Citat:
Ursprungligen postat av
grobiankungen
Nu bekräftar Lina Stenberg i AB den bild jag har förmedlat här och därefter mötts med spott och spe av vissa idioter.
det spelar ingen roll om Lambertz är skyldig eller ej för de publika feministkvinnorna eller pöbelkvinnorna. Hela affären har blivit ett propagandainstrument för me too
”
Vi behöver fånga upp ilskan bland alla tusentals kvinnor som nu upplever att det egna traumat upprepar sig. Som upplever hur Lambertz karaktärsmord på den målsägande studenten blir ett övergrepp på dem själva.
Metoo tände en gnista bland landets kvinnor. Tack vare Lambertz-gate kan elden nu flamma upp, för Metoo har bara börjat.”
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/OQ7RXl/lambertz-gate-visar-att-metoo-bara-borjat
Eftersom det har varit känt länge att Lambertz är en vidrig idiot och dessutom sosse skrattar jag gott åt hans öde. Den svarta humorn i medielogiken är också enorm, i skitlandet Sverige.
Med en mer seriös vy är det naturligtvis förskräckligt att en sådan pöbelmentalitet från medeltida rättssystem lyfts fram som en förebild av Sveriges journalister.
Ja så kom de maktfullkomliga feminazis igång med medias hjälp för att sätta rättsäkerheten på undantag igen.
Överklasshaggorna i den inre cirkeln är inte alls representativa för kvinnliga brottsoffer.
Detta element är helt idealiskt för psykopater.
Jag minns intevjun med åklagaren i målet om kulturprofilen som blev dömnd för sin historik åratal innan av att flera inom samma sfär sa samma sak.
Men nu fick denna åklagaren frågan varför hon struntade i en tjej som blivit drogad på krogen, kidnappad och gängvåldtagen.
Bevis av sperma fanns i mängder i sängkläder.
Då avbröt hon med en blick som hon sett en kackerlacka krypa upp ur avloppet.
"Fläckarna kunde kommit dit innan och är inget bevis"
Men kulturprofilen fick hon dit med endast utsagor (fast av viktiga människor då)
Aftonbladet hävdar att det är Lambertz som karaktärsmördar "studenten"... Ja nu är det inte så noga med vilka saker som kommit fram.
Vidrigt hyckleri!