2021-03-29, 14:03
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Göran Lambertz, i sin blogg
«När jag berättade som det var inför de samlade medierna gjorde jag mig enligt Wolodarski skyldig till ”en otäck anklagelseakt mot den kvinnliga målsäganden”. Jag ”bidrog till att förstärka lidandet som målsäganden känt ända sedan julafton”.
Men är det så svårt för Peter Wolodarski att förstå att den som har blivit oskyldigt anklagad för våldtäkt gör vad han kan för att visa att han är oskyldig? Att det inte är fråga om något gränsfall utan om en helt och hållet påhittad anklagelse? Hur vet han att jag bidrog till att förstärka ett lidande som hon känt ända sedan julafton? Innehåller inte det ett påstående om att det var jag som orsakade henne lidande? För att hon var kvinna och jag man?
Får jag fråga dig Peter: Hur hade du själv gjort? Enligt vilken regel borde du ha avstått från att säga som det var även om du var mycket angelägen att inte anklagelsen mot dig skulle klibba fast mer än den redan gjort genom häktningen?»

http://goranlambertz.se/wolodarskibetraktelse/

Bra av GL. Hoppas han startar flertal processer mot media i saken. Det är inte mer än rätt.

GL har helt utan grund blivit uppmålad som våldtäktsman av media. Patetiskt och förmodligen olagligt.

Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Vilken källa har du på att det har skett?
Kan du inte ange trovärdig källa eller bevis, är det förmodligen ett omvänt önsketänkande från din sida, d.v.s. något DU fantiserar om och vill bli utsatt för.

Fy fanken vad vidrig du är.

Alla i tråden är eniga om att det är du som är vidrig. Samt givetvis EA. Två vidriga luder helt utan etik eller moral.
Citera
2021-03-29, 14:04
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Nu har jag varit inne på GLs Facebooksida.
Finns en hel del personer där som skriver "gubbslem" eller liknande.
Förstår inte hur en vuxen, mogen person kan skriva kommentarer som detta.

Har folk inga spärrar längre?

Försökte som hastigast skapa mig en bild över de som skrev "gubbslem" och tyckte mig finna en hel del mindre välutbildade ocharmiga tanter bosatt på mindre orter och där allt annars kretsar kring husdjur, barnbarn, blommor och coronaepidemin.

(Spelar givetvis ingen roll om det hade varit EA som hade fått liknande kommentarer fast typ då istället "psykbrutta" eller liknande).

Pinsamt värre.
Just det där med "gubbslem" verkade vara en samordnad attack. Plötsligt började det ordet dyka upp i vart & vartannat inlägg.
Antagligen något som avtalats på någon mailinglista eller sluten Facebook-grupp.
Citera
2021-03-29, 14:06
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Kvinnokampen har redan drivits in i absurdum och har slagit över kraftigt. Detta är GL-fallet ett tydligt exempel på.

Nu krävs snarare en manskamp för att återställa läget, så att det är rättvist igen. Inte ens kvinnor mår bra av ständiga fördelar och att bli daltade med, samtidigt som män försvagas.

Optimalt är snarare att framhäva maskulina ideal som logik, sanning samt att heder och ära är viktigast. Kvinnor följer starka män. Då mår alla bra.

Att ljuga, förvränga sanningen eller falskeligen anklaga någon är saker som alltid straffats mycket hårt i norden. Oftast fick den oärlige betala med sitt liv. Bland vikingar så var heder och ära viktigast.

Nu är det snarare tvärtom, vilket GL-fallet belyser; det viktigaste är vad kvinnor känner, och att tycka "rätt" - som alla feminister skriver om i media gällande ämnet. Sanningen har ingen plats, än så länge.
Så är det. Jag tror inte ens kvinnor är glada och nöjda över en situation där känslor och inte fakta styr brottmål. Utan fakta finns bara förlorare.
Citera
2021-03-29, 14:13
Medlem
Citat:
Bra av GL. Hoppas han startar flertal processer mot media i saken. Det är inte mer än rätt.

