2021-03-29, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jorrevalross
Det övergår mitt förstånd hur vissa användare här, ex amatoll, kan försvara målsägande i hovrättsdomen 2018 där hon manipulerat ljudfiler etc, efter att faktiskt ha läst domen. Hur är det ens möjligt? Vad mer utöver det som framkommit i målet hade krävts för att ni ska ändra er uppfattning och fördöma en sådan individs handlande? Eller finns det ens några sådana omständigheter?

Alla här som försvarar Lambertz tycker givetvis att en våldtäktsman ska dömas, men ni måste ju kunna se på saken med ett objektivt synsätt även fast det är ett känsligt ämne, bara för att Lambertz har agerat olämpligt ur moraliskt synsätt betyder inte det att en våldtäkt har skett enkom för att han lagt armen om henne och agerat någorlunda klandervärt.
Vidare begriper jag inte resonemangen som framförs att det föreligger en beroendeställning, snälla genom sådan argumentföring målar ni upp en bild av att kvinnan är något slags viljelöst får när vi faktiskt talar om en vuxen kvinna på 30 år.

Jag framför fakta och alternativa, fullt möjliga teorier, inget annat
Citera
2021-03-29, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jono123
Det spelar väl ingen roll vad hon gjort innan. Hon kan trots, hur "sjuk" hon än må vara (vilket vi inte har någon aning om, vi kan bara spekulera) trots det kan hon ha blivit våldtagen. Kan ju till och med vara så att kvinnor med destruktiva livsstilar förmodligen riskerar att drabbas av brott i högre grad. Beroende på i vilka kretsar de rör sig, alkoholvanor osv. Det gör det ju inte mindre till att de trots det kan drabbas av våldtäkter ändå.

Och det är hennes upplevelse att hon blivit våldtagen som föranleder hennes anmälan. Jag försvarar inte hennes tidigare eventuella beteende, men alla som upplever att de är med om ett brott ska anmäla. Sen får rättsväsendet bedöma. Vi har ingen aning om vad som hänt i det här fallet och anledningar bakom heller. Vi vet ingenting om ifall den här kvinnan är frisk eller inte, och det spelar verkligen ingen roll. Menar du att en kvinna inte kan våldas om hon är psykiskt sjuk, eller vad menar du?

Och säg, om det nu skulle vara så hon har som hobby (vilket är helt befängt att tro) att anmäla män för våldtäkter, hipp som happ. So what? Hon är isf förmodligen 1 på miljonen. Varför är det så känsligt här i den här tråden, varför är folk så upprörda? (får en känsla av att det är annat som ligger bakom)

Att en kvinna i så fall hobbyanmäler män för våldtäkter är omöjligt vårt största problem i samhället. Detstora problemet är att det är så många kvinnor som faktiskt drabbas av sexuella övergrepp och som får sina liv förstörda i vårt samhälle. Den här kvinnans eventuella beteende och psykiska störning kan omöjligt vara vårt största problem i dagens samhälle. Jag försvarar ingens beteende, men skulle hon vara psykiskt sjuk är det ju bara mer synd om henne. Så då förstår jag verkligen inte varför man som man gör i denna tråd, sparkar ännu mer på någon som redan ligger. Vet inte varför så många har behov av att trycka ner henne, för att må bättre själva?

Vi kan inte lösa problemet sexuellt våld genom att låsa in oskyldiga. Det gör man i Saudi, genom att låsa in kvinnorna i stället.

Enligt BRÅ är 21 procent av alla anmälningar värdelösa inklusive falska. Cirka 6 procent kan nog anses vara falska. Andra undersökningar tyder på 2-10 procent.

Är hon psykisk sjuk ska hon ha hjälp. Lambertz presskonferens ser kanske till att hon får pengar. Dock är det massmedia som då får betala. L är smart. Han ser till att bränna massmedia samtidigt får han ut sin hämnd på damen. Dock, om hon gör rätt så kan hon få massmedia att betala.

