2021-03-30, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namn21
En som heter G.ran ...J.nz.n på Faceb..k har lagt upp bilder på Lambe..tz kvinna den 25 mars 2021 kl 21.30.

På bild nr 4 poserar kvinnan, EA med ett automatvapen.

Under bilden skriver hon " Söt som socker, hård som is.
Såra mig en gång och jag skall döda dig " dubbelt ".

Hon verkar vara farlig gangsterbrud.

Hon och hennes vänner, umgänge straffar kanske alla " dubbelt " genom falska anklagelser och vittnesmål, stämmer folk på skadestånd och hotar med automatvapen.

Det är ett citat ”sweet as sugar hard as ice, hurt me once, I kill you twice”. Googla. Du kan köpa en T-shirt med den texten. Bilden är en numera borttagen/dold, troligen studiotagen, instabild som även varit publicerad maskad i media. Bössan finns nog bland fotografens rekvisita, snarare än i bekantskapskretsen. GJ verkar förresten ha ”privatiserat” sin fejja.

Övriga bilder GJ visar: något av intresse?
Citera
2021-03-30, 16:08
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag tror att jag tittar på rätt tagg ("DateTimeOriginal").

Det är 35 bröllopsbilder som jag tittat på. Dom heter 359-395.jpg.

Så här ser "DateTimeOriginal" för dessa ut, sorterad.

Från vilket arkiv är dessa tagna?
395 är en bild på EA som sitter på "fel ledd" i en gunga. Är din 395 samma bild?

Filnamnen är absolut inte i kronologisk ordning för övrigt, om man sorterar på originaldatum.
Citera
2021-03-30, 16:10
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
En trettioåring är inte speciellt tight om hon har haft ett normalt sexliv. Hon börjar redan bli - vad man kallar - uppkörd.
Har jag trots mycket aktivt sexliv ALDRIG upplevt!
Citera
2021-03-30, 16:12
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Nu är det inte jag som sagt att hon är trovärdig, det var tingsrätten och hovrätten som sa det.

Länka till domarna som rör EA:s väninna istället.
Klarar du inte av det?
Nej, HR sade ju inte det. För att övriga läsare inte skall göra misstaget att tro på din desinformation så upprepar jag ett tidigare citat från HR:

”Tingsrätten har i sin dom prövat Dilan Uhans påståenden om att den nyssnämnda ljudfilen skulle vara tekniskt manipulerad och att A skulle ha iscensatt det som hände i lägenheten och funnit att så inte är fallet. Hovrätten delar tingsrättens bedömning i dessa delar.

I den nyssnämnda bedömningen ligger också att hovrätten, i likhet med tingsrätten, anser att A är trovärdig. En delvis annan fråga, som hovrätten återkommer till, är om hennes uppgifter är tillförlitliga och kan ligga till grund för en fällande dom”
.

HR skriver alltså att EA är trovärdig i frågan om ljudfilen manipulerats, inte i någon allmän mening som du gör gällande. Tvärtom konstaterar man att hennes uppgifter om den första våldtäkten och varför hon klippte i ljudfilen är ”tämligen osannolika”, vilket på vanlig svenska betyder att EA ljuger (eller i det förra fallet minns fel).

Men du kanske kan underhålla oss med din egen åsikt i frågan: är EA ’trovärdig’ avseende de våldtäkterna hon anklagar DU för?

Vad gäller domen mot EAs hypotetiska väninna, så är det väl lämpligast att fråga skribenten jag citerade, eller hur? Men det visste du ju redan.

Edit:
För din, min, och övrigas skull kanske en förklaring av de juridiska begreppen är av nytta. Här har du en sådan från din favorit-advokat:

”Vad är då skillnaden mellan trovärdighet och tillförlitlighet? Kortfattat kan sägas att trovärdighet är huruvida vittnets uppgifter är värda att tro på, och tillförlitlighet huruvida domstolen kan lita på de uppgifter som vittnet lämnar. En person kan framstå som trovärdig men behöver inte vara tillförlitlig. En annan person kanske framstår som varken trovärdig eller tillförlitlig.”
(https://advokatmassi.se/2017/12/04/sant-eller-falskt-trovardighet-och-tillforlitlighet-advokatsnack-avsnitt-39/)

För en lekman betyder ’trovärdig’ att man kan lita på personen, med det är alltså inte vad HR menar när de säger att EA är trovärdig i frågan om ljudfilen är manipulerad. Och de menar definitivt inte att hon är ’trovärdig’ i ordets vardagliga betydelse, eller att detta skulle gälla alla hennes vittnesuppgifter.
Senast redigerad av farbror_barbro 2021-03-30 kl. 16:23.
Citera
2021-03-30, 16:16
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Jag tror att jag tittar på rätt tagg ("DateTimeOriginal").

Det är 35 bröllopsbilder som jag tittat på. Dom heter 359-395.jpg.

Ah nu ser jag vad du tittar på, jag hade missat hans egna bröllopsbilder. Det stämmer att det är taget 2015-05-23/24, med tilläggsbilder tagna på en strand 07-18. Det hade jag missat i min kronologi, tack! Då gifte de sig alltså strax innan det gick åt helsike mellan dem
Citera
2021-03-30, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Vad gäller domen mot EAs hypotetiska väninna, så är det väl lämpligast att fråga skribenten jag citerade, eller hur? Men det visste du ju redan.

Vem? , hittar inte
Citera
2021-03-30, 16:19
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Vem? , hittar inte
Vem kan det vara? Jag hittar inte heller. Kan du inte länka, du också?
Citera
2021-03-30, 16:19
Avstängd
Knivur-273s avatar
Han borde hålla sig till kvinnor som är ungefär i sin egen ålder, icke 30 år yngre. Köttets lust är väl starkare än moralen kan jag tro.

Man kan undra om kvinnans handel och vandel, ligga med en gammal gubbe som undertecknad.

Han som skall vara moralens Fanbärare.
Senast redigerad av Knivur-273 2021-03-30 kl. 16:24.
Citera
2021-03-30, 16:20
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Jag har ingen aning om var, men gissar att miljön kan vara UK. Kanske Tyskland?

De gifte sig i Sankt Clemens kyrkoruin i Visby.
Citera
2021-03-30, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knivur-273
Han borde hålla sig till kvinnor som är ungefär i sin egen ålder, icke 30 år yngre. Köttets lust är väl starkare än moralen kan jag tro.

Han som skall vara moralens Fanjunkare.

Drygt 40 år yngre
Citera
2021-03-30, 16:26
Medlem
Citat:
Drygt 40 år yngre
Var är problemet?
Hon låg ju tydligen med mycket äldre och erfaren man som är 40 år äldre.
Hon var väl gift med en äldre man typ 28 år äldre eller nåt.

Hon verkar ha en dragning åt äldre män....
Citera
2021-03-30, 16:27
Avstängd
Knivur-273s avatar
Citat:
Drygt 40 år yngre
Destå värre.

Jag mötte i mitt arbete en ung kvinna, som blev kär i mig, trots att hon visste att jag var gift. Jag var snäll och fin emot henne, men kunde inte besvara hennes kärleksyttringar, även om hon var vacker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in