2021-03-27, 16:58
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Du är riktigt korkad för att vara ett betalt troll. Inte ett rätt har du.

Du har t.ex. fortfarande inte lyckats påvisa vad i advokatens föreläsning som inte stämmer med FUP och dom i Hovrätten. Vet du varför? Eftersom det inte finns något av betydelse.

Nu kommer EA dessutom med väldigt stor sannolikhet bli inspärrad för förtal och falsk tillvitelse i flera fall. Antagligen ca 2-3 år effektiv tid på finkan. Hur känns det?

Personligen så kommer jag njuta väldigt mycket när den smutsiga häxan äntligen får betala med sin frihet - och givetvis kraftiga skadestånd

Än en gång, här kan alla se varför den psykiskt sjuka EA förlorat ytterligare en rättegång i samma stil som mot Lambertz: https://youtu.be/Fe7Gev0OCHA

Du är helt sjuk i huvudet som sitter här och försöker rättfärdiga det här psykfallet

Det är väl utmärkt. Hon är ett psykfall* som slagit in på en väg som skapar problem för andra såväl som henne själv. Finns missbruk med i bilden så tenderar detta att förvärras men de har sällan håga eller uthållighet att söka och genomgå behandling själva. I fängelse finns tillfälle till motivation och kanske även att göra en del av straffet på behandling.

*Nej, det är ingen nedsättande benämning. Ordet symptom har etymologisk ursprung från grekiska som betyder just fall (case), d. v. s. en beskrivning av sjukdomsyttring som i detta fall övervägande synes vara av psykiatrisk karaktär.
Citera
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Den länken jag hittade i tråden kräver att man betalar för att ladda ner den.

Den jag hitta var gratis.
Citera
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Det antyds via hans sätt att bete sig. Han föredrar flickor som är väldigt unga. Detta var säkert bara ett exempel av många.

En vuxen kvinna som snart är 30år, hon kan inte kalla sig för ungdom, eller ens ung vuxen längre.
Citera
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokstavochsiffra1
Menar du honom?

https://lennartmsjoberg.se/fine-art-nude

Ja, han har skrivet om sitt ex: "Sök aldrig hämnd, bara vänta: de som skadar andra förstör ofta sig själva."

!
Citera
2021-03-27, 17:00
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Ja, han har skrivet om sitt ex: "Sök aldrig hämnd, bara vänta: de som skadar andra förstör ofta sig själva."

!

Bra citat
Citera
2021-03-27, 17:02
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Oh, nej, nu blev det för intimt! Snygg soffa men ack så trist dyna och en beige vägg med en uppnålad världskarta med alla nationers flaggor. Mmm, vilken erotisk inramning.

Jaa, verkligen trååkigt, och beige.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men hon klippte bord tidigare. Skönt fortsätt. Det lite lite som hon sitter och klistrar vad exakt det är nu som får hennes story att gå ihop. Hon är juridisk skolad så allt som bara säger samtycke eller att hon faktiskt var den drivande parten klipper hon bort! Sedan går det inte heller att återställa för hon var "tvungen" att fabriksåterställa.

Jaa, men det största problemet så som jag ser det är att E.A.s klippandeoKlistrande (bättre ord är kanske redigerande) inte upptäcktes av de facto åklagarsidan, som faktiskt har en lagstadgad skyldighet att även ta fram det som är till den tilltalades fördel, samt att försvaret stötte på ett visst motstånd när de begärde att MÄs bevismaterial skulle synas "lite extra".

Och att sedan fastna i vad ord betyder som fackord inom olika områden.....det ger mig en stor känsla av att polis/åklagare är mycket amatörmässiga i sitt "utredningsarbete". Vet polis/åklagare egentligen VAD de beställer av NFC?? Det är ju verkligen mycket skrämmande, det kan ju betyda en massa halvdana s.k. utredningar som fällt eller friat......ett riktigt lotteri faktiskt.
Citera
2021-03-27, 17:05
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det vore väldigt olyckligt om inte GL kan förmå sig att höja sig över en privat vendetta mot en specifik åklagare.
Skall GL kunna göra nån juridisk nytta med återstoden av sitt liv, borde han enligt mig se över strukturella fällor/felaktigheter inom t ex rättsväsendet.

Jag tror att det är hela processen i rättssystemet som Göran Lambertz är "arg och besviken" på enligt hans egna ord, inte just den klantiga åklagaren som hade hand om hans fall så min tro är att han kommer att jobba för en förändring för det stora inte för att rädda sin ära, visst äreräddning vill han ju också ha men jag tror att hans "kärlek" till det juridiska är större än just sig själv.

Så för att sammanfatta, Göran Lambertz kommer att jobba för att processen blir mer rättssäker, som det är nu så är det ju ren rysk roulette fast med fullt magasin om du blir anklagad, du har inte en chans att bli trodd på ditt ord om du är man.
Citera
2021-03-27, 17:05
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Svårt att sia. Vad är motivet? Jag menar det är ju ingen liten sak att anmäla för våldtäkt. Extrem påfrestning där även en del poliser kommer närmast ha förhör med dig. Var det verkligen så där? Har du inte inbillat dig det där osv?