GL har helt utan grund blivit uppmålad som våldtäktsman av media. Patetiskt och förmodligen olagligt.

Alla i tråden är eniga om att det är du som är vidrig. Samt givetvis EA. Två vidriga luder helt utan etik eller moral.

Synd förresten att du inte kom med bevis, du hade ju en chans att få mig att överge denna tråd om du hade kommit med det.
Citera
2021-03-29, 14:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Två saker, till att börja med:

1) Jag har inte sagt att det "är viktigt om väninnan är i köket eller på toaletten".

2) Jag har inte sagt att det "är viktigt om de svär eller inte"

Du är verkligen korkad du, och det bevisas av att du inte förstår poängen.
Poängen är att advokaten inte återger korrekt och då faller det sig naturligt, såvida man inte har förutfattade meningar, vilket du har, att undra vad mer det är han inte återger korrekt.

Dessutom, när han säger att EA skulle ha sagt "Det är helt sjukt (namn på vän), vi klarade det, vi klarade det, det är helt sjukt" det är ju att förstora upp och dramatisera hennes korrekta uttalande för att ge det mer tyngd och passa honom bättre.

Inte heller det begriper du.

Fast du tycks inte begripa att det inte är väsentligt om advokaten återger det rätt i klippet, det väsentliga är att det som sas före och efter den klippta inspelningen = var avgörande för att sätta en oskyldigt, dömd och fängslad man fri, på samma sätt som den var avörande i sin klipta och manipulerade form att fängsla densamme.

Du gör även återkommande fel i att bortse från oskuldspresumtion ,det är den väsentliga skillanden mellan "klassisk brist på rätssäkerhet" och rättsäkerhet, tex att dränka kvinnor för att det är ett bevisa på att de inte är häxor och därmed oskyldigt anklagade, när du påpekar att GL är helt friad från våldtäktsmisstanke, men endå inte ska betraktas som oskyldig till våldtäkt?

Jag vet inte vad som får dig att tro att alla andra ska stå tysta medans du står och pekar ut "häxor", när det är ett betydande antal EA springer till polisen och falskanmäler män, pga av psykiska problem. Lååååångt fler än de som döms för brottet ifråga.

https://www.bra.se/download/18.62c6cfa2166eca5d70e18f68/1615395291012/2019_9_Valdtakt_fran_anmalan_till_dom.pdf

Jag vet att det finns gott om feminister och andra fundamentalt efterblivna individer som har svårt att förena sig med tanken på att andel MÄs som lajvar "våldtäktsoffer" VIDA överstiger antalet "våldtäktsmän" (som tydligen är alla män....) men objektivt så är det så,

även om det givetvis hade varit smidigare att låta alla dessa 100`000 tals (jag räknar med ett konservativt antal "mörkertal här"...) "påståt våldtagna" kvinnor genomgå "häxprovet" för att utröna hennes trovärdighet
så är det inte rimligt i en rättstat.

Eller tycker du det?
Senast redigerad av slö 2021-03-29 kl. 14:17.
Citera
2021-03-29, 14:15
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Så är det. Jag tror inte ens kvinnor är glada och nöjda över en situation där känslor och inte fakta styr brottmål. Utan fakta finns bara förlorare.

Jag tror tyvärr kvinnor inte begriper situationen, då de av naturen är väldigt naiva och oftast inte särskilt intelligenta. De ligger i regel just på medel IQ, vilket får anses som lågt om du jämför med intelligenta personer som har IQ över 130. Det är en enorm skillnad på 100 och 130+ IQ.

Män har både lägst och högst IQ, men i maktpositioner så är det naturligtvis koncentrerat med framförallt män som har högt, eller, väldigt högt IQ.

EA är ju ett bra exempel på kvinnors i regel medelmåttiga intelligens. EA tror att hon är betydligt smartare än vad hon är och underskattar sin omgivning.

