2021-03-28, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Du hatar... bara män? Vita män? FB är härligt, i tråd efter tråd när man är kritisk eller ogillar något så klassas man genast av vänsterpacket som hatare.

Kan rekommendera att du tar fem minuter och lyssnar på den här. Hur vilken tondöv, omusikalisk, analfabet som helst kan göra en no1 hit.
https://www.youtube.com/watch?v=kKnxcvNqrCo

Milli Vanilli var väl den första gruppen som avslöjades med lip sync 1989 och sedan dess med autotune osv så finns det ingen artist man kan lita på att de verkligen kan sjunga om man inte sitter bredvid dem och kan höra deras röst rätt från munnen.

Minns att någon hade spelat in Madonna när hon uppträdde på Grand eller liknande och man hörde hur hon sjöng. Det lät för jävligt. Frustande, stånkande, andfådd, missade massa ord, kunde inte ens i närheten hålla toner. Fanns ju ett klipp på Ricky Martin när han sjöng utan autotune och det lät fanimej för jävligt det också. Till och med jag sjunger bättre.

Förlåt för offtopic , men jag kunde inte låta bli.

I give you.... Floor Jensen
https://www.youtube.com/watch?v=JYjIlHWBAVo&ab_channel=NuclearBlastRecords
Citera
2021-03-28, 19:38
Moderator
Ancistruss avatar
Att någon känd person får en mikrofon upprörd i ansiktet ibland och då råkar uttala något som kan tolkas politiskt tycker jag inte man skall göra någon större sak av. Men hon, och andra med henne, har jobbat stenhårt för att gång på gång nyttja sitt kändisskap som en plattform för politiska uttalanden. Vilket hon naturligtvis har rätt till om hon vill. Men visar man tydligt att man vill delta i en politisk debatt måste man också vara beredd på att de som tycker man har fel kommer ge svar på tal. Och svamlar man mest en massa goja och egentligen inte alls är påläst i de frågor man uttalar sig om lär man få det förklarat för sig. Men tyvärr förefaller hon, och många av hennes gelikar, inte riktigt förstått det av någon märklig orsak.
Citera
2021-03-28, 20:08
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Att någon känd person får en mikrofon upprörd i ansiktet ibland och då råkar uttala något som kan tolkas politiskt tycker jag inte man skall göra någon större sak av. Men hon, och andra med henne, har jobbat stenhårt för att gång på gång nyttja sitt kändisskap som en plattform för politiska uttalanden. Vilket hon naturligtvis har rätt till om hon vill. Men visar man tydligt att man vill delta i en politisk debatt måste man också vara beredd på att de som tycker man har fel kommer ge svar på tal. Och svamlar man mest en massa goja och egentligen inte alls är påläst i de frågor man uttalar sig om lär man få det förklarat för sig. Men tyvärr förefaller hon, och många av hennes gelikar, inte riktigt förstått det av någon märklig orsak.
Det är tidsandan. Kändisfixeringen (speciellt den som fixerar vid unga kvinnor) är jävligt anal. Zara, Bianca, Pegg och en handfull tjejer är de som media fixerar totalt på.
De ska svara på allt och ha åsikter om allt. Eftersom nutida progressivt tänkande inte alls är progressivt är det bara att dra på offerkoftan och vara kränkt av "patriarkatet". Att ställa motfrågor eller be om lite personliga analyser är naturligtvis haram.

Det kan ju mycket väl vara så att media vill ha ytliga och enkla svar. Det är ju inte direkt som att Zara har gjort en avhandling om hedersförtryck och vill jag förfäras över sexuella trakasserier behöver jag bara prata med någon av de kvinnor jag känner som utsatts. Jag blir mest illa berörd av att media gör kändisbrudarna till talespersoner för kvinnor som behandlats som skit.
Citera
2021-03-28, 20:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Alternativt såg hon chansen att använda den slitna klyschan "Flashbacktroll" för att få lite snyft och klapp på axeln. Flashbacktroll är lite som yetis eller patriarkatet. Jävligt många säger sig ha upplevt dem men när man frågar om "källa på det" så svarar de självutnämnt utsatta med att se kränkta ut och blocka på sina sociala medier för att slippa fler jobbiga frågor.
Det är lite som i början av allt detta med "näthat", där alla troll var arga män som spenderade dagar, som sena nätter, med att ösa ur sig hat i unga tjejers bloggar. När det senare visade sig att män inte hade det minsta intresse för att läsa unga tjejers bloggar och de som stod för hatet istället var avundsjuka tjejer i samma ålder eller tjejer med konkurrerande bloggar som spred hat under anonyma nick.
Citera
2021-03-28, 23:29
Medlem
FancyTarsier0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Varför tjafsade hon från början då kan man undra? Framför vanlig argumentation så gott det går utan livserfarenhet istället.

