2021-03-30, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namn21
Hon är omringad av och får hjälp av flera kvinnor och män som bland annat ställer upp och vittnar i samband med hennes falska anklagelser mot olika män.

Det som hon och hennes kumpaner håller på med är välgenomtänkta, välplanerade attacker, allvarliga brott.

Hon och hennes kumpaners ageranden nämns i flera inlägg här på sajten bland annat I :

" Förtalsmålet mot Lambertzkvinnan som ska upp i rätten i början av April "

2015 hade hon en konflikt med Len..rt Sjöb..g, han begärt besöksförbud mot henne.

2017 " hon och två kvinnor " anmälda Pa.ric And..sson för våldtäkt och krävde skadestånd av honom men förundersökningen lades ner mot honom.
Händelserna om det beskrivs här och på övriga sajten på internet.
Det är han som anmälde henne för förtal :

" Förtalsmålet mot Lambertzkvinnan som ska upp i rätten i början av April "[/b]

2018 hon anmälde stackars Di.an Uha.n för våldtäkt och krävde 100 000 kronor av honom.
Han satt 8 månader häktad, dömdes i tingsrätten men friades i hovrätt.
Jag tror att hon fick 100 000 kronor av Försäkringsbolag som hon fick behålla.
Händelserna om det beskrivs här och övriga sajten på internet.

2021 hon anmälde Göran L för våldtäkt och planerat att begära högt skadestånd av honom.

Det handlar inte om en vanlig psykfall kvinna utan en farlig gangsterbrud och grupp som använder gangstermetoder för att uppnå sina mål.
Min fetning, längst ned:
Sannolikt en alldeles korrekt bedömning av EA. Definitivt en gangsterbrud, med eller utan entourage.

Desto mer besynnerligt blir det då att läsa följande stycke, skrivet i en SvD Debatt-artikel (har postats tidigare) signerad av inte mindre än 17 kvinnliga jurister (fetningen är min):

"Den senaste tidens händelser med den tidigare Justitiekanslern och justitierådet i Högsta domstolen Göran Lambertz och juriststudenten, vår framtida kollega, illustrerar tydligt att förändringsarbetet är långt ifrån avslutat."

https://www.svd.se/vem-vagar-anmala-ett-sexualbrott

GL är jurist och tillika omdömeslös. Han agerar ensam och ibland blir det alldeles fel som t ex när det gäller TQ. Och kanske när det gäller EA?
Men när 17 jurister beter sig gruppomdömeslöst och ser lögnerskan och bedragerskan (cit Lambertz 2021) som sin framtida kollega, då tror jag gruppen har drabbats av kollektiv blindhet.
Gissar att De Sjuttons Gäng inom en snar framtid kommer att få anledning att ompröva sin välkomnande. öppna famn visavi EA.
Citera
2021-03-30, 23:17
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristallklar
Du har också skrivit:

”Har hört från flera oberoende källor att tandläkare kan se om man har gett en kille njutning oralt. Har inga vetenskapliga källor, utan bara hört från flera folk, bla en tandläkare.”

Tycker det inverkar en smula på din allmänna trovärdighet.

Jag har hört att han alltid varit reko.
Kan du inte berätta mer om vad du hört om Lambertz? Det vore intressant att få reda mer om den positiva bild du har av honom. Hans person och bakgrund är ju i stort sett osynlig i tråden. Eftersom han varit misstänkt för ett allvarligt brott är det intressant att få veta mer om honom. På vilket sätt är han alltid reko?
Citera
2021-03-30, 23:17
Medlem
GL hänger ju ut både det ena och andra. Sig själv hängde han ju ut alldeles själv till exempel. Hymlade inte ens med att han kladdat på kvinnan.
Citera
2021-03-30, 23:23
Medlem
Hon, E A är inte en vanlig psykbrud. Hon agerar med en kriminell grupp.
Stockholmspolisen larmar om en fördubbling av antalet aktivt kriminella tjejer.
De kvinnor inte uppmärksammades tidigare som man gör idag.
Det handlar om aktiva gärningskvinnor som begår allvarliga brott som utpressning, bedrägeri mm för att nå makt, status och vinning.
Det som hänt G L och att hon blev åtalad för grovt förtal kan leda till någonting positivt som att hon blir hindrad för att kunna fortsätta med att anklaga flera män för påstått våldtäkt.
Hennes lögner om våldtäkt har skadat även kvinnor som blev verkligen utsatta för våldtäkt men inte blir trodda när dem anmäler en våldtäkt.
Hon och hennes kumpaner är farliga och måste stoppas av rättsväsendet.
Att hon poserar med automatvapen måste tas på högsta allvar.
Hon och hennes kumpaner använder gangersmetoder för att uppnå makt, status och vinning, pengar.
Citera
2021-03-30, 23:52
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Min fetning, längst ned:
Sannolikt en alldeles korrekt bedömning av EA. Definitivt en gangsterbrud, med eller utan entourage.

Desto mer besynnerligt blir det då att läsa följande stycke, skrivet i en SvD Debatt-artikel (har postats tidigare) signerad av inte mindre än 17 kvinnliga jurister (fetningen är min):

"Den senaste tidens händelser med den tidigare Justitiekanslern och justitierådet i Högsta domstolen Göran Lambertz och juriststudenten, vår framtida kollega, illustrerar tydligt att förändringsarbetet är långt ifrån avslutat."

