2021-03-29, 14:25
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Housler
Vad är "rättvist" enligt dig? Att 5 av 100 våldtäktsmål går till fällande dom? Att kvinnor misshandlas, misskrediteras, hotas, diskrimineras och trakasseras utan konsekvenser? Att bilden av att kvinnor enbart existerar för att män ska ha en åsikt om dem och ha rätt att göra vad de vill med dem? Vad menar du med att män "försvagas"? Att de lär sig bete sig civiliserat och ta ansvar för sina handlingar?

Varför är logik, sanning och heder "manliga" ideal enligt dig när "manlig logik" är typ "Hej här är en bild på min kuk som jag skickar till dig helt oombett, jag vet att det är ett brott men det skiter jag i. Kvinnan: Jag vill inte se din kuk, jag är inte intresserad av dig. Mannen: Jävla hora! Ingen vill ligga med dig ändå! (Logiken - först raggar han. Sen får han ett nej och då kallar han kvinnan (som inte vill ligga) för hora. Logiken alltså...)?

Eller som går runt med bar överkropp med illaluktande svetthår, under armarna otvättad rumpa och snopp och fötter och oborstade tänder och hår överallt men kräver att kvinnor ska vara hårlösa och fräscha och vara sexiga men inte för sexiga... Gå runt med bar överkropp och sedan kalla kvinnor slampor... Logiken alltså...

Och när "manlig" sanning är: Hon ljög om våldtäkten, när studier visar att 2 % av alla anmälningar är falska...

Och heder... Får mig osökt att tänka på hederskultur. Och nej, det är inte bara invandrare som ägnar sig åt sådant.

Vem säger att "kvinnor följer starka män"? Vad är en stark man? Varför skulle "alla må bra" då?

En stark man en person som vågar stå upp mot sexism, rasism, homofobi, transfobi, funkofobi, som tar ansvar för sina barn, sitt hushåll och sin mentala hälsa. Som vill bidra till ett bättre samhälle, som inser alla människors lika värde och som tar ansvar. Det är en man att se upp till.

Så, vad är det för "rättvisa" du talar om egentligen?

Och förresten: Det är inte du som definierar hur någon annan har upplevt en händelse. Du kan rimligen inte veta och kan inte bestämma vad en person som har blivit våldtagen har upplevt.

Sexism, rasism, homofobi, transfobi, funkofobi osv. är feminina imperativ som är grundat i marxism och neo-liberalism.

Orkar tyvärr inte utbilda eller diskutera vidare med dig då du dels är för ointelligent och dels för obildad. Du kan själv inhämta information om "masculine and feminine imperative" - om du är intresserad.

Låt oss tala vidare om ämnet nu. GL (och de andra) vs EA.

Personligen tror och hoppas jag som nämnt att GL kommer satsa på nya prejudikat i ämnet. Då GL nu blivit bränd, så begriper GL hur uselt och orättvist det nuvarande juridiska systemet är. Förhoppningsvis driver GL detta in till döden.
Citera
2021-03-29, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Bra med någon som har träffat henne IRL. Vet du varför hon var hos GL på julen och inte med sin sambo?

Ingen aning. Har inte haft kontakt med henne på flera år då vi blev ovänner
Citera
2021-03-29, 14:29
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Personligen tror och hoppas jag som nämnt att GL kommer satsa på nya prejudikat i ämnet. Då GL nu blivit bränd, så begriper GL hur uselt och orättvist det nuvarande juridiska systemet är. Förhoppningsvis driver GL detta in till döden.
Vad man tidigare sett av GL så är han sjukt envis & ger antagligen aldrig upp.
Men han kommer sannolikt att bli portad i media så fort detta lagt sig. Men han har ju sin söndagsblogg.
Citera
2021-03-29, 14:37
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Men han kommer sannolikt att bli portad i media så fort detta lagt sig. Men han har ju sin söndagsblogg.

Precis. Jag tror att på sikt, om de 3 (inkl. GL) falskeligen anklagade männen driver (och vinner) sina processer mot EA så kommer t.o.m. MSM uppleva stora problem att dölja sanningen, i synnerhet om GL även processar mot MSM för förtal.

Annars kommer nog alternativ media lyfta detta ordentligt. Det är ju en väldigt smaskig story som även belyser MSM's ohederliga inkompetens.