PS Ingen av oss vet vad som hände. Det gäller hålla två saker huvudet samtidigt. L ska anses vara oskyldig och damen i fråga kan vara ett våldtäktsoffer.
Citera
2021-03-29, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mothership
nä, i hovrätten skriver dom med andra ord att hon inte är det.
Att du inte kan ta in ett språk med mjukare omskrivningar har något med din hjärna att göra.
Jag tror att du är sjuk helt enkelt.

Alternativet är såklart att du ljuger, men vem ljuger på flashback liksom?

Vilka ord syftar du på?
Citera
2021-03-29, 18:30
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorrevalross
Det övergår mitt förstånd hur vissa användare här, ex amatoll, kan försvara målsägande i hovrättsdomen 2018 där hon manipulerat ljudfiler etc, efter att faktiskt ha läst domen. Hur är det ens möjligt? Vad mer utöver det som framkommit i målet hade krävts för att ni ska ändra er uppfattning och fördöma en sådan individs handlande? Eller finns det ens några sådana omständigheter?

Alla här som försvarar Lambertz tycker givetvis att en våldtäktsman ska dömas, men ni måste ju kunna se på saken med ett objektivt synsätt även fast det är ett känsligt ämne, bara för att Lambertz har agerat olämpligt ur moraliskt synsätt betyder inte det att en våldtäkt har skett enkom för att han lagt armen om henne och agerat någorlunda klandervärt.
Vidare begriper jag inte resonemangen som framförs att det föreligger en beroendeställning, snälla genom sådan argumentföring målar ni upp en bild av att kvinnan är något slags viljelöst får när vi faktiskt talar om en vuxen kvinna på 30 år.
Precis.
Betrakta också följande troliga scenario: någonstans mitt i natten går två berusade människor uppför en trappa in i ett sovrum tillsammans och lägger sig i samma säng. Vem som är fysiskt starkast är oklart, det beror antagligen på graden av berusning men EA har ju textat sin kompis och meddelat att GL är packad. Båda ser positivt på det som de tror skall hända ( de tror att de skall ha sex) men av lite olika skäl. GL skall få ligga med en ung tjej som vill ha honom och EA tror hon skall tjäna pengar på att ligga med GL på något sätt vilket tänder henne.
Hon har satt på telefonen på ljudinspelning så att hon kan ha "bevis" om han inte är generös och betalar hennes hyresskuld eller nåt. GL har skäl att tro att hon liksom han är mycket attraherad då det mycket pga EA personlighet (BPS) förekommit stark sexuell energi mellan dem trots hans ålder som han är mycket medveten om ( han är genom sin handling otrogen, vilket han kommer att få betala för, men struntar i detta)
Efteråt...
Citera
2021-03-29, 18:31
Medlem
Från domen i hovrätten:

"I den nyssnämnda bedömningen ligger också att hovrätten, i likhet med tingsrätten, anser att A är trovärdig"

(A = EA)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Vidare finns det många här som hävdar att hon hade planerat att sätta dit DU för våldtäkt och iscensatte det hela (och som de nu hävdar att hon också gjorde med GL).

MEN både tingsrätt och hovrätt kom fram till att hon INTE iscensatte det hela.
Nu ljuger du väl du igen vad, liksom du gjorde när du tyckte EA var ädel när hon lämnade in den fabriksåterställda mobilen med bortsmusslat "tror du inte jag vet hur skönt det är" till polisen?

Hade inte en mycket bra Adv, insisterat på att NFC skulle undersöka mobilen hade den ädlas offer suttit inne några år.

EA kunskap inom juridiken (80 poäng på 5 år) handlar om hur hon ska iscensätta påhittade våldtäckter.
Senast redigerad av 90510 2021-03-29 kl. 18:36.
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Jag skulle vilja att vi återvänder till själva fallet.

