2021-04-02, 00:11
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Framförallt är det väl Stoppa Pressarna som luskat fram det mesta? De journalister du hänvisar till har ju inte sagt många ord om EA:s historia. Om ens något. Eller?

Jag kan lova dig att Stoppa Pressarna fått mer eller mindre all sin research från denna tråd.

Däremot så gick Stoppa Pressarna all in på den porrfilmen som figurerar i denna tråd, där tappa dem lite i sin trovärdighet.

Vi som från början förstod vilken sorts människa EA var men samtidigt hade förstånd nog att dra i handbromsen när det började spåra ur sa ifrån när den där porrfilmen kom upp för första gången. Det var en person som var inne på en porrsida och hitta den, posta den sedan här och någon vecka senare gör Stoppa Pressarna en hel artikel om den och menar att den skulle vara avgörande för förundersökningen, detta trots att de med 100% sannolikt fiskat fram p-rullen från denna tråd.

Men! Det är inte hon.
Citera
2021-04-02, 00:15
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Jag menar inte att allt de skrivit är sant, men av det vi vet om EA har väl det mesta kommit från Stoppa Pressarna?
Eller tvärtom?
Deras artiklar om fallet är en kopia av ett tidigare fast med ny rubrik samt en mening i slutet som nyhet. Nyheten varken går att styrka eller behöver styrkas då de har hittat ett gråzon i grundlagen som gör dem till en lika säker källa som ett troll på Flashback.
Även om det är sant så har de tyvärr självmant avskaffat sin trovärdighet.
Med detta så är jag varken för eller mot någon av parterna i fallet, jag har en fallenhet för källkritik sedan 20 år tillbaka.
Vi måste skilja mellan vad som är verifierade bevis, skvaller eller trolleri.

Objektivt så är jag övertygad om om att kvinnan är en bedragerska, därför så markerar jag att det är en teori när jag går utanför det som tidigare ligger som grundläggande verifierad bevisning.
Citera
2021-04-02, 00:17
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
...eftersom han utanför Flashback är stämplad som våldtäktsman.
.. . Sant. I varenda jävla tidnings"artikel". *suck*

Därför behövs en tråd som denna. Som kontrollerar MÄ & vänners förehavanden kring anmälan.
Citera
2021-04-02, 00:24
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Källan är Lambertz presskonferens. Det är helt enkelt inte sant att Flashback räddat Lambertz eftersom det var flera journalister för utom Oskar Jönsson som hade tagit reda på MÄ:s historia innan den postades här.

Vet vi att tidsordningen är som du säger?

Lambertz häktades 11 mars och redan 16-17 mars började det dyka upp inlägg i denna tråd att hon varit tvångsintagen på psyket och att det gått skumt till vid hennes tidigare våldtäktsanmälningar.

Tillägg.
Ok, här hittade jag en referens till en tidningsartikel från 16 mars i denna tråd. Här en annan referens. Den 16 mars började både media och flashback på allvar skriva om kvinnans tidigare förflutna.
Senast redigerad av -Info- 2021-04-02 kl. 00:47.
Citera
2021-04-02, 00:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
.. . Sant. I varenda jävla tidnings"artikel". *suck*

Därför behövs en tråd som denna. Som kontrollerar MÄ & vänners förehavanden kring anmälan.
Så är det
Citera
2021-04-02, 00:46
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Vet vi att tidsordningen är som du säger?

Lambertz häktades 11 mars och redan 17 mars började det dyka upp inlägg i denna tråd att hon varit tvångsintagen på psyket och att det gått skumt till vid hennes tidigare våldtäktsanmälningar.

Tillägg 1. Det finns inlägg tidigare än så, ser jag nu.

Tillägg 2. Ok, här hittade jag en referens till en tidningsartikel från 16 mars i denna tråd.
Försvaret har haft uppgifter om identiteten på EA sedan häktningen.

Den krets som sitter på allt om förundersökningen , eller fragment av den, har läckt lite sporadiskt så att deras egen identitet inte ska kunna sammankopplas med kunskapsnivån av förundersökningen.
Jag vet med säkerhet av inlägg här på Flashback, att det cirkulerar information som medlemmar av feghet inte vågar publicera.
Jag har försökt att provocera fram dem genom att ställa vissa medlemmar mot väggen, men de är rädda om sina 273282 inlägg som de lever för, därmed inte riskera att bannas för regler som egentligen inte finns, men kan i värsta fall modereringstolkas till deras nackdel.
Citera
2021-04-02, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jepp, en ganska halvkänd sådan, vars namn finns i tråden. Undrar hur mycket "luckor" det finns i hennes dokumentation?