Låt oss hålla tummarna nu. Detta kan bli en vändpunkt då kvinnor inte längre kan sätta oskyldiga män i finkan ostraffat.

Det vore på något sätt lite vackert om EA blir martyr för detta. All skit EA ställt till med får trots allt ett lyckligt slut.
Senast redigerad av Vaxad 2021-03-29 kl. 14:42.
Citera
2021-03-29, 14:39
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Mja, oavsett om han nu blir portad i media för vad han sa angående det han blev utsatt för så har han ett enastående nätverk inom det juridiska skrået, han kommer att göra avtryck och förändra det är jag säker på.

Läser man vad som skrivs om åsikter om honom så märker man ju snabbt att de som har något juridiskt hum om någonting står bakom honom, de andra är ju bara tyckare eller personliga fiender till Lambertz.
Citera
2021-03-29, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viktoriajansson
Ingen aning. Har inte haft kontakt med henne på flera år då vi blev ovänner
Hon lär ha en del ovänner... Är du förvånad över hennes beteende i det här fallet eller känns det rimligt att hon är typen som falsk-anmäler för våldtäkt?
Citera
2021-03-29, 14:44
Medlem
Houslers avatar
"masculine and feminine imperative" Nej, jag är inte intresserad. Verkar vara något incelskit några hjärnskadade idioter har hittat på.

Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Sexism, rasism, homofobi, transfobi, funkofobi osv. är feminina imperativ som är grundat i marxism och neo-liberalism.

Orkar tyvärr inte utbilda eller diskutera vidare med dig då du dels är för ointelligent och dels för obildad. Du kan själv inhämta information om "masculine and feminine imperative" - om du är intresserad.

Låt oss tala vidare om ämnet nu. GL (och de andra) vs EA.

Citera
2021-03-29, 14:44
Avstängd
Citat:
Vad är "rättvist" enligt dig? Att 5 av 100 våldtäktsmål går till fällande dom? Att kvinnor misshandlas, misskrediteras, hotas, diskrimineras och trakasseras utan konsekvenser? Att bilden av att kvinnor enbart existerar för att män ska ha en åsikt om dem och ha rätt att göra vad de vill med dem? Vad menar du med att män "försvagas"? Att de lär sig bete sig civiliserat och ta ansvar för sina handlingar?

Oj, så mycket konstigheter, ska göra mitt bästa för att lära dig något.

det är inte 5 av 100 "mål", 2/3 av anmälningarna kassers långt innan det blir "mål". att man verkligen får skrapa på ytan och ta allt möjligt strunta vidare från anmälan till "mål" är en rimligare förklaring, och naturlgtvis vad Lambertz råkade ut för, än att "du vet bäst", medans rätsväsandet och vår feministiska regering är en del av den "patriarkala konspirationen"

Sen är kvinnor mer bänägna att slå män än vise versa. (bla mycket annat otäkt som kvinnor utsätter män för, tex som mördar kvinnor helst i nära relationer, medans män helst mördar manliga bekanta)

"Sex differences in aggression between heterosexual partners: a meta-analytic review" (Archer 2000)
https://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.372.6102&rep=rep1&type=pdf

Women were slightly more likely (d = -.05) than men to use one or more act of physical aggression and to use such acts more frequently. Men were more likely (d = .15) to inflict an injury, and overall, 62% of those injured by a partner were women.

Citat:
Varför är logik, sanning och heder "manliga" ideal enligt dig när "manlig logik" är typ "Hej här är en bild på min kuk som jag skickar till dig helt oombett, jag vet att det är ett brott men det skiter jag i. Kvinnan: Jag vill inte se din kuk, jag är inte intresserad av dig. Mannen: Jävla hora! Ingen vill ligga med dig ändå! (Logiken - först raggar han. Sen får han ett nej och då kallar han kvinnan (som inte vill ligga) för hora. Logiken alltså...)?

Halmgubbe , Lambertz skickar väl inga snoppbilder?, och enligt "den ständigt våldtagne" Linnea Cleason så är de flesta sånna "stories" spnt hon klippt och klistrat ihop.

Citat:
Eller som går runt med bar överkropp med illaluktande svetthår, under armarna otvättad rumpa och snopp och fötter och oborstade tänder och hår överallt men kräver att kvinnor ska vara hårlösa och fräscha och vara sexiga men inte för sexiga... Gå runt med bar överkropp och sedan kalla kvinnor slampor... Logiken alltså...

fler Halmgubbar? Jag har aldrig läst påståendet innan du skrev det, Har du Delat "sluten vård utrymme" med MÄ så kan fu väll tillföra något intressant om den upplevelsen istället.