Vem tror ni väninnan var som EA face timeade med i 30 minuter under julaftonen när hon samtidigt skulle vara "däckad"?

Tror ni att det är

1) Lina H ; 26 år gammal (med samma initial som den kvinna som Lambertz kallar "Lotta")

eller

2) Pim N; 26 år (med sex fall listade på MrKoll)?
Citera
2021-03-29, 18:34
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag skulle vilja att vi återvänder till själva fallet.

Vem tror ni väninnan var som EA face timeade med i 30 minuter under julaftonen när hon samtidigt skulle vara "däckad"?

Tror ni att det är

1) Lina H ; 26 år gammal (med samma initial som den kvinna som Lambertz kallar "Lotta")

eller

2) Pim N; 26 år (med sex fall listade på MrKoll)?
Tror att Lambertz hintar med initialerna - alltså Lina H, men är AA borta från spekulationerna?
Citera
2021-03-29, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Nu ljuger du väl du igen vad, liksom du gjorde när du tyckte EA var ädel när hon lämnade in den fabriksåterställda mobilen med bortsmusslat "tror du inte jag vet hur skönt det är" till polisen?

Hade inte en mycket bra Adv, insisterat på att NFC skulle undersöka mobilen hade väl den ädlas offer suttit inne några år..

EA kunskap inom juridiken (80 poäng på 5 år) handlar om hur hon ska iscensätta påhittade våldtäckter.

Kalla mig inte för lögnare

Från hovrättens dom:

"Tingsrätten har i sin dom prövat DU:s påståenden om att den nyssnämnda ljudfilen skulle vara tekniskt manipulerad och att EA skulle ha iscensatt det som hände i lägenheten och funnit att så inte är fallet. Hovrätten delar tingsrättens bedömning i dessa delar."

""
Citera
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Menar du att en förundersökning kanske återupptas efter att den har blivit nedlagd?
Det pågår en överprövning av beslutet att lägga ned förundersökningen. Det betyder att ännu så länge är det möjligt att förundersökningen återupptas, även om det är mycket osannolikt. Jag tror inte att förundersökningen återupptas.

Det finns också en möjlighet att det kommer fler anmälningar i den här soppan både från Lambertz och från MÄ.
Detta är långtifrån utagerat.

Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
I.K. är namngiven av användaren Intenog, som verkar tillförlitlig. I Lambertz-fallet.
Intenog har väl inte presenterat ett enda bevis för alla hens påståenden i tråden? Hen har presenterat en fantasieggande konspirationsteori. Det är allt.
Citera
Medlem
belfs avatar
Detta väl dokumenterade fall av påhittad våldtäkt utgjorde ett uppfriskande uppvaknande efter me2 masspsykosen.
Vi måste som samhälle gå hårdare efter samvetslösa individer som för egen vinning missbrukar rättssystemet och dess brister

Att sätta isystem att utnyttja sin fysiska attraktion till att locka män till sex och sedan utpressa dem eller på annat sätt nå ersättning är ett brottsligt bedrägligt beteende med många följdbrott som orsakar offren svårt lidande. Prostitution är inte olagligt i uppochnervända feministsverige.

En falsk anmälan om våldtäkt borde ge anmälaren minst dubbla det straff och bötesbelopp offret riskerade dömas till om bedrägeriet lyckats.

Dom flesta kvinnor som själva blivit våldtagna och kanske inte fått rättvisa borde känna extra avsky för denna bedragerska. Kvinnor som hon gör det extra svårt att döma i våldtäktsmål, för att dom bevisar att falskanmälda våldtäkter finns och bevisvärderingen måste anpassas efter dessa systematiska bedragare.
Citera
2021-03-29, 18:38
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Tror att Lambertz hintar med initialerna - alltså Lina H, men är AA borta från spekulationerna?
Alternativt kan han ju hinta genom att benämna EA "Ellinor" och "EP". Han får väl komma in i diskussionen här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in