Nu är jag medveten om att EA drivs av andra krafter (BPD osv) men det är ändå intressant hur kraftigt EA underskattar vad hon kan komma undan med.

Framgångsrika advokater t.ex. är ju oftast skarpa med en hög IQ, och kan gräva fram och rannsaka information betydligt bättre än de allra flesta. Detta antar jag att EA inte hade med i sina beräkningar, vilket ligger i linje med EA's högst medelmåttiga intelligens.
Senast redigerad av Vaxad 2021-03-29 kl. 14:18.
Citera
2021-03-29, 14:17
Medlem
Houslers avatar
Vad är "rättvist" enligt dig? Att 5 av 100 våldtäktsmål går till fällande dom? Att kvinnor misshandlas, misskrediteras, hotas, diskrimineras och trakasseras utan konsekvenser? Att bilden av att kvinnor enbart existerar för att män ska ha en åsikt om dem och ha rätt att göra vad de vill med dem? Vad menar du med att män "försvagas"? Att de lär sig bete sig civiliserat och ta ansvar för sina handlingar?

Varför är logik, sanning och heder "manliga" ideal enligt dig när "manlig logik" är typ "Hej här är en bild på min kuk som jag skickar till dig helt oombett, jag vet att det är ett brott men det skiter jag i. Kvinnan: Jag vill inte se din kuk, jag är inte intresserad av dig. Mannen: Jävla hora! Ingen vill ligga med dig ändå! (Logiken - först raggar han. Sen får han ett nej och då kallar han kvinnan (som inte vill ligga) för hora. Logiken alltså...)?

Eller som går runt med bar överkropp med illaluktande svetthår, under armarna otvättad rumpa och snopp och fötter och oborstade tänder och hår överallt men kräver att kvinnor ska vara hårlösa och fräscha och vara sexiga men inte för sexiga... Gå runt med bar överkropp och sedan kalla kvinnor slampor... Logiken alltså...

Och när "manlig" sanning är: Hon ljög om våldtäkten, när studier visar att 2 % av alla anmälningar är falska...

Och heder... Får mig osökt att tänka på hederskultur. Och nej, det är inte bara invandrare som ägnar sig åt sådant.

Vem säger att "kvinnor följer starka män"? Vad är en stark man? Varför skulle "alla må bra" då?

En stark man en person som vågar stå upp mot sexism, rasism, homofobi, transfobi, funkofobi, som tar ansvar för sina barn, sitt hushåll och sin mentala hälsa. Som vill bidra till ett bättre samhälle, som inser alla människors lika värde och som tar ansvar. Det är en man att se upp till.

Så, vad är det för "rättvisa" du talar om egentligen?

Och förresten: Det är inte du som definierar hur någon annan har upplevt en händelse. Du kan rimligen inte veta och kan inte bestämma vad en person som har blivit våldtagen har upplevt.

Citat:
Kvinnokampen har redan drivits in i absurdum och har slagit över kraftigt. Detta är GL-fallet ett tydligt exempel på.

Nu krävs snarare en manskamp för att återställa läget, så att det är rättvist igen. Inte ens kvinnor mår bra av ständiga fördelar och att bli daltade med, samtidigt som män försvagas.

Optimalt är snarare att framhäva maskulina ideal som logik, sanning samt att heder och ära är viktigast. Kvinnor följer starka män. Då mår alla bra.

Att ljuga, förvränga sanningen eller falskeligen anklaga någon är saker som alltid straffats mycket hårt i norden. Oftast fick den oärlige betala med sitt liv. Bland vikingar så var heder och ära viktigast.

