2021-03-30, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaggig
Han har inte gjort någon skit,han måste rimligen få försvara sig,de är kvinnans betende som gjorde att han måste försvara sig alls så hela skiten ligger på kvinnan vad du än säger.

Jag antar att alla som blir oskyldigt anmälda vill få sin historia hörd så man får idioten som anmälde att se korkad ut o får stå till svars för va den gör,visserligen beroende på brottets allvarlighet,men hade jag blivit falskeligen anklagad för våldtäckt hade jag gjort samma sak om inte värre,kvinnan hade fått gömma sig i all evighet.

Ni som försvarar denna kvinna verkar inte fatta vilket övergrepp de är o bli anklagad o häktad för något du inte gjort o dragen i smutsen o inte bli trodd även om utredningen läggs ner då de inte finns bevis för någon som helst våldtäckt.

Förstår inte drevet mot GL i detta ärende när de är kvinnan som falskanmäler folk till höger o vänster o ännu märkligare är att hon inte blir straffad för allt som hon orsakar,men KARMA IS A BIATCH o den kom nu i samband med GL som kan försvara sig både juridiskt och moraliskt,inget fel att knulla som ja ser det om båda är med på det oavsett om hon e 30 o han 70 o skitfulla,dom e vuxna å får stå för det vilket GL gör i media,men vart e kvinnan?jo hon gömmer sig,hade detta vart en riktig våldtäckt så hade fan GL blivit häktad dagen efter den påstådda våldtäckten o inte 2 månader efter.
Njae. Drevet hos MSM mot GL är inte så konstigt.
Vi lever nu i hycklarnas stora paradis - där DÖDSmobbing mot enskilda personer är en paradgren. Givet att det stora lyckoprojektet "känner sig angripet". Dvs då alla fulgrepp är tillåtna.
Bojkotta "svensk ddr-media"!
Citera
2021-03-30, 22:07
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Jo men tvångsinläggningar alltså LPT är mest vanliga när det gäller borderline inte anorexi vilket brukar vara en samsjukdom i fall med borderline. Det var alltså fd maken som nämnde borderline och blir man tvångsinlagd så är det ju inte för anorexi det har jag svårt att tänka mig. Det är alltså tvångsomhändertagande vi talar om inte öppen vård eller frivillighet.
Det har inte jag (med bra insyn i psykiatrisk tvångsvård). Få tillstånd är så dödliga som Anorexi. Borderline, enbart, är såklart inte skäl för vårdintyg och inläggning.
Citera
2021-03-30, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Jag har hittat mycket mer info om EA nu.

Det är faktiskt helt korrekt att hon fått ett beslut om tvångsvård i slutet av maj 2012 som bottenfruset skrev.

Detta har dock inte verkställts vid den tiden som bottenfruset påstår, som jag också kunnat påvisa. Varför vet jag inte men jag antar att hon helt enkelt hållit sig borta. Jag avstår från att kommentera denna fråga mer även om jag nu faktiskt kan gissa ungefär vad som hänt eftersom jag har upprättat en detaljerad tidslinje.

Hon har bland annat lidit av svår livshotande anorexia, som jag misstänkte tidigt i tråden, som hon bestämde sig för att sluta med efter att hon träffat Lektyrfotografen faktiskt (tidsmässigt alltså, men han hade säkert positiv påverkan på hennes mående också). Om man jämför bilder på henne under tiden med LF och bilder under anorexin så är det väldigt stor skillnad. Hon verkar ändå ha varit relativt lycklig under denna tid, bravo LF även om du hade det tufft!

Det framträder en bild av en person som åkt ut och in från psykiatrin, men verkligen inte en dåre. Däremot ångestattacker och liknande. Självskadebeteenden. Diverse medicinering. Trasig uppväxt med trasiga föräldrar (hon är född i London för övrigt, därav att hon sade sig ha bott där i något tidigare citat i tråden). Soc-kontakter i tidig ålder pga föräldrasituationen etc. Tokig men inte galen kanske man kan säga och det finns anledningar till att hon är som hon är. Arv och miljö.

Jag ser ingen egentlig anledning att hänga ut henne mer här och kommer därför inte posta det jag har hittat.

Det är dock helt klart att hon behöver vård och att samhället antagligen inte klarar av att ge henne denna vård. Fängelse kommer förstås inte hjälpa utan det är rätt in på psyket som gäller. Det är också klart att tråden nu handlar om dårfeministernas fortsatta vilja att detaljstyra mäns sexualitet, och därpå följande motattacker mot dessa dårfeminister -- när männen har fått ett handfast bevis för systematiska lögner från en kvinna. Lögnerna i sin tur handlar om ett tvångsmässigt kontrollbehov hos EA som förut gav sig till känna genom självsvält och liknande men nu antagligen tar sig sexuella utlopp. Lambertz har förstås inte våldtagit någon. Jag förstår att han är väldigt arg nu efteråt men för det första borde gubbjäveln ha vetat bättre (men det har han aldrig gjort, eftersom han saknar omdöme) och för det andra borde han nu förstå att tjejen behöver vård, inte fängelse (men det kommer han inte förstå, eftersom han saknar omdöme).

Dock är grundfallet verkligen otroligt sorgligt och jag har ingen lust att delta i detta längre. Det är fan riktigt synd om alla inblandade, ja även EA. Stackars GL, stackars LF, stackars EA. Lämnar därför tråden.
Snygg sammanfattning med en nykter analys. Tycker dock inte mer synd om EA som pga sin uppväxt och nuvarande psykiska hälsa utsatt män för rättsövergrepp, än vad jag gör om andra, män som kvinnor, med liknande bakgrund som klarat sig undan straff. Ilskan, om den ska riktas någonstans, ska däremot rättssystemet ha som måste bli skickligare på att hantera den typen av brott som EA utfört.
Senast redigerad av Krmkr 2021-03-30 kl. 22:16.
Citera
2021-03-30, 22:09
Medlem
Citat:
Har hon åkt in på LPT pga anorexi? Vem talar då den fd maken om i termen borderline?

