2021-03-29, 22:13
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragnarokkr
Skulle förvåna mycket om Lambertz inte kände till EAs historia och tutade i henne vin och sen helt enkelt satte på henne eftersom han visste att hon inte skulle ha någon trovärdighet.
Dessutom var han otrogen!
Citera
2021-03-29, 22:14
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakerman
Hej! Sannolikgt är inte sista ordet sagt. Eller? Kommer EA överklaga (gör det!)?

Jo, sannolikt kommer EA bli dömd i flera fall. Det vågar jag säga med säkerhet.
Citera
2021-03-29, 22:16
Medlem
Citat:
Skulle förvåna mycket om Lambertz inte kände till EAs historia och tutade i henne vin och sen helt enkelt satte på henne eftersom han visste att hon inte skulle ha någon trovärdighet.

En trolig och vidrig tanke.
Citera
2021-03-29, 22:16
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Låt säga att han kände till hela hennes historia. Hennes falskanmälningar. Hennes tvångsintagning på psyket, hennes mordhot mot fd. pojkvänner & allt det. Tror du att någon enda människa i hela jävla världen skulle tycka att hon var ett bra offer. Att den nuvarande uthängningen i media bara är ett litet övergående besvär?

Trollar du eller tror du på denna teori på riktigt?
Citera
2021-03-29, 22:17
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Jo, sannolikt kommer EA bli dömd i flera fall. Det vågar jag säga med säkerhet.

Förtal lär hon nog trilla dit för men vilka andra fall tänker du på? Polisen har väl redan lagt ner GL:s anmälan om falsk tillvitelse och jag tror inte direkt att hon blir fälld för att ha våldtagit GL.
Citera
2021-03-29, 22:19
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Förtal lär hon nog trilla dit för men vilka andra fall tänker du på? Polisen har väl redan lagt ner GL:s anmälan om falsk tillvitelse och jag tror inte direkt att hon blir fälld för att ha våldtagit GL.

GL kommer processa igen. Det är en 3:e man som blivit falskeligen anklagad också. Dessutom falsk tillvitelse i samtliga.
Senast redigerad av Vaxad 2021-03-29 kl. 22:21.
Citera
2021-03-29, 22:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Falsk tillvitelse undkommer hon då hon lät väninnan anmäla.
Citera
2021-03-29, 22:21
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Falsk tillvitelse undkommer hon då hon lät väninnan anmäla.
Det kan det väl bli ändå om hon i förhör säger att hon har varit utsatt för brottet?

Fast det är ju nerlagt så det är mest hypotetiskt. Om det inte tas upp igen.
Citera
Medlem
ragnarokkrs avatar
Citat:
Låt säga att han kände till hela hennes historia. Hennes falskanmälningar. Hennes tvångsintagning på psyket, hennes mordhot mot fd. pojkvänner & allt det. Tror du att någon enda människa i hela jävla världen skulle tycka att hon var ett bra offer. Att den nuvarande uthängningen i media bara är ett litet övergående besvär?

Jag tror vad som helst om Lambertz och han kan rättssystemet utan och innan. Tror han ser det här som en sport. Som bonus fick han ”umgås” med en mycket yngre kvinna. All exponering för egen person är en acceptabel risk för honom. Han kan skylla allt på det defekta rättsystem han haft som jobb att anmärka på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ton.holme
Rättsligt sett så var det ingen våldtäkt. Tillräckliga bevis saknas. Men vi kan ju utan vidare konstatera att GL gjort bort sig bigtime i och med sitt julaftonsfirande och sina efterspel. En skämskudde som är värre än värsta dokussåpan..

Låt oss utgå från att hans egna historia om lögnerska och bedragerska skulle stämma: Han bjöd in en snygg juriststudent för julfirande (redan här ringer varningsklockor), kladdade en del (!) och fick avvisanden (!) alkoholtillgången på bjudningen var stor och han anser sedan att samlaget var ömsesidigt - och hon en tjuv som "flaskanklagade" för våldtäkt.

Är han ett så oskyldigt och värnlöst offer?

Jag tror fortfarande att man kan döma för våldtäkt. I detta fallet behövs mer information om utredningen.
Citera
2021-03-29, 22:23
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakerman
Jag tror fortfarande att man kan döma för våldtäkt. I detta fallet ehövs mer information om utredningen.

Det är troligare att kvinnan blir dömd för våldtäkt än tvärtom i det här caset nu, så du kan nog räkna ut sannolikheten då.
Citera
2021-03-29, 22:23
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:

Jag kan tänka mig att Laaaambertz retat upp etablissemanget till den grad att helvetet brakat lös/loss
Senast redigerad av Flashsmash 2021-03-29 kl. 22:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in