Citat:
Ursprungligen postat av
Sobrilbil
Hon har ju ljugit och manipulerat bevis efter att ha planerat att sätta dit personer för brott de inte begått. Varför försvarar du ett sådant beteende? För att hon är kvinna?
Det spelar väl ingen roll vad hon gjort innan. Hon kan trots, hur "sjuk" hon än må vara (vilket vi inte har någon aning om, vi kan bara spekulera) trots det kan hon ha blivit våldtagen. Kan ju till och med vara så att kvinnor med destruktiva livsstilar förmodligen riskerar att drabbas av brott i högre grad. Beroende på i vilka kretsar de rör sig, alkoholvanor osv. Det gör det ju inte mindre till att de trots det kan drabbas av våldtäkter ändå.
Och det är hennes upplevelse att hon blivit våldtagen som föranleder hennes anmälan. Jag försvarar inte hennes tidigare eventuella beteende, men alla som upplever att de är med om ett brott ska anmäla. Sen får rättsväsendet bedöma. Vi har ingen aning om vad som hänt i det här fallet och anledningar bakom heller. Vi vet ingenting om ifall den här kvinnan är frisk eller inte, och det spelar verkligen ingen roll. Menar du att en kvinna inte kan våldas om hon är psykiskt sjuk, eller vad menar du?
Och säg, om det nu skulle vara så hon har som hobby (vilket är helt befängt att tro) att anmäla män för våldtäkter, hipp som happ. So what? Hon är isf förmodligen 1 på miljonen. Varför är det så känsligt här i den här tråden, varför är folk så upprörda? (får en känsla av att det är annat som ligger bakom)
Att en kvinna i så fall hobbyanmäler män för våldtäkter är omöjligt vårt största problem i samhället. Detstora problemet är att det är så många kvinnor som faktiskt drabbas av sexuella övergrepp och som får sina liv förstörda i vårt samhälle. Den här kvinnans eventuella beteende och psykiska störning kan omöjligt vara vårt största problem i dagens samhälle. Jag försvarar ingens beteende, men skulle hon vara psykiskt sjuk är det ju bara mer synd om henne. Så då förstår jag verkligen inte varför man som man gör i denna tråd, sparkar ännu mer på någon som redan ligger. Vet inte varför så många har behov av att trycka ner henne, för att må bättre själva?