Nu är det snarare tvärtom, vilket GL-fallet belyser; det viktigaste är vad kvinnor känner, och att tycka "rätt" - som alla feminister skriver om i media gällande ämnet. Sanningen har ingen plats, än så länge.
Citera
2021-03-29, 14:20
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Jag tror tyvärr kvinnor inte begriper situationen, då de av naturen är väldigt naiva och oftast inte särskilt intelligenta. De ligger i regel just på medel IQ, vilket får anses som lågt om du jämför med intelligenta personer som har IQ över 130. Det är en enorm skillnad på 100 och 130+ IQ.

Män har både lägst och högst IQ, men i maktpositioner så är det naturligtvis koncentrerat med framförallt män som har högt, eller, väldigt högt IQ.

EA är ju ett bra exempel på kvinnors i regel medelmåttiga intelligens. EA tror att hon är betydligt smartare än vad hon är och underskattar sin omgivning.

Nu är jag medveten om att EA drivs av andra krafter (BPD osv) men det är ändå intressant hur kraftigt EA underskattar vad hon kan komma undan med.

Framgångsrika advokater t.ex. är ju oftast skarpa med en hög IQ, och kan gräva fram och rannsaka information betydligt bättre än de allra flesta. Detta antar jag att EA inte hade med i sina beräkningar, vilket ligger i linje med EA's högst medelmåttiga intelligens.
Jag är bombsäker på att offret i denna tråd i själva verket lider oerhört, av sitt handlande både mot GL, i tidigare fall, och även i kontakter med poliser och jurister. Även personer med emotionella besvär eller som har en störd verklighetsbild blir lidande av lösa boliner som i dagens läge. Metoo gav verkligen ingenting, utom ett och annat självmord. Man kan inte ha mobben som domare.
Citera
2021-03-29, 14:22
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Housler
Vad är "rättvist" enligt dig? Att 5 av 100 våldtäktsmål går till fällande dom? Att kvinnor misshandlas, misskrediteras, hotas, diskrimineras och trakasseras utan konsekvenser? Att bilden av att kvinnor enbart existerar för att män ska ha en åsikt om dem och ha rätt att göra vad de vill med dem? Vad menar du med att män "försvagas"? Att de lär sig bete sig civiliserat och ta ansvar för sina handlingar?

Varför är logik, sanning och heder "manliga" ideal enligt dig när "manlig logik" är typ "Hej här är en bild på min kuk som jag skickar till dig helt oombett, jag vet att det är ett brott men det skiter jag i. Kvinnan: Jag vill inte se din kuk, jag är inte intresserad av dig. Mannen: Jävla hora! Ingen vill ligga med dig ändå! (Logiken - först raggar han. Sen får han ett nej och då kallar han kvinnan (som inte vill ligga) för hora. Logiken alltså...)?

Eller som går runt med bar överkropp med illaluktande svetthår, under armarna otvättad rumpa och snopp och fötter och oborstade tänder och hår överallt men kräver att kvinnor ska vara hårlösa och fräscha och vara sexiga men inte för sexiga... Gå runt med bar överkropp och sedan kalla kvinnor slampor... Logiken alltså...

Och när "manlig" sanning är: Hon ljög om våldtäkten, när studier visar att 2 % av alla anmälningar är falska...

Och heder... Får mig osökt att tänka på hederskultur. Och nej, det är inte bara invandrare som ägnar sig åt sådant.

Vem säger att "kvinnor följer starka män"? Vad är en stark man? Varför skulle "alla må bra" då?

En stark man en person som vågar stå upp mot sexism, rasism, homofobi, transfobi, funkofobi, som tar ansvar för sina barn, sitt hushåll och sin mentala hälsa. Som vill bidra till ett bättre samhälle, som inser alla människors lika värde och som tar ansvar. Det är en man att se upp till.

Och förresten: Det är inte du som definierar hur någon annan har upplevt en händelse. Du kan rimligen inte veta och kan inte bestämma vad en person som har blivit våldtagen har upplevt.
Men inget av detta har något som helst med Lambertz-fallet att göra.
Citera
2021-03-29, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Fast du tycks inte begripa att det inte är väsentligt om advokaten återger det rätt i klippet, det väsentliga är att det som sas före och efter den klippta inspelningen = var avgörande för att sätta en oskyldigt, dömd och fängslad man fri, på samma sätt som den var avörande i sin klipta och manipulerade form att fängsla densamme.

