2021-03-29, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
När detta fall är löst så tror jag att man kommer att kalla det Geocaching-mordet istället för Hjärsta-mordet. Inte bara för att det är en vital och sammanhållande del av vad inblandade vittnen, vänner, bekanta, släktingar etc sysslar med, utan för att det kommer att visa sej vara en stor del av motivet.
Tror jag.
Jag kan bara hålla med dig.
På olika geocachingsidor på facebook, råder oenigheter om regler och att några ville att fbgruppen skulle göras om så att det blev en hemlig grupp, så att leken inte skulle få dåligt rykte iom mordet på L*na
Blir mörkrädd hur dessa vuxna människor inte har kommit längre när det handlar om hur man är en bra kompis, rätt och fel. Sånt som vi försöker tuta i barn från start.
Jag tror att det i SD och HDs fall, inte varit så kärleksfullt och ömmande i deras barndom.
Så tragiskt allting.
Jag hoppas att de som på något sätt varit involverade i utredningarna, men valt att undanhålla sina vänskapsband/relationer/kalla det vad du vill, till paret, får stå till svars.
Det har gått tre år snart sen L*na brutalt slogs ihjäl, dem som medvetet undanhållit information eller försvårat utredningen, ska stå till svars.
Det finns tre barn som behöver få svar, många anhöriga och vänner.
För att kunna gå vidare. Sorgen kommer aldrig försvinna, men den blir lättare att leva med.
Men för att ge dem en chans, måste den eller dem som är skyldiga till mordet på L*na ta sitt straff.
Att erkänna att man gjort fel kan vara svårt men också väldigt modigt.
En oskyldig person behöver inte ljuga, varför är fupen så full av lögner och förnekelser?
Är det värt det?
Citera
2021-03-29, 21:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
När detta fall är löst så tror jag att man kommer att kalla det Geocaching-mordet istället för Hjärsta-mordet. Inte bara för att det är en vital och sammanhållande del av vad inblandade vittnen, vänner, bekanta, släktingar etc sysslar med, utan för att det kommer att visa sej vara en stor del av motivet.
Tror jag.
Tänk det tror jag också om man går ner i djupet av dyn.
Citera
2021-03-29, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Skulle jag nog tro, alla äter dock inte Quetiapin eller får PPD.
Allt kan föga tillskrivas SD oavsett om han är väldigt ohälsosam att umgås med.

Psykisk sjukdom av den typen kan ju de facit ligga latent och debutera utlöst av yttre stressorer.
Så SD kan ju faktiskt ha bidragit till att det blev som det blev för HD.

Narcissister får ju energi av att se och orsaka andras stark känsloyttringar. Både positiva och negativa.

Att se sin fru kasta glas och kliva i det i förtvivlan - och att se älskarinnan skicka en video där hon förtvivlad gråter - orsakat av ens eget beteende... Det skulle ju få de allra flesta att känna empati, skuld och olust.
En narcissist däremot, hen njuter och får en kick. Känner sig viktig.

Det är svårt att se klippet där LW gråter utan att bli starkt berörd, oavsett om vad man tycker om hennes agerande mot HD.

Att läsa att hon på slutet sagt att hon önskade träffa en frireligiös, idrottsintresserad man. Hon ville bara vara lycklig och älskad. Hjärtskärande att tänka på att hon aldrig fick chansen.
Citera
2021-03-29, 22:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Psykisk sjukdom av den typen kan ju de facit ligga latent och debutera utlöst av yttre stressorer.

Narcissister får ju energi av att se och orsaka andras stark känsloyttringar. Både positiva och negativa.

Att se sin fru kasta glas och kliva i det i förtvivlan - och att se älskarinnan skicka en video där hon förtvivlad gråter - orsakat av ens eget beteende... Det skulle ju få de allra flesta att känna empati, skuld och olust.

Det är svårt att se klippet där LW gråter utan att bli starkt berörd, oavsett om vad man tycker om hennes agerande mot HD.

Att läsa att hon på slutet sagt att hon önskade träffa en frireligiös, idrottsintresserad man. Hon ville bara vara lycklig och älskad. Hjärtskärande att tänka på att hon aldrig fick chansen.
Ja, han gjorde ju henne med barn.
På tal om PPD.
Citera
2021-03-29, 22:13
Medlem
Citat:
Nähä?
Hade jag ingen aning om, tusen tack.
Efter ett par trådar i ämnet. Typ.

Jsg skriver att HD likaväl har sitt eget bagage - hon har psykisk sjukdom och förlossningsdepression - och om han lyckas skapa det så bör han tilldelas Nobelpriset i medicin.

För övrigt, efter beh med Quetiapin, arbetar hon full tid som sjuksköterska.
Uppdaterat till version 2.0 efter depression:

Hon ställer hårda krav på SD och lyder inte som en hund i ledband. Hon blockar hans insyn digitalt.
Hon ligger inte platt som ett vrak. Hon tar ut skilsmässa, hon flyttar och hon har en ny partner.

