Citat:
Ursprungligen postat av
Kvastfeningen
Haha, slut på argument kan man kalla det svaret för, det är du som snackar massa skit om andra världskriget och om hur jävla duktiga ditt "nya" hemland med att leverera vaccin och hur dåligt Sverige är. Då får du finna dig i motargument men ni kan väl börja med att leverera vaccin för dom 78 miljarderna först så kan du sen skriva hur duktiga ni är.
Nej. Jag har inte sagt ett dugg om UKs förmåga att
leverera vaccin. Den diskussionen får du ta upp med AstraZeneca.
Vad jag påpekade var att UK avsagts sig leveranser till förmån för tredje världen. Sverige har mig veterligen inte avsagt sig ett skit utan representeras istället av en kriminell organisation som inte bara är urusla på att handla i tid, förhandla och sedan skriva kontrakt utan dessutom försöker roffa åt sig vaccin. Ni ger inte bort något vaccin till tredje världen, ni är ju för upptagna med att stjäla andras vaccin för att ha tid eller lust med det.
Det hade varit bättre om Sverige sett till att betala i tid, att vara bättre på att förhandla och helt enkelt strunta i att sedan försöka roffa åt sig produkter man inte har rätt till. Då hade man till och med kunnat avstå från lite vaccin - precis som UK gjort.
Och du som påstod att Sverige var bäst på allt? Jaja, UK har mindre antal smittade (tryckt tillbaka smittan effektivt) och massor av vaccin. Ser sämre ut för Sverige, det måste man tillstå.