Du gör även återkommande fel i att bortse från oskuldspresumtion ,det är den väsentliga skillanden mellan "klassisk brist på rätssäkerhet" och rättsäkerhet, tex att dränka kvinnor för att det är ett bevisa på att de inte är häxor och därmed oskyldigt anklagade, när du påpekar att GL är helt friad från våldtäktsmisstanke, men endå inte ska betraktas som oskyldig till våldtäkt?

Jag vet inte vad som får dig att tro att alla andra ska stå tysta medans du står och pekar ut "häxor", när det är ett betydande antal EA springer till polisen och falskanmäler män, pga av psykiska problem. Lååååångt fler än de som döms för brottet ifråga.

https://www.bra.se/download/18.62c6cfa2166eca5d70e18f68/1615395291012/2019_9_Valdtakt_fran_anmalan_till_dom.pdf

Jag vet att det finns gott om feminister och andra fundamentalt efterblivna individer som har svårt att förena sig med tanken på att andel MÄs som lajvar "våldtäktsoffer" VIDA överstiger antalet "våldtäktsmän" (som tydligen är alla män....) men objektivt så är det så,

även om det givetvis hade varit smidigare att låta alla dessa 100`000 tals (jag räknar med ett konservativt antal "mörkertal här"...) "påståt våldtagna" kvinnor genomgå "häxprovet" för att utröna hennes trovärdighet
så är det inte rimligt i en rättstat.

Eller tycker du det?
Just det här är en intressant slutsats (se fetstil) Antalet ” lajvande” våldtäktsoffer är alltså vida större än antalet män totalt? Hmm...
Citera
2021-03-29, 14:23
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Läskigt som faen. Lika som sof*a wi**en i *nköping, som figurerade starkt i AssangeTerrorn för tio år sedan.
Är det månne "högre makt" på Lovön som biträder tokan med webrensningen?
EA kan väl egentl. inte ha tid med sådant nu - hon har ju fullt upp med Juridikstudier, dvs att förbereda sitt klena försvar inför Förtalsrättegången den 8e april.

Om jag kommer ihåg rätt så har Sof*a Wi**en en pappa som arbetar (arbetade?) inom databranschen och var mycket kunnig hur man rensar sina spår. Jag tror det var hart när omöjligt att hitta en bild på henne på nätet när han hade varit igång ett tag.

Vad gäller kvinnan här i tråden, EA, så tror jag hon har hjälp av någon. Förmodligen någon expartner som hon har "bytt tjänster" med!

För EA verkar inte vara så kunnig, det visar hennes taffliga försök att rensa sin mobil. Nej, EAs styrka är nog hennes utstuderade förslagenhet, att spela på mäns känslor med sitt utseende med löften om sex och hennes förmåga (drift?) att hela tiden ljuga om det mesta, både stort och smått som hennes exman Lektyrfotografen skrev på sin blogg. Gissar att hon till skillnad från spindeln svarta änkan både väljer manliga och kvinnliga offer. Det kanske förklarar varför en del kvinnor från lesbiska me-too cirklar med dårars envishet hävdar hennes oskuld i denna tråd. De kanske har närmare kontakt med all-ätaren EA?
Senast redigerad av BorgeH 2021-03-29 kl. 14:28.
Citera
2021-03-29, 14:25
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Housler

Jag spekulerar i att du dömer GL med den bakgrunden du beskriver? Dvs att det inte är "rättvist" att män är starka eller att 5 av 100 mål går till fällande dom.

Men om du tänker efter så har detta ingenting med detta mål att göra, varje fall är unikt. Man kan inte döma GL på förhand för att andra begår våldtäkter.

Du använder rättsfall för att driva politik. Det är olämpligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in