Ditt mongo, hade du inte legat med näsan neråt i din egen spya av dumhet och ignorans så hade du vetat sedan tidigare att Zara är en hopplöst blåst brud som kapitaliserat på vår tids stora massa av obildbara fruktkakor som dig.

Ja det var ju starka argument du kom med.

Det är nog bäst att du håller dig borta från Zara Larsson relaterade ämnen i framtiden då det verkar ha framkallat en stroke.
Citera
2021-03-28, 23:48
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Det är tidsandan. Kändisfixeringen (speciellt den som fixerar vid unga kvinnor) är jävligt anal. Zara, Bianca, Pegg och en handfull tjejer är de som media fixerar totalt på.
De ska svara på allt och ha åsikter om allt. Eftersom nutida progressivt tänkande inte alls är progressivt är det bara att dra på offerkoftan och vara kränkt av "patriarkatet". Att ställa motfrågor eller be om lite personliga analyser är naturligtvis haram.

Det kan ju mycket väl vara så att media vill ha ytliga och enkla svar. Det är ju inte direkt som att Zara har gjort en avhandling om hedersförtryck och vill jag förfäras över sexuella trakasserier behöver jag bara prata med någon av de kvinnor jag känner som utsatts. Jag blir mest illa berörd av att media gör kändisbrudarna till talespersoner för kvinnor som behandlats som skit.

Absolut. Instämmer till fullo i det du skriver.

Dock talar vi om två lite olika saker. Du kritiserar den del av media som älskar identitetspolitik och därför lyft fram ett antal personer, ofta unga tjejer och invandrare, och därmed hoppas denna politik skall bli mer populär. Jag delar förvisso den kritiken men tycker också dessa unga tjejer och invandrare m.fl. (som mycket sällan är förtryckta, utan snarare högst privilegierade) har ett eget ansvar och välja om de vill medverka i detta eller ej. Det är sällan uteslutande vid rena intervjuer de uttalar sig, utan tvärtom oftast på helt eget initiativ. Det är ett medvetet aktivt ställningstagande (som mycket riktigt många journalister hakar på).

Men mitt inlägg berörde snarare dessa personer som gjort sig till talesmän för identitetspolitik och allmän kränkthet och den stora förundran och upprördhet de känner över att ö.h.t. bemötas av kritik, t.ex. från hemska "näthats mobbare" som du och jag och andra som har oförskämdheten att ifrågasätta deras välgrundade visdomsord och livserfarenhet inom livets alla områden, främst deras politiska analys om det förtryck de hävdar sig vara utsatta för. Jag tycker det är något de rimligen borde kunnat förutsett. Och om de mot förmodan inte kunde det borde de åtminstone märkt att de bemöts av kritik och tagit lärdom därav genom att antingen bemöta sina kritikers argument, eller hålla käften och därmed slippa framtida kritik.
Citera
2021-03-29, 09:12
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Absolut. Instämmer till fullo i det du skriver.

Dock talar vi om två lite olika saker. Du kritiserar den del av media som älskar identitetspolitik och därför lyft fram ett antal personer, ofta unga tjejer och invandrare, och därmed hoppas denna politik skall bli mer populär. Jag delar förvisso den kritiken men tycker också dessa unga tjejer och invandrare m.fl. (som mycket sällan är förtryckta, utan snarare högst privilegierade) har ett eget ansvar och välja om de vill medverka i detta eller ej. Det är sällan uteslutande vid rena intervjuer de uttalar sig, utan tvärtom oftast på helt eget initiativ. Det är ett medvetet aktivt ställningstagande (som mycket riktigt många journalister hakar på).