Irmeli Krans är aktiv socialdemokrat, radikalfeminist, öppet lesbisk och HBTQ-aktivist.
Hög tid att granska henne med tanke på hennes återkommande problem med att spela in förhör, hon verkar leka aktivist på arbetstid, då ska man inte jobba som polis.
Citera
2021-04-02, 01:02
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Försvaret har haft uppgifter om identiteten på EA sedan häktningen.

Den krets som sitter på allt om förundersökningen , eller fragment av den, har läckt lite sporadiskt så att deras egen identitet inte ska kunna sammankopplas med kunskapsnivån av förundersökningen.
Jag vet med säkerhet av inlägg här på Flashback, att det cirkulerar information som medlemmar av feghet inte vågar publicera.
Jag har försökt att provocera fram dem genom att ställa vissa medlemmar mot väggen, men de är rädda om sina 273282 inlägg som de lever för, därmed inte riskera att bannas för regler som egentligen inte finns, men kan i värsta fall modereringstolkas till deras nackdel.
Om de är rädda för att bannas kan de väl ge dig infon via PM och sedan skriver du det i tråden? Föreslå det.
Citera
2021-04-02, 01:13
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Om de är rädda för att bannas kan de väl ge dig infon via PM och sedan skriver du det i tråden? Föreslå det.
Ett bra förslag som jag redan har prövat, men det har inte gett några svar överhuvud taget.
Pröva ni andra, ni kanske lyckas få fram info genom PM.
Lycka till.
Citera
2021-04-02, 02:20
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Näe, rättsvetenskapsmän. Alltså doktorer i juridik. Pga bristfälligt vetenskapligt underlag. Men vet att sånt inte väger tungt för sådana som du
Juridik är inte en vetenskap enligt Poppers definition, alltså är de inte vetenskapsmän. Det är därför du får olika domar av olika domstolar.
"Juridik är läran om rättsreglernas tolkning och tillämpning. Den som har avlagt en juristexamen kallas jurist. Det vetenskapliga studiet av juridik kallas rättsvetenskap. Rätten består av ett flertal/några rättskällor, såsom statuter (skriven rätt), rättspraxis, förarbeten, doktrin och i vissa fall även sedvänja."
En Juris Doktor, som det heter i Sverige behöver skriva en avhandling och disputera den inför en opponent och en betygsnämnd. Det här systemet är idag behäftat med många fel, då "deep state" har sett till att peer review-systemet i stort sett imploderat med genusdoktrinen, som gör att även genusvetare kan doktorera, men de behöver bara svara inför likasinnade "tvärvetenskapliga" övertygade.
Det man gör är en klassisk "circle jerk", dvs bekräftar varandra internt.

Om du tar en titt på den "forskning" man producerar, skulle du bli mörkrädd över vilken nivå vi betalar miljarder för varje år idag.
Googla på Sokal Squared eller Grievance Studies affair. Det är en bluff. Jag tror förvisso inte att jurister är fullt så ideologiskt besatta, men högre utbildningar idag står inte lika högt som bara för 30 år sen.
Majoriteten av Sveriges juriststudenter är idag kvinnor och gemensamt för många av dem, är att de har en alternativ agenda. Se den förre ordförandet i Advokatsamfundet, som fick en hedersplats vid Uppsala, där feministdoktorer och professorer bland annat påstod sig ha bevittnat ritualmord på spädbarn hos "patriarkatet".
Senast redigerad av Flickfotograf 2021-04-02 kl. 02:24.
Citera
2021-04-02, 02:30
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
Just den SKITEN har han själv orsakat. Men att som han gör även kasta SKITEN på kvinnan är osmakligt.
Du måste vara färdig för hispan du också.
Du har ingen aning om vad som hänt och Lambertz är friad.
Kvinnan har gjort sig skyldig till ett antal brott och ska ha ett rättvist straff för det, så klart.

För vi ska väl vara lika inför lagen, ändå?
Citera
2021-04-02, 02:46
Medlem
Bacterials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Ja, man är förvånad. Hur kan intresset vara så enormt?
Handlar om två figurer. En äckelgubbe och en ung kvinna med psykiska problem som korkat och genomskinligt försöker att sätta dit den förstnämnda. Feminister hävdar hennes kvinnliga rätt att alltid ha tolkningsföreträde av verkligheten för att kunna behålla narrativet trovärdigt i den fortsatta feministiska kampen. Därför är intresset stort för bedragerskan och äckelgubben. Blir säkert film eller tv-serie vad det lider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in