt utnyttjat MÄ.

Vad är det i domen som visar att MÄ:s anmälan är falsk? Jag kan inte se det. Det hänvisas hela tiden i tråden till UD:s försvarare advokat Massi, men få tycks förstå att Massi inte är opartisk. Han lyfter fram det som gynnar hans klient och förtiger det som tala till dennes nackdel. Så vitt jag vet har inte Massi eller hans klient anmält MÄ för falsk tillvitelse. Varför?

På motsvarande sätt är det med Lambertz. Han är part i målet och för fram det som gynnar honom i media. Det vore ju väldigt konstigt om han förde fram något för honom själv graverade som i förlängningen får honom dömd för brott. Hans syfte är ju att rentvå sig själv, inte att få fram sanningen.

Vad finns det mer som visar att det förefaller uppenbart att MÄ falskanmäler män för våldtäkt?
hovrätten inte har funnit att ljudfilen skulle vara tekniskt manipulerad
Nej, inte så att hon har kunskaper till någon slags konkateneringssyntes & har skapat ord & meningar. Men att hon klippt bort allt som talade mot hennes historia & därefter "råkat" radera originalfilen, vid minst två olika fall, det vet vi. Allt talar för att hon har falskanmält gång på gång. Snart börjar förtalsrättegången.
Citera
2021-03-29, 22:09
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Det är möjligt. Men vi vet inte vad som ligger bakom det i så fall?
Man kan kanske smågissa att åklagaren inte tror på anklagelserna.
Citera
2021-03-29, 22:11
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
GL sågs på Södermalm i lördags i sällskap med en brunett ca 35-40.

/Provokatör

Jo, han charmar väl vem som helst...

https://i.ytimg.com/vi/JycbgdlpOEM/maxresdefault.jpg
Senast redigerad av Flashsmash 2021-03-29 kl. 22:18.
Citera
2021-03-29, 22:13
Medlem
Rättsligt sett så var det ingen våldtäkt. Tillräckliga bevis saknas. Men vi kan ju utan vidare konstatera att GL gjort bort sig bigtime i och med sitt julaftonsfirande och sina efterspel. En skämskudde som är värre än värsta dokussåpan..

Låt oss utgå från att hans egna historia om lögnerska och bedragerska skulle stämma: Han bjöd in en snygg juriststudent för julfirande (redan här ringer varningsklockor), kladdade en del (!) och fick avvisanden (!) alkoholtillgången på bjudningen var stor och han anser sedan att samlaget var ömsesidigt - och hon en tjuv som "flaskanklagade" för våldtäkt.

Är han ett så oskyldigt och värnlöst offer?
Citera
2021-03-29, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Ja, det är ju precis det jag gör? Pappskalle.

För de som läst tråden så är det väl rätt självklart att EA falskeligen anmäler män för våldtäkt. Varför försöker du skapa förvirring?

Jag antar att du kommer be om ursäkt för dina korkade inlägg när EA blir dömd för förtal och falsk tillvitelse nu om någon vecka?

Nej, så gick det inte till. Lambertz är faktiskt friad och åklagaren har valt att inte väcka åtal. Låt oss nu gå efter fakta och inte din vilda fantasi.

Den psykiskt sjuka kvinnan kommer däremot bli dömd för både förtal och falsk tillvitelse i flera fall inom kort. Antagligen blir EA inspärrad på psyket igen, så att hon kan bli tvångsmedicinerad och behandlad för sina problem.

Hej! Sannolikgt är inte sista ordet sagt. Eller? Kommer EA överklaga (gör det!)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in