Citat:
Ursprungligen postat av
scrollock
Jo, det kan du hoppa upp och sätta dig på att du gjorde!
Vi tar det igen. Jag säger att det skett valfusk. Genast skriver du/ni om att jag ska "bevisa" det med ett domslut. Du/ni säger att Powell fuskat, jag tillämpar eran egen logik på er själva och efterfrågar domslut som påvisar det. Men heklt plötsligt så vill du/ni inte kännas vid den logiken längre för det verkar tydligen bara gälla åt ett håll.

Jag kan berätta varför, för ni är ett gäng hycklande imbeciller som knappt ens sjäva vet vad ni säger!
Att vända på ett resonemang behöver inte alls vara logiskt. Jag trodde inte att jag skulle behöva förklara det uppenbara för dig. Men tydligen måste man förklara de mest självklara saker för du är så enkelspårig, så otroligt fanatisk.
Du klagar på valfusk i USA-valet.
Vad finns det för tecken på valfusk?
Anklagelser framförallt.
Men seriösa utredningar har visat att det inte fanns något omfattande valfusk. Justitiedepartementet gjorde en sådan utredning och kom fram till det. Trump blev sur på justitieministern som hotades med avgång.
Chefen för datasäkerheten under valet, Krebs, sa att valet var säkert. Rentav det säkraste någonsin. Han blev sparkad av Trump.
Delstaterna har godkänt valet trots många påtryckningar från Trumps team om att inte göra det.
Men utan skymten av bevis körde Trump en kampanj "Stop the steal". Organiseringen och omfattningen av kampanjen tyder på att det var noga förberett länge. Trump "varnade" för valfusk långt före valet. Varför? För att han låg under i opinionsmätningarna månad efter månad. Biden hade bättre siffror. Han deklarerade t o m på direkta frågor att om han förlorade valet, så skulle det bero på valfusk.
Så Trump var alltså väl förberedd. Han utsåg sig själv till vinnare långt innan alla röster var räknade, för han visste att de många poströsterna skulle vara till hans nackdel. Så när Biden gick om, kunde han göra ett drama av det.
What happened? Han slog ut med händerna och såg verkligen förvånad ut.
Trump vet ju vad som drar uppmärksamhet. Spännande händelser väcker intresse och förloraren får sympati.
Valet var stulet, valet var riggat!
Trumps supportrar gillar enkla förklaringar, kaxiga uttalanden. Att kolla under ytan och undersöka fakta är för jobbigt.
Så nu hade han dem i deras hand. Sedan gällde det bara att hans advokater deltog i charaden, Rudy och Sidney. Pengar strömmade in till Trumps fond för domstolskostnader.
Och Trump försökte få partikolleger att ändra valresultaten i deras delstater. Raffensperger spelade in ett samtal där Trump kräver att han skall hitta 11 780 röster åt honom.
Detta är ett grovt försökt till valfusk. Men du,
scrollock, som älskar ämnet valfusk, har ingenting att säga om detta!!!!
Jag tycker att det är mycket anmärkningsvärt och hycklande. Du påstår att den ena sidan vann genom valfusk, trots att inga bevis finns. Men den andra sidans bevisade försök till valfusk, det ignorerar du!!!
Vilket måste betyda att du tycker att Trumps valfuskande är ok.
Så egentligen är det inte valfusk i sig som du klagar på i all oändlighet, det är tillåtet för vissa och förbjudet för andra.