2021-03-29, 20:36
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
Drinkar på Stureplan får hon ju betala själv nu det är ingen man som vågar ens bjuda henne på drinkar
Det har du nog rätt i. De herrar som läst härinne lär ju åtminstone springa åt andra hållet.
Citera
2021-03-29, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Nu bekräftar Lina Stenberg i AB den bild jag har förmedlat här och därefter mötts med spott och spe av vissa idioter.

det spelar ingen roll om Lambertz är skyldig eller ej för de publika feministkvinnorna eller pöbelkvinnorna. Hela affären har blivit ett propagandainstrument för me too

Vi behöver fånga upp ilskan bland alla tusentals kvinnor som nu upplever att det egna traumat upprepar sig. Som upplever hur Lambertz karaktärsmord på den målsägande studenten blir ett övergrepp på dem själva.
Metoo tände en gnista bland landets kvinnor. Tack vare Lambertz-gate kan elden nu flamma upp, för Metoo har bara börjat.”

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/OQ7RXl/lambertz-gate-visar-att-metoo-bara-borjat

Eftersom det har varit känt länge att Lambertz är en vidrig idiot och dessutom sosse skrattar jag gott åt hans öde. Den svarta humorn i medielogiken är också enorm, i skitlandet Sverige.

Med en mer seriös vy är det naturligtvis förskräckligt att en sådan pöbelmentalitet från medeltida rättssystem lyfts fram som en förebild av Sveriges journalister.

Ja så kom de maktfullkomliga feminazis igång med medias hjälp för att sätta rättsäkerheten på undantag igen.

Överklasshaggorna i den inre cirkeln är inte alls representativa för kvinnliga brottsoffer.
Detta element är helt idealiskt för psykopater.

Jag minns intevjun med åklagaren i målet om kulturprofilen som blev dömnd för sin historik åratal innan av att flera inom samma sfär sa samma sak.

Men nu fick denna åklagaren frågan varför hon struntade i en tjej som blivit drogad på krogen, kidnappad och gängvåldtagen.
Bevis av sperma fanns i mängder i sängkläder.

Då avbröt hon med en blick som hon sett en kackerlacka krypa upp ur avloppet.
"Fläckarna kunde kommit dit innan och är inget bevis"
Men kulturprofilen fick hon dit med endast utsagor (fast av viktiga människor då)

Aftonbladet hävdar att det är Lambertz som karaktärsmördar "studenten"... Ja nu är det inte så noga med vilka saker som kommit fram.

Vidrigt hyckleri!
Senast redigerad av GodDog 2021-03-29 kl. 20:44.
Citera
2021-03-29, 20:42
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Ja, jag får inte ihop Lambertz egna ord från presskonferansen i trädgården där han uppger att han minns många detaljer från deras samlag och därför vet att det inte var en våldtäkt utan frivilligt. Samtidigt har ju EA skickat ett SMS till väninnan "Göran är aspackad". När i förhållande på kvällen detta var framkommer inte. Man undrar vad som hörs på ljudfilen från hennes inspelning.
Det går inte ihop. Så enkelt är det. Det är fullt möjligt att ljudfilen visar att händelseförloppet inte riktigt stämmer överens med Lambertz berättelse. Det kan finnas saker som inte framkommit ännu förklarar att förundersökningen ledde till häktning.

Lambertz berättade härom dagen i Expressen hur mycket han och MÄ drack på julaftonskvällen. Jag tycker att det är intressant att han minns så exakt hur mycket och vad de drack på julafton. Hur många av oss håller redan på hur mycket vi druckit vid ett visst tillfälle så exakt att vi minns det en tid senare? Jag tror att de flesta av oss vet på ett ungefär, men inte mer.

Samtidigt som Lambertz minns många detaljer mycket klart från kvällen och samlaget så har han bestämt sig för att han aldrig mer ska dricka så där mycket att han blir kladdig. Det tolkar jag som att Lambertz skyller kladdigheten på alkoholen; den får honom att tappa omdömet. Men han återfår på något sätt sitt omdöme och tankeskärpa under kvällen när han dricker ännu lite mer
Citat:
Göran Lambertz berättar att han och målsägaren druckit en hel del under den aktuella kvällen: tre glas vin, två snapsar, två drinkar och något till kaffet.

Hur mycket brukar du behöva dricka innan du blir kladdig?

– Det vet jag faktiskt inte. Dricker jag så där mycket så finns det en risk för det kanske, tyvärr. Jag ska aldrig mer göra så har jag bestämt mig för.
https://www.expressen.se/nyheter/lambertz-jag-kan-sakert-ha-utsatt-kvinnor-for-obehag/
Senast redigerad av Sandkaka 2021-03-29 kl. 20:45.
Citera
2021-03-29, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Nej, det gör de oftast inte. Förstår dock inte hur det är relevant?

Låt oss återgå till ämnet.

Du verkar vara oinitierad. Det är deras jobb. Men ingen ska behöva bli våltagen för det. Eller? Det som är relevant är ju vad man gör för någon bedömning när ord står mot ord.

Lambertz ville mer än kladda. Det skulle vi alla normalt funtade män göra. Men att bjuda in EA (kvinnan som är knäckt, knäpp eller vad som helst) på julafton är ju makabert!
Senast redigerad av jakerman 2021-03-29 kl. 20:47.
Citera
2021-03-29, 20:44
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Du missar att det var den 30 åriga kvinnan som tog kontakt med Lambertz.

Så hela din tes faller, tyvärr.
Tog MÄ kontakt med Lambertz på Tinder???
Citera
2021-03-29, 20:47
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Det går inte ihop. Så enkelt är det. Det är fullt möjligt att ljudfilen visar att händelseförloppet inte riktigt stämmer överens med Lambertz berättelse. Det kan finnas saker som inte framkommit ännu förklarar att förundersökningen ledde till häktning.

