2021-03-29, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Lierad med socialdemokratin så kan det tyvärr bli så. Se på Dan Eliasson! Där har vi samma skeende. Troligen är Sverige mer korrupt än USA enligt vissa initierade och det säger inte lite det.

Jag tror verkligen inte brist på självinsikt, social inkompetens och hybris är begränsad till socialdemokratin. Verkar vara något som förekommer hos alla som söker makt och får ledande positioner i samhället. Det är som en stor fars där puckopokalen bara vandrar runt bland äckliga gubbar. Och ja ibland kvinnor också.
Citera
2021-03-29, 07:32
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Det var Oskar Jönsson på Rapport som tog reda på MÄ:s historik och berättade om henne för Lambertz ombud Ola Salomonsson. All information som behövs finns tillgänglig för vemsomhelst. Polis har kollat tidigare anmälningar, förundersökning, åtal etc. Det du tycker är så fantastiskt gräv är inget som polis och åklagare inte redan visste.

Lambertz ingen naiv dununge. Om han vore det hade han inte nått dit han gjorde I karriären. Han vet exakt vad han gör och säger. Notera att han inte sagt att han inget visste om henne.
Naturligtvis kollar han upp de personer som vänder sig till honom för juridisk hjälp. Eftersom MÄ sagt att hon talat om sin historia utgår jag från att det finns spår i mobiler och/eller datorer.
Menar du att GL skulle ha känt till åtalet mot DU 2018 och EAs klippta inspelning? Finns det något stöd för det, eller är det en gissning?

I så fall är han närmast självmordsbenägen: en gäst med ett förtalsmål plus en minst sagt tveksam våldtäktsanmälan i bagaget, och en blöt jullunch på två.
Citera
2021-03-29, 08:01
Medlem
Så... vi har alltså I.K. (Polis) som haft i iaf tre avgörande förhör om våldtäkt, där det INTE spelats in och det har varit uppseendeväckande tunna case....

Vad ... är hennes telefonnummer känt??
Citera
2021-03-29, 08:02
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Menar du att GL skulle ha känt till åtalet mot DU 2018 och EAs klippta inspelning? Finns det något stöd för det, eller är det en gissning?

I så fall är han närmast självmordsbenägen: en gäst med ett förtalsmål plus en minst sagt tveksam våldtäktsanmälan i bagaget, och en blöt jullunch på två.
Eftersom Lambertz hjälpte MÄ med förtalsmålet kände han till både att hon är åtalad för förtal och vad förtalet handlar om, en våldtäktanmälan där förundersökningen lades ned. Detta fick inte Lambertz att dra öronen åt sig utan det blev en blöt julafton på tu man hand med övernattning. Det är illa nog.

Så ja, Lambertz är nog självmordsbenägen tyvärr.

Det är inte klarlagt vad Lambertz hade kännedom om i övrigt. Där går deras uppfattningar isär. Min tanke är att Lambertz tar reda på vilka de är som söker hans hjälp innan skriver någon sorts intyg, vilket han ska ha gjort åt MÄ. Han riskerar ju sitt goda namn. Jag köper helt enkelt inte Lambertz påstående om att han är naiv och lättlurad, eftersom det krävs att man är motsatsen om man ska komma dit han gjort i karriären. Lambertz har sett och hört det mesta under alla år i rättegångssalar. Jag köper inte heller bilden av Lambertz som genomärlig och helylle.

Det lär visa sig hur mycket Lambertz visste eller inte visste om MÄ så småningom. Jag tror att hon kommer att prata när det blir klart att förundersökningen inte återupptas ( återigen en gissning).
Citera
2021-03-29, 08:03
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Så... vi har alltså I.K. (Polis) som haft i iaf tre avgörande förhör om våldtäkt, där det INTE spelats in och det har varit uppseendeväckande tunna case....

Vad har IK med det här målet att göra???
Citera
2021-03-29, 08:07
Medlem
Citat:
Vad har IK med det här målet att göra???

Tydligen var det IK med Assange, och IK för EAs förra fall (där samtal heller inte spelades in) - och vet inte om jag tolkade det fel att det även denna gång var IK som den Polis som tog emot anmälan?