GL är jurist och tillika omdömeslös. Han agerar ensam och ibland blir det alldeles fel som t ex när det gäller TQ. Och kanske när det gäller EA?
Men när 17 jurister beter sig gruppomdömeslöst och ser lögnerskan och bedragerskan (cit Lambertz 2021) som sin framtida kollega, då tror jag gruppen har drabbats av kollektiv blindhet.
Gissar att De Sjuttons Gäng inom en snar framtid kommer att få anledning att ompröva sin välkomnande. öppna famn visavi EA.
Vad sjutton är De Sjuttons Gäng?

Nej, EA lär sannolikt aldrig bli jurist.
Citera
2021-03-31, 00:01
Medlem
GL är inte ett riktigt ärkesvin. Han bara försvarar sig och avslöjar hennes lögner om våldtäkt.
Hon har anklagat 4 oskyldiga män för våldtäkt och pressat dem på pengar, skadestånd.
Citera
2021-03-31, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vad sjutton är De Sjuttons Gäng?

Nej, EA lär sannolikt aldrig bli jurist.
De Sjuttons Gäng var min hemmasnickrade benämning på de sjutton jurister som signerade artikeln i SvD till stöd för EA. Jag nämnde dem, dock inte med namn. Då.
Men nu!
My Mattsson
Elnaz Madani
Silvia Ingólfsdóttir Åkermark
Louise Wibert
Andréa Rylander
Lotta Wendel
Terese Wallinder
Helena Backlund
Lena Forsmark
Ann Rask Samuelsson
Tove Adlerberth
Pia Björstrand
Ida Lidslot
Karin Åström
Anna Månsson Nylen
Ida Kjos
Emma Fagervall

verksamma jurister, domare, advokater och forskare
Citera
2021-03-31, 00:16
Medlem
fermions avatar
Citat:
De Sjuttons Gäng var min hemmasnickrade benämning på de sjutton jurister som signerade artikeln i SvD till stöd för EA. Jag nämnde dem, dock inte med namn. Då.
Men nu!
My Mattsson
Elnaz Madani
Silvia Ingólfsdóttir Åkermark
Louise Wibert
Andréa Rylander
Lotta Wendel
Terese Wallinder
Helena Backlund
Lena Forsmark
Ann Rask Samuelsson
Tove Adlerberth
Pia Björstrand
Ida Lidslot
Karin Åström
Anna Månsson Nylen
Ida Kjos
Emma Fagervall

verksamma jurister, domare, advokater och forskare
De väntar på den adertonde medlemmen EA för sin vittra #kvinnordömerbäst-akademi. Bra att börja med en skandal direkt så man kommer ikapp den riktiga akademin. Sen kan de belöna årets bästa målsägarhistoria på en stor ceremoni i TV4 med insamling av pengar till behövande advokater.
Senast redigerad av fermion 2021-03-31 kl. 00:31. Anledning: Stavfel
Citera
2021-03-31, 00:26
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Min fetning, längst ned:

Framtida kollega? Hon hade ju knappt tagit några poäng alls så det lär bli en bit in i framtiden det. För att bli kallad advokat krävs det utöver "ha gjort sig känd för redbarhet och i övrigt anses lämplig att verka som advokat". Förmodligen fälld för förtal, anmäld för våldtäkt och är ju ingen skräll om det kommer bli fler saker innan hon är färdig jurist.

De där kvinnorna borde väl mest klaga på att den Rosa Lagboken fortsätt gäller. Om en man efter hade sagt att kvinnan var redlös efter och hon hade anmält våldtäkt hade anmälan gått lite annorlunda. Alltså den motanmälan Lambertz gjorde.
Citera
2021-03-31, 00:27
Avslutad
Artikeln är låst på Nerikes Allehanda. Jag kan misstänka att en oskyldig man , Lambertz , som blivit hämtad av polis i hemmet och tvingats i häkte enbart pga ett påstående från en annan människa, sitter häktad med restriktioner, detta rättsvidriga faktum nämner hon nog fan inte. Nu är han ett ansikte för metoo-mannen. Nej, Lambertz är istället ansiktet för oskyldigt anklagade män. Så är det
Citera
2021-03-31, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
De väntar på den adertonte medlemmen EA för sin vittra #kvinnordömerbäst-akademi. Bra att börja med en skandal direkt så man kommer ikapp den riktiga akademin. Sen kan de belöna årets bästa målsägarhistoria på en stor ceremoni i TV4 med insamling av pengar till behövande advokater.
..och jag väntar lugnt på att de 17 juristerna så småningom skall få undergå samma offentliga "hearing" som de fyra jag hade i åtanke när jag hemmasnickrade begreppet De Sjuttons Gäng

https://sv.wikipedia.org/wiki/De_fyras_g%C3%A4ng

Jag har en känsla att de 17 juristerna snart kommer att vilja att SvD tar ner artikeln, om inte förr så när EA dömts för förtal och hennes antecedentia kommit i öppen dager.
Citera
2021-03-31, 00:36
Avslutad
Lambertz ger metoo-mannen ett ansikte skriver den där Sofia Mirjamsdotter. Hon är från och med nu ansiktet för drevet ,fortsätt trakassera oskyldiga män-rörelsen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in