För henne flera gånger gå igenom det här. Det vore ju sjuk otur att drabbas flera gånger av olika våldtäktsmän. Så ja det är nog lögner. Men ja vad där är motivet. Försäkringsbolag betalar enbart ut första gången, blir det två tre gånger kommer de slå bakut. Mer kanske något psykiskt. Att det är något fel med henne. Hon kanske helt ärligt tror sig blivit våldtagen men så är inte fallet.

Eller så är det en tjej som sent inser att dricka med män inte funkar för henne.
Med vissa män så tror de att det är frittfram, har man hånglat betyder det automatiskt för dem att man får ha sex med en sovande, slocknad tjej.
För GL tog det 70 år att komma på att han inte skulle dricka så mycket.
Har han alkoholproblem? Att han är egen och konstig det fick ju hela svenska folket veta efter TQfallet. Aspieradarn blinkar tokröd inför honom.
Citera
2021-03-27, 17:07
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Svårt att sia. Vad är motivet? Jag menar det är ju ingen liten sak att anmäla för våldtäkt. Extrem påfrestning där även en del poliser kommer närmast ha förhör med dig. Var det verkligen så där? Har du inte inbillat dig det där osv?

För henne flera gånger gå igenom det här. Det vore ju sjuk otur att drabbas flera gånger av olika våldtäktsmän. Så ja det är nog lögner. Men ja vad där är motivet. Försäkringsbolag betalar enbart ut första gången, blir det två tre gånger kommer de slå bakut. Mer kanske något psykiskt. Att det är något fel med henne. Hon kanske helt ärligt tror sig blivit våldtagen men så är inte fallet.

Hon kanske är extremt gränslös åt bägge håll? Har inte förmåga att säga nej till saker hon inte vill och därför lätt blir utnyttjad, känner sig sårad och ska ge tillbaka ordentligt. Ibland har människor en tendens att upprepade gånger engagera sig i destruktiva relationer, ett upprepande av negativa erfarenheter. Män kanske ger sig in i relationer där vänner och partners utnyttjar dem materiellt. Det här inspelandet hon håller på med kanske är ett utslag av paranoia, hon förväntar sig att nå't skit ska hända?

Jag säger inte att det nödvändigt är så men att det är möjligt.
Citera
2021-03-27, 17:07
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Eller så är det en tjej som sent inser att dricka med män inte funkar för henne.
Med vissa män så tror de att det är frittfram, har man hånglat betyder det automatiskt för dem att man får ha sex med en sovande, slocknad tjej.
För GL tog det 70 år att komma på att han inte skulle dricka så mycket.
Har han alkoholproblem? Att han är egen och konstig det fick ju hela svenska folket veta efter TQfallet. Aspieradarn blinkar tokröd inför honom.

Jo men nu är det ju bevisat att hon var klar i huvudet. Hon skrev att han var däckad. Kanske mer då som att en 30-årig kvinna tagit sig friheter med en försvarslös gammal +70 årig gubbe?
Citera
2021-03-27, 17:10
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Han är 40 år äldre än henne herregud, hon kunde vara barn-barn till han. Det är inte okej att förgripa sig på små barn vilket du självklart borde inse eller gör du dig bara dum?

Vem vet vilka små barn han har våldtagit innan.

EA har varit myndig och haft rösträtt i 12 år. Enligt svensk lag har hon varit "byxmyndig" i 15 år. Tycker du att hon borde ha blivit myndig senare? I så fall, vid vilken ålder?

Ska det i så fall bara gälla henne, eller alla? Bara kvinnor eller både män och kvinnor?

Jag tycker det är bra att både kvinnor och män blir myndiga när dom fyller 18. Att betrakta 30-åringar som "små barn" är väl nästan lite perverst? Om det inte handlar om egna barn.

Så är det ju också detta.
Why Many Young Women May Prefer to Be with Older Men
«Research reveals both evolutionary and social motives to explain women´s desire to date older men. But regardless of the legitimacy of motive, both parties in men-older age gap relationships often have to overcome stigma and stereotype.»

https://www.psychologytoday.com/us/blog/why-bad-looks-good/201908/why-many-young-women-may-prefer-be-older-men
Citera
2021-03-27, 17:12
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Som av en slump skriver Expressen om kvinnor som blivit våldtagna flera gånger, utan att bli trodda...

Citat:
– Det börjar nästan bli ovanligt att man inte varit hos oss flera gånger om man uppnått en viss ålder, säger Anna Möller som är överläkare på mottagningen.

Jo har blivit utsatt för fem våldtäkter – av olika män.

– Man blir så himla sårbar, skör och mottaglig för de här manipulativa snubbarna. Samtidigt som man aldrig får upprättelse, säger hon.
https://www.expressen.se/nyheter/jo-valdtogs-fem-ganger-av-olika-man-blir-sa-skor/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in