Citat:
Jag kan bara hålla med dig.När detta fall är löst så tror jag att man kommer att kalla det Geocaching-mordet istället för Hjärsta-mordet. Inte bara för att det är en vital och sammanhållande del av vad inblandade vittnen, vänner, bekanta, släktingar etc sysslar med, utan för att det kommer att visa sej vara en stor del av motivet.
Tror jag.
Tror jag.
På olika geocachingsidor på facebook, råder oenigheter om regler och att några ville att fbgruppen skulle göras om så att det blev en hemlig grupp, så att leken inte skulle få dåligt rykte iom mordet på L*na
Blir mörkrädd hur dessa vuxna människor inte har kommit längre när det handlar om hur man är en bra kompis, rätt och fel. Sånt som vi försöker tuta i barn från start.
Jag tror att det i SD och HDs fall, inte varit så kärleksfullt och ömmande i deras barndom.
Så tragiskt allting.
Jag hoppas att de som på något sätt varit involverade i utredningarna, men valt att undanhålla sina vänskapsband/relationer/kalla det vad du vill, till paret, får stå till svars.
Det har gått tre år snart sen L*na brutalt slogs ihjäl, dem som medvetet undanhållit information eller försvårat utredningen, ska stå till svars.
Det finns tre barn som behöver få svar, många anhöriga och vänner.
För att kunna gå vidare. Sorgen kommer aldrig försvinna, men den blir lättare att leva med.
Men för att ge dem en chans, måste den eller dem som är skyldiga till mordet på L*na ta sitt straff.
Att erkänna att man gjort fel kan vara svårt men också väldigt modigt.
En oskyldig person behöver inte ljuga, varför är fupen så full av lögner och förnekelser?
Är det värt det?
.