Utifrån vad som framgått om henne tack vare den här tråden och dess länkar, så framstår hon väl som typiskt "borderline". Självskadebeteende, manipulation osv.
Fast det här med diagnoser är ju inte så enkelt. Det är flytande och olika professionella bedömare kan ställa olika diagnoser på samma person.

Otäckt med drevet som köper hennes version rakt av.
Citera
2021-03-30, 22:13
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenfruset
Vi hoppar nu vidare till mitten av 2013. Jag skrev igår att EA hade vårdats även under 2013 och det stämmer. Exakta datum har jag dock inte. Det är lite förvirrande beslut som jag just nu inte kan tolka.

• 130522 har ansvarig läkare vid Farsta/Skarpnäck ansökt om "fortsatt tvångsvård" av EA enligt LPT 7. Det innebär att hon då redan tvångsvårdas. Oklart hur länge detta har pågått.

Okej nu har du faktiskt presterat bevis för att du har koll och inte bara försöker förtala EA. Jag kan därför fylla i resten för att döda spekulationerna som kommer följa.

Hon vårdades i början av 2012 men skrevs ut i slutet av maj 2012. Hon har inte vårdats mer under 2012.

Det stämmer att hon vårdades under 2013. Det var mellan att hon kom tillbaka från Thailand, i slutet av januari troligtvis, till (gissar jag) mitten av juni 2013 (edit: 29 maj enligt dokument). Under denna tid skedde vård, och hon var heller inte tillsammans med Lektyrfotografen, de hade så vitt jag kan se gjort slut och hon återvände till honom efteråt, kanske eftersom hon mådde bättre med honom vem vet.

Att du har oordning i dina uppgifter beror på att du bara ser besluten. Du ser inte vad som verkligen hänt. Och verkligheten är att hon inte satt vårdad under den tiden 2012, kanske på grund av att hon höll sig undan. Då behövs det förstås nya beslut. Du ser inte kommunikationerna mellan de som tagit besluten. Du har alltså lyckats få ut registerslagningar men du har inte kontakt med de som har vårdat henne. Det är därför dina beslut ser konstiga ut och överlappar varandra.

Jag har skickat en komplett tidslinje av vad som hänt till en annan skribent i tråden som om han vill kan verifiera att det jag säger är sant (utan att ge ut detaljer, helst).
Senast redigerad av bergsturk 2021-03-30 kl. 22:27.
Citera
2021-03-30, 22:14
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Innan du lämnar tråden: Vem fattade ett beslut om att MÄ skulle vårdas enligt LPT i maj 2012 och vad menar du med att beslutet "inte verkställts"?
Under kontorstid var det nog hennes psykiatriker som skrev intyget (utanför kontorstid en distriktsläkare) och en chefsläkare på mottagande mottagning som biföll fortsatt tvångsvård.
Citera
2021-03-30, 22:16
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Det har hon inte alls det!
Jag beklagar att jag utgick med felaktig info. Kunde ha svurit på att jag läst i tråden att EA har skyddad id. Det var alltså fel. Det har hon inte alls det, som Niklas-P skriver.
Citera
2021-03-30, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det har inte jag (med bra insyn i psykiatrisk tvångsvård). Få tillstånd är så dödliga som Anorexi. Borderline, enbart, är såklart inte skäl för vårdintyg och inläggning.

Få fall vad jag vet desto fler med borderline. Men allvarligt psykiskt störd skall man i alla fall vara enligt lagtexten vilket också uttalats i och med postarens inlägg med dokument
Citera
2021-03-30, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Utifrån vad som framgått om henne tack vare den här tråden och dess länkar, så framstår hon väl som typiskt "borderline". Självskadebeteende, manipulation osv.
Fast det här med diagnoser är ju inte så enkelt. Det är flytande och olika professionella bedömare kan ställa olika diagnoser på samma person.

Otäckt med drevet som köper hennes version rakt av.

Tycker snarare drevet just nu är att Lambertz är en god hjälte som till slut fick sin upprättelse. Det kanske är så, men han har förstört många människors liv genom sitt yrke.
Citera
2021-03-30, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag beklagar att jag utgick med felaktig info. Kunde ha svurit på att jag läst i tråden att EA har skyddad id. Det var alltså fel. Det har hon inte alls det, som Niklas-P skriver.
Hon bor väl på skyddat boende?
Citera
2021-03-30, 22:21
Moderator
Citat:
Få fall vad jag vet desto fler med borderline. Men allvarligt psykiskt störd skall man i alla fall vara enligt lagtexten vilket också uttalats i och med postarens inlägg med dokument
Nej, fler dör av Anorexi än av Borderline personlighetsstörning och ja: man ska vara allvarligt psykiskt sjuk för att komma på fråga för tvångsvård, såklart

Edit: dödlighetsration är ca. 2/1.
Citera
2021-03-30, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Okej nu har du faktiskt presterat bevis för att du har koll och inte bara försöker förtala EA. Jag kan därför fylla i resten för att döda spekulationerna som kommer följa.
Tack för info. Jag sa ju att jag inte ljög;-) Lite begränsat med tid just nu och har inte hunnit med att sätta mig in alla detaljer. Inte så säker på att jag vill det heller. Denna röra kommer inte att sluta på ett bra sätt IMHO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in