Klart jag vet att du vet.
Det intressanta är dock när hon ruskar på sig efter alla år och plötsligt kommer igång igen - och vad som händer DÅ. Och på vilken nivå...
Citera
2021-03-29, 22:15
Medlem
Citat:
Ja, han gjorde ju henne med barn.
På tal om PPD.

Kanske du har rätt i att han inte bidrog till hennes grundläggande psykiska ohälsa i lika stor grad som jag och andra spekulerar i.

Men då kvarstår ju faktum att han triggade, lekte med, gaslightade, pressade och svek en människa som var extra sårbar och utsatt iom sitt sjukdomstillstånd. Sängliggande och beroende av honom i perioder.

Säkert också djupt olycklig och full av skuldkänslor gentemot honom och barnen. (Gissar jag).
Citera
2021-03-29, 22:16
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

Citat:
Att läsa att hon på slutet sagt att hon önskade träffa en frireligiös, idrottsintresserad man.

Då hade hon alltså inte gått vidare med norgeresan och Beholder.
Eller är han frireligiös?

Citat:
Hjärtskärande att tänka på att hon aldrig fick chansen.

Hon hade den chansen med Mgl men den sumpade hon.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-03-29 kl. 22:20.
Citera
2021-03-29, 22:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Kanske du har rätt i att han inte bidrog till hennes grundläggande psykiska ohälsa i lika stor grad som jag och andra spekulerar i.

Men då kvarstår ju faktum att han triggade, lekte med, gaslightade, pressade och svek en människa som var extra sårbar och utsatt iom sitt sjukdomstillstånd. Sängliggande och beroende av honom i perioder.

Säkert också djupt olycklig och full av skuldkänslor gentemot honom och barnen. (Gissar jag).
Hon betraktas ha sviter efter förlossningsdepression, obearbetad, och insjuknar igen.
Det han beskriver överensstämmer med bilden, att hon inte knyter an till barnet, och det är fö kaotiskt iom att bäbisen är sjuk. Fortsättningsvis nämner ett vittne psykos och hon var uppenbart suicidal redan då.
Vid recidiv är hon hemma i ett år och lika allvarligt sjuk för att hon som sagt vägrar inläggning - hon vill inte för att hon jobbar på huset, vilket är inom psykiatrin vid den tiden. Innan stroke öppnar.
Då rör det sig om inläggning vilket jag skulle tippa är lpt med tanke på den extremt allvarliga depressionen.
Hon är i psykiatrins regi och hela bilden ihop med PPD, ihop med aktuell medicinering, pekar mot bipolär typ 2 oavsett om hon i huvudsak mer vill prata om ångest, vilket är komorbiditet med sjd, mer regel än undantag.
Hon ljuger om tamej fan allt, vill upprätthålla en annan fasad.

Det här finns inte en chans att han skapat.
Oavsett om han är en vandrande fara för kvinnor, manipulativ och ett kontrollfreak.

Vad det beträffar SD så betyder detta inte att han är nån omsorgsfull och god make vilket hon vill tro i sin utopiska syn på tillvaron.
Självklart har han utnyttjat situationen, han har ett fett ego och bryr sig i huvudsak om sig själv.
Han såg fördelar i att hon låg platt, passade på att måla om huset tills hon skulle ut.
Det pucko är att hon sen tyckte det var bekvämt att han pippade LW.

Sen bör man se att hon åter är på benen och inte nåt hjärntvättat offer.

Hon gör många drag utan repressalier från SD. Nåt som var och en hade dräpt en partner till en psykopat.
Hon både kontrollerar, övervakar, stänger för insyn digitalt. är otrogen, tar ut skilsmässa och flyttar.
Citera
2021-03-29, 22:33
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

Varför skulle hon inte gått vidare med beholder? Önska sej har väl alla gjort men om önskningen slår in är väl inte alltid säkert
Citera
2021-03-29, 22:38
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Varför skulle hon inte gått vidare med beholder? Önska sej har väl alla gjort men om önskningen slår in är väl inte alltid säkert

Så hon gick vidare med Beholder men önskade att hon skulle träffa en frireligiös, idrottsintresserad man?
När hon redan hade MgL som ville mer. Låter ju jättekonstigt, tycker jag.
Citera
2021-03-29, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

Att LW gärna ville träffa en man att leva med som delade några av hennes intressen innebär inte att alla andra trevliga, roliga män var uteslutna eller att alla frireligiösa idrottsintresserade män passade henne.

Att hon gått vidare i meningen att SD inte längre hade kontroll över henne, det hade hon. Hennes chanser att träffa någon hade därmed ökat väsentligt.
Senast redigerad av Remark 2021-03-29 kl. 22:44.
Citera
2021-03-29, 22:44
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att LW gärna ville träffa en man att leva med som delade några av hennes intressen innebär inte att alla andra trevliga, roliga män var uteslutna eller att alla frireligiösa idrottsintresserade män passade henne.

Att hon gått vidare i meningen att SD inte längre hade kontroll över henne, det hade hon.

Källa på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in