Edit : Var tydligen spekulation att IK hade med detta göra. Stod tidigare i tråden.
Senast redigerad av Garre74 2021-03-29 kl. 08:09.
Citera
2021-03-29, 08:10
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Ja, Lambertz kände nog till allt, men hans oförmåga att tolka sociala koder och förstå sociala konsekvenser av dessa gjorde väl att han, naivt, inte la benen på ryggen för att kuta i motsatt riktning - bort från E.A. Jag tror också att han, helt ärligt, ångrade att de haft sex - det sabbade en laddning dem emellan, en laddning båda gillat...
Citera
2021-03-29, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Han menade sin 36-åriga särbo!
Stoppa pressarna hävdar det, men vill samtidigt ha mer information om henne. Det kallar jag inte klarlagt.
Citera
2021-03-29, 08:24
Medlem
CharlieRs avatar
Jag börjar mer och mer tänka att det kanske kan ha varit en planerad grej av EA och Lambertz. Åtminstone är det någonting Lambertz utnyttjar till max. Han babblar på i värsta rättshaveriststilen på sin blogg och hävdar sin rätt att försvara sitt rykte - ett rykte som han själv hade kunnat skydda genom att låta bli att gå ut med sitt namn. Mannen verkar så starkt driven av sitt behov av uppmärksamhet att han över huvud taget inte kan självreglera.
Citera
2021-03-29, 08:27
Medlem
Citat:
Eftersom Lambertz hjälpte MÄ med förtalsmålet kände han till både att hon är åtalad för förtal och vad förtalet handlar om, en våldtäktanmälan där förundersökningen lades ned. Detta fick inte Lambertz att dra öronen åt sig utan det blev en blöt julafton på tu man hand med övernattning. Det är illa nog.

Så ja, Lambertz är nog självmordsbenägen tyvärr.

Det är inte klarlagt vad Lambertz hade kännedom om i övrigt. Där går deras uppfattningar isär. Min tanke är att Lambertz tar reda på vilka de är som söker hans hjälp innan skriver någon sorts intyg, vilket han ska ha gjort åt MÄ. Han riskerar ju sitt goda namn. Jag köper helt enkelt inte Lambertz påstående om att han är naiv och lättlurad, eftersom det krävs att man är motsatsen om man ska komma dit han gjort i karriären. Lambertz har sett och hört det mesta under alla år i rättegångssalar. Jag köper inte heller bilden av Lambertz som genomärlig och helylle.

Det lär visa sig hur mycket Lambertz visste eller inte visste om MÄ så småningom. Jag tror att hon kommer att prata när det blir klart att förundersökningen inte återupptas ( återigen en gissning).

Du är rolig. Som om det skulle spela den minsta roll vad denna kvinna berättar NU när vi alla vet vilken bedragerska och lögnerska hon är.

Lambertz försökte hjälpa henne. Han tror ju på att det finns kvinnor vars gärningsmän inte blir dömda och Lambertz anser att dessa kvinnor borde få uttala sig om vem som våldtog dem - utan att straffas för det. Det är säkert därför han skrev rättsutlåtandet till bedragerskan.

Lambertz har - tyvärr - haft en PK-attityd i den här frågan mot bättre vetande. Trots sina juridiska kunskaper.

Nu när han själv får sitta på den andra sidan är han djupt besviken på rättsväsendet. Det känns väldigt rättvist med tanke på hur många män innan honom har haft samma känslor utan att kunna uttala sig i pressen.
Citera
2021-03-29, 08:34
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74

Hon borde polisanmälas för grovt tjänstefel. Vi kan inte ha dessa aktivister i myndigheterna. Att de sitter hos polisen är ännu värre.
Citera
2021-03-29, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Jag börjar mer och mer tänka att det kanske kan ha varit en planerad grej av EA och Lambertz. Åtminstone är det någonting Lambertz utnyttjar till max. Han babblar på i värsta rättshaveriststilen på sin blogg och hävdar sin rätt att försvara sitt rykte - ett rykte som han själv hade kunnat skydda genom att låta bli att gå ut med sitt namn. Mannen verkar så starkt driven av sitt behov av uppmärksamhet att han över huvud taget inte kan självreglera.

Hans namn cirkulerade ju här på FB bara några dagar efter att han hade blivit häktad.

Lambertz vet att det inte går att hålla något hemligt länge, eftersom FB existerar. Och det har han rätt i.

Dessutom anser han ju att brottsoffren ska få uttala sig offentligt. Och i detta fall anser han sig vara just ett brottsoffer.

Förra offret hade ju inte samma möjlighet och han fick sitta häktad 9 månader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in