Men mitt inlägg berörde snarare dessa personer som gjort sig till talesmän för identitetspolitik och allmän kränkthet och den stora förundran och upprördhet de känner över att ö.h.t. bemötas av kritik, t.ex. från hemska "näthats mobbare" som du och jag och andra som har oförskämdheten att ifrågasätta deras välgrundade visdomsord och livserfarenhet inom livets alla områden, främst deras politiska analys om det förtryck de hävdar sig vara utsatta för. Jag tycker det är något de rimligen borde kunnat förutsett. Och om de mot förmodan inte kunde det borde de åtminstone märkt att de bemöts av kritik och tagit lärdom därav genom att antingen bemöta sina kritikers argument, eller hålla käften och därmed slippa framtida kritik.
Nja, jag tror vi till sist hamnat vid samma slutsats - Zara och co. har satt sig själva i skiten och vi vill inte höra deras jävla gnäll. Du har helt rätt i att dessa vuxna människor, som har tillgång PR-folk och varumärkeskonsulter omkring sig, borde tänka efter. Okej, majoriteten är priviligierade och tar för givet att alla ska ge snabba likes när de helt utan filter och eftertanke om de skriver något halvt infantilt om att de är trötta på dumma människor som är dumma på sitt Insta-konto.

Gråzonen mellan privatpersonen, företagaren, artisten och varumärket glider ihop på sociala medier. Media, annonsörer och följare förväntar sig "personliga och spontana" utspel och reaktioner. Gärna något svartvitt och naivt som man snabbt kan gilla (följt av en bild på en sponsrad kjol eller smink).

Zara behöver bara använda kodordet "Flashbacktroll" så är allmogen och media nöjda. Hon anses ha gjort ett feministiskt utspel och nu kan man gotta sig med en latte. När någon riktigt ondskefull och hatisk man från Flashback ber om en mer detaljerad beskrivning av vad som hänt blir det jobbigt för då måste flosklerna och de nästan sanna sagorna ersättas med vuxentänk och analys. Det är inte Zaras grej. Det kränker hennes ego men det är förhoppningsvis såhär posörfeminismen till sist kommer att dö. Även högstadietjejerna kommer förhoppningsvis inse att Zara, Bianca och gänget är jävla papegojor och en del av systemet. Hon är för fan 23 år gammal, inget barn!

Som du skriver har de själva valt att använda godhetssignalering och offerkoftande som en del av sina varumärken. I symbios med media och sponsorerna gör de sig till talespersoner. Tre grisar i en trekant.
Citera
2021-03-29, 09:49
Medlem
JBernards avatar
Zara Larsson är en jävla en priviligerad snorunge som börjar utvecklas till en otrevlig diva.
Citera
2021-03-29, 10:45
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Zara Larsson är en jävla en priviligerad snorunge som börjar utvecklas till en otrevlig diva.
Hennes handledare/feministdoktrinen saboterade både hennes liv och karriär.
Idag är hon en halvfet kulting som inte längre kan leva på söt-fjortis stämpeln.
Citera
2021-03-29, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Hennes handledare/feministdoktrinen saboterade både hennes liv och karriär.
Idag är hon en halvfet kulting som inte längre kan leva på söt-fjortis stämpeln.
Bizzart när en äldre vuxen man rackar ner på en vacker hälsosam och normalbyggd ung kvinna genom att kalla henne halvfet. Sorgligt.
Citera
2021-03-29, 16:55
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Förlåt för offtopic , men jag kunde inte låta bli.

I give you.... Floor Jensen
https://www.youtube.com/watch?v=JYjIlHWBAVo&ab_channel=NuclearBlastRecords
Riktigt bra.
Citera
2021-03-29, 19:38
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Bizzart när en äldre vuxen man rackar ner på en vacker hälsosam och normalbyggd ung kvinna genom att kalla henne halvfet. Sorgligt.

Men det är okej att kalla SD- väljre för lågutbildade, lönnfta rasister? Ni är verkligen för roliga.

Kvinnan är vuxen. Hon får ta kritik, precis som någon annan. Trump är ju gammal, så att skämta om hans övervikt borde rimligtvis vara mer obscent och illa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in