Lambertz berättade härom dagen i Expressen hur mycket han och MÄ drack på julaftonskvällen. Jag tycker att det är intressant att han minns så exakt hur mycket och vad de drack på julafton. Hur många av oss håller redan på hur mycket vi druckit vid ett visst tillfälle så exakt att vi minns det en tid senare? Jag tror att de flesta av oss vet på ett ungefär, men inte mer.

Samtidigt som Lambertz minns många detaljer mycket klart från kvällen och samlaget så har han bestämt sig för att han aldrig mer ska dricka så där mycket att han blir kladdig. Det tolkar jag som att Lambertz skyller kladdigheten på alkoholen; den får honom att tappa omdömet. Men han återfår på något sätt sitt omdöme och tankeskärpa under kvällen när han dricker ännu lite mer

Varför sitter du och argumenterar för osannolikheter? Det är inte så man granskar info eller kommer fram till en vettig slutsats, din idiot.

Citat:
Ursprungligen postat av jakerman
Du verkar vara oinitierad. Det är deras jobb. Men ingen ska behöva bli våltagen för det. Eller? Det som är relevant är ju vad man gör för nåon bedömning när ord står mot ord.

Lambertz ville mer än kladda. Det skulle vi alla normalt funtade män. Men att bjuda in en (kvinna som är knäckt, knäpp eller vad som helst) på julafton är ju makabert!

Ok, så kan du inte berätta lite mer om vad som tyder på att GL är en våldtäktsman? Polis och åklagare håller ju inte med dig, trots allt.

GL är frikänd med goda grunder då åklagare aktivt beslutat att inte väcka åtal. GL är alltså med stor sannolikhet oskyldig.

Slinkan som GL hade ömsesidigt sex med har nu falskeligen anklagat 3 män för våldtäkt. Hon blir stämd nu i ett av fallen för förtal och falsk tillvitelse den 8/4. Har du möjligtvis missat detta?
Senast redigerad av Vaxad 2021-03-29 kl. 20:51.
Citera
2021-03-29, 20:49
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka

https://www.expressen.se/nyheter/lambertz-jag-kan-sakert-ha-utsatt-kvinnor-for-obehag/
Hjälp mig förstå. Jag förstår inte vad som inte "går ihop" som du säger. Får man inte bli packad eller vad är problemet?
Jo, man kan visst minnas detaljer även när man är packad, alla är olika.

Skulle ditt inlägg på något sätt förklara Lambertz' skuld i saken så är jag ledsen, jag ser det inte.
Citera
2021-03-29, 20:51
Medlem
Citat:
Varför sitter du och argumenterar för osannolikheter? Det är inte så man granskar info eller kommer fram till en vettig slutsats, din idiot.

Ok, så kan du inte berätta lite mer om vad som tyder på att GL är en våldtäktsman? Polis och åklagare håller ju inte med dig, trots allt.

GL är frikänd med goda grunder då åklagare aktivt beslutat att inte väcka åtal. GL är alltså med stor sannolikhet oskyldig.

Slinkan som GL hade ömsesidigt sex med har nu falskeligen anklagat 3 män för våldtäkt. Hon blir stämd nu i ett av fallen för förtal och falsk tillvitelse. Har du möjligtvis missat detta?

Jag vet inte vad som hände mellan GL och EA. Vet du?
Citera
2021-03-29, 20:54
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Jag vet inte vad som hände mellan GL och EA. Vet du?

Vi vet att förundersökningen har lett till att utredingen är nedlagd samt att GL då är frikänd, eller hur?

Vi vet också att slinkan har en historik av att falskeligen anklaga män för våldtäkt.

Behöver du verkligen mer info än detta för att begripa vad som hänt?
Citera
2021-03-29, 20:57
Medlem
Jag har bara hunnit läsa sporadiskt i tråden, men är det klart vem Lambertz "kvinna" är, alltså den som han skäms för att ha varit otrogen mot? Det sägs ju vara en yngre förmåga det också.

"Stoppa pressarna" har ju inget högt värde som källa, men där påstås att hon är 36 år, jurist, verksam i Skåne https://stoppapressarna.se/svenskt/flickvannens-reaktion-pa-goran-lambertz-otrohet
Citera
2021-03-29, 20:58
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ton.holme
Jag har bara hunnit läsa sporadiskt i tråden, men är det klart vem Lambertz "kvinna" är, alltså den som han skäms för att ha varit otrogen mot? Det sägs ju vara en yngre förmåga det också.

"Stoppa pressarna" har ju inget högt värde som källa, men där påstås att hon är 36 år, jurist, verksam i Skåne https://stoppapressarna.se/svenskt/flickvannens-reaktion-pa-goran-lambertz-otrohet
Det har framgått i tråden, men inget namn jag minns just nu. Men kände igen henne från media på något vis.
Citera
2021-03-29, 21:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Haha. Jag råkar tycka GL är en komplett idiot och narcisisst som definitivt skulle kunna begå våldtäckt. Läs hans blogg så förstår du.
Om du kollar i början av tråden så ser du att många, så även jag, ogillar Lambertz & tyckte att det hela var rätt åt honom. Då han själv bidragit till att skapa dagens bisarra samhällsklimat, där man kan dömas på en obevisad anklagelse.

Men efterhand som mer fakta framkom så ändrade faktiskt de flesta sig. Även om Lambertz är en sosse-politrik så är anklagelserna & den som anklagar honom så sjukt oseriösa att man faktiskt måste ta hans parti i just det här fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in