Citat:
Ursprungligen postat av
qwerty-66
Sluta ljuga! Du har inte ens läst de vetenskapliga epidemiologiska studierna om munskydd.
Jag har tittat på verkligheten och jämfört. Det är det som betyder något. Kolla nu på kalifornien och jämför med Florida så ser du vilken delstat det går bäst för.
Citat:
Ursprungligen postat av
qwerty-66
Varför är du så paniskt rädd för munskydd? Nåt trauma som ligger bakom?
Jag är inte rädd för munskydd. Jag anser att det inte behövs och bara fördröjer pandemin. Munskydden måste väck. Det är ett helt sinnessjukt och verkningslöst verktyg. Det finns betydligt bättre sätt att skydda sig. Som till exempel att sköta sin hälsa...
Citat:
Ursprungligen postat av
qwerty-66
Bästa sättet att skydda sköra i samhället är att minska smittspridningen. Att påstå att det går att ha stor allmän spridning o samtidig hindra sköra grupper att få smittan visar på väldigt dålig förståelse hur viruset sprids.
De flesta av de sköraste har fått vaccin nu. Säger du att vaccinet är dåligt?
Citat:
Ursprungligen postat av
qwerty-66
Extra komiskt det kommer från en förnekare av masker o visir. Hur tycker en maskförnekare att vårdpersonalen ska hindra smittspridning på äldreboende utan mask?
Det är skillnad på vårdpersonal med rutiner för användning av munskydd och användning i allmänheten. Det är inte samma sak. Av förklarliga skäl som man kan tänka ut med röva.
Citat:
Ursprungligen postat av
qwerty-66
Din logik har större hål än en schweizisk ost!
Nja det är nog din logik som inte är den bästa eftersom du är fast i studier och tittar inte hur det ser ut i den verkliga världen. Se så... Titta nu på Florida och jämför med kalifornien som en liten läxa.