Citat:
Ursprungligen postat av
farbror_barbro
Menar du att GL skulle ha känt till åtalet mot DU 2018 och EAs klippta inspelning? Finns det något stöd för det, eller är det en gissning?
I så fall är han närmast självmordsbenägen: en gäst med ett förtalsmål plus en minst sagt tveksam våldtäktsanmälan i bagaget, och en blöt jullunch på två.
Eftersom Lambertz hjälpte MÄ med förtalsmålet kände han till både att hon är åtalad för förtal och vad förtalet handlar om, en våldtäktanmälan där förundersökningen lades ned. Detta fick inte Lambertz att dra öronen åt sig utan det blev en blöt julafton på tu man hand med övernattning. Det är illa nog.
Så ja, Lambertz är nog självmordsbenägen tyvärr.
Det är inte klarlagt vad Lambertz hade kännedom om i övrigt. Där går deras uppfattningar isär. Min tanke är att Lambertz tar reda på vilka de är som söker hans hjälp innan skriver någon sorts intyg, vilket han ska ha gjort åt MÄ. Han riskerar ju sitt goda namn. Jag köper helt enkelt inte Lambertz påstående om att han är naiv och lättlurad, eftersom det krävs att man är motsatsen om man ska komma dit han gjort i karriären. Lambertz har sett och hört det mesta under alla år i rättegångssalar. Jag köper inte heller bilden av Lambertz som genomärlig och helylle.
Det lär visa sig hur mycket Lambertz visste eller inte visste om MÄ så småningom. Jag tror att hon kommer att prata när det blir klart att förundersökningen inte återupptas ( återigen en gissning).