Citat:
Och när "manlig" sanning är: Hon ljög om våldtäkten, när studier visar att 2 % av alla anmälningar är falska...

Den studien skulle jag vilja läsa, under tiden så kan du väll läsa vad "feministiska förkämparna idologiska byrå BRÅ" konstaterade i sin senaste undersökning, Våldtäkt från anmälan till dom,
En mer vänstervriden organisationen än BRÅ är svår att finna, men några 2% kunde de inte fejka ihop ur rådatan.

https://www.bra.se/download/18.62c6cfa2166eca5d70e18f68/1615395291012/2019_9_Valdtakt_fran_anmalan_till_dom.pdf

Citat:
Och heder... Får mig osökt att tänka på hederskultur. Och nej, det är inte bara invandrare som ägnar sig åt sådan

Vi kan nog lungt konstatera att du inte förstår eller är lämpad att ens ha en åsikt gällande "heder" , bara utifrån detta inlägg.....

Citat:
En stark man en person som vågar stå upp mot sexism, rasism, homofobi, transfobi, funkofobi, som tar ansvar för sina barn, sitt hushåll och sin mentala hälsa. Som vill bidra till ett bättre samhälle, som inser alla människors lika värde och som tar ansvar. Det är en man att se upp till.

En stark man är en man som har kapacitet och förmåga att ta hem extra resurser och vara villig att dela dem med sin familj.

Om dina subjektiva åsikter om "stark man" skulle tumfa kvinnors och evulutionens definition av "stark man" så skulle människoarten vara utdöd inom 2 generationer....

Citat:

Kanske objektiv rättvisa ,
istället för
subjektiv rättvisa, du vet den där sorten som mördar judar i läger och bränner häxor på bål?

Citat:
Och förresten: Det är inte du som definierar hur någon annan har upplevt en händelse. Du kan rimligen inte veta och kan inte bestämma vad en person som har blivit våldtagen har upplevt.

du menar givetvis "påstått våldtagen"...

ditt okunniga mongo....
Citera
2021-03-29, 14:45
Medlem
Houslers avatar
För det hade ju det inlägget jag svarade på?

Citat:
Men inget av detta har något som helst med Lambertz-fallet att göra.
Citera
2021-03-29, 14:45
Medlem
Bacterials avatar
Citat:

Och heder... Får mig osökt att tänka på hederskultur. Och nej, det är inte bara invandrare som ägnar sig åt sådant.

Vem säger att "kvinnor följer starka män"? Vad är en stark man? Varför skulle "alla må bra" då?

Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mja, oavsett om han nu blir portad i media för vad han sa angående det han blev utsatt för så har han ett enastående nätverk inom det juridiska skrået, han kommer att göra avtryck och förändra det är jag säker på.

Läser man vad som skrivs om åsikter om honom så märker man ju snabbt att de som har något juridiskt hum om någonting står bakom honom, de andra är ju bara tyckare eller personliga fiender till Lambertz.
NJa ,han har visat tidigare att han är en korkskalle i Quickfallet oavsett att han här gått i en fälla i denna grej. Gubben borde dra sig undan och hänge sig att runka åt nätporr - bra dagar -när grejerna funkar på farbrorn. Mina två cent.
Citera
2021-03-29, 15:22
Medlem
Neolitikums avatar
Vad vet vi om de nya omständigheterna som friar honom, förutom det som Lambertz själv skriver om på sig blogg?
Citera
2021-03-29, 15:24
Medlem
newsfilters avatar
Diskussionen i denna tråd visar på att vi verkligen saknar goda maskulinitetsideal idag. Problemet är inte vad somliga kallar "toxisk" maskulinitet, utan bristen på värden som män bör sträva mot (och bedömas utifrån).

Bli lättare att exv. bedöma G.L. om det hade funnits en mer konkret och allmänt erkänd grund gällande hur man beter sig. Mycket av det sociala är implicit, en form.av kodex som man lär sig med tiden i ett land. Men i en tid med växande heterogenitet gällande beteenden tror jag att man skulle vinna på att tydligare etablera hur man som man (eller kvinna, och båda som subkategorier som barn/ungdom/vuxen människa) bör bete sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in