Citat:
Ursprungligen postat av
nq
Ok, jag förstår inte vad du försöker illustrera heller.
Läs dina länkar, lyssna på Emma Watsons tal, tänk efter.
Det du läser är inte axelmakterna mot feminismen som sådan, utan ett uppvaknande mot vad det blivit. De som var med och införde den tredje vågens feminism i Sverige, Ebba Witt, Tiina, Eva L osv har alla börjat vackla och kommer inte överens sinsemellan om inriktningarna rörelsen tagit. De talar om en fullständig galenskap i vissa fall.
Galenskap, som de högst personliga inlägg du länkade till försöker delvis släta över.
Men både du och jag vet att det inte går längre. Feminismen i Sverige, som är mer radikal än någon annanstans i hela världen är mer en panikdriven brandsläckning och ett ursäktande med uttryck som "men alla feminister är inte så", "det där är inga riktiga feminister" eller det bästa av allt: "vilken sorts feminist ska man vara? Det finns särartsfeminister, biologiska feminister, liberalfeminister, anarkofeminister, likhetsfeminister, ekofeminister, nationalistiska feminister, radikalfeminister, konservativa feminister och många fler."
De bottnar alla i en härskarteknik där man utnyttjar korkade eller svagsinta människor som nyttiga idioter för att lura av staten gratis pengar och de nyttiga idioterna får aldrig se röken av en endaste krona av dessa. Mellan tio och tjugo miljarder på genusutbildningar, 900 miljoner på en jämställdhetsmyndighet där män inte ens nämns annat än i sammanhanget "de ska sluta slå kvinnor".
Det jag vill illustrera för dig är:
Var inte den idioten som går på den här lätta bluffen.
Det har aldrig i hela världshistorien funnits en enda varelse som är lika jämlik som den svenska kvinnan.
Ville de på allvar göra skillnad, så borde de ta denna kamp till exempelvis MeNa-länder, men då blir det dödtyst.
Där finns ju inga pengar att hämta...
I FN, i USA kanske?