2021-03-28, 14:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Ja i stort sett varje gång han haft något att säga i Quickfallet vilket har varit åtskilliga gånger så tar Svenska folket kollektivt fram skämskudden. Alla jag känner i alla fall men du tror ju på alla möjliga roliga teorier så du satt väl och beundrade den store mannen.

Han har aldrig gjort ett trovärdigt intryck för övrigt. Oavsett ämne
Vad är det här för jävla dravel? Vad har det ens med ämnet att göra?
Citera
2021-03-28, 14:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Nej jag har kritiserat kvinnor som falskanmäler män för grova brott, de måste förstås spärras in och inte tillåtas gå lösa i samhället. Du är helt sinnesrubbad som t.o.m pratar om pedofili när kvinnan är 30 år, är du helt dum i huvudet? Varför sätter du dig inte in i bevisning?

Vilken bevisning? Visa mig en enda dom på kvinnan i fråga.
Citera
2021-03-28, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coronaknemo
Vad är det här för jävla dravel? Vad har det ens med ämnet att göra?
Svarade på ett inlägg. Kunde inte låta bli. Mod får väl rensa. Bara kvinnans trovärdighet får ifrågasättas pga deras respektive historia, inte Lambertz. Så vi vet reglerna
Citera
2021-03-28, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Göran Lambertz dömer ingen genom att att hävda att anklagelserna mot honom är falska och att kvinnan ljuger. Det är rent självklart hans och alla andras rätt och inget som skall överlåtas till ett rättsystem som ju inte gör någonting för att hävda Lambertz oskuld utan enbart konstaterar att bevisen är otillräckliga.

Jag är inte heller övertygad om att det hade behövt gå till som det gjorde från åklagarens sida.

Edit: Egentligen vet jag för lite för att kunna anklaga åklagaren för något, inser jag, varför jag ändrade inlägget.
Senast redigerad av Plastkork 2021-03-28 kl. 14:47.
Citera
2021-03-28, 14:39
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ja i stort sett varje gång han haft något att säga i Quickfallet vilket har varit åtskilliga gånger så tar Svenska folket kollektivt fram skämskudden. Alla jag känner i alla fall men du tror ju på alla möjliga roliga teorier så du satt väl och beundrade den store mannen.

Han har aldrig gjort ett trovärdigt intryck för övrigt. Oavsett ämne
Som du ser i början av tråden så var de flesta ganska kritiska till Lambertz, pga. av hans arbetsliv som sosse-politruk, hans märkligheter i Quick-fallet & hans korkat naiva utspel om stöd till metoo-galenskap & att det skall vara fritt fram att hitta på anklagelser utan grund & ändå undkomma förtals-åtal.

Så de flesta tyckte att det var lika gott åt honom, oavsett skuldfrågan. Men efterhand har det framkommit allt mer horribla fakta om EA så att allt fler kunde lägga sitt Lambertz-hat åt sidan & faktiskt se hur fullständigt rättsvidrig denna häktning var. Men det verkar inte i något fall handla om att folk "beundrar" Lambertz.

Så visst är Lambertz ett sosse-hjon som aktivt bidragit till att skapa det samhällsklimat som till slut bet honom i arslet. Men inte ens ett sosse-hjon förtjänar att gå igenom något sånt här.

Så din poäng, i den mån du överhuvudtaget har någon, faller fullständigt platt. Som vanligt.
Citera
2021-03-28, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Som du ser i början av tråden så var de flesta ganska kritiska till Lambertz, pga. av hans arbetsliv som sosse-politruk, hans märkligheter i Quick-fallet & hans korkat naiva utspel om stöd till metoo-galenskap & att det skall vara fritt fram att hitta på anklagelser utan grund & ändå undkomma förtals-åtal.

Så de flesta tyckte att det var lika gott åt honom, oavsett skuldfrågan. Men efterhand har det framkommit allt mer horribla fakta om EA så att allt fler kunde lägga sitt Lambertz-hat åt sidan & faktiskt se hur fullständigt rättsvidrig denna häktning var. Men det verkar inte i något fall handla om att folk "beundrar" Lambertz.

Så visst är Lambertz ett sosse-hjon som aktivt bidragit till att skapa det samhällsklimat som till slut bet honom i arslet. Men inte ens ett sosse-hjon förtjänar att gå igenom något sånt här.

Så din poäng, i den mån du överhuvudtaget har någon, faller fullständigt platt. Som vanligt.
Min poäng var att man väljer när någons tidigare förehavanden har någon relevans för det aktuella fallet.

Som du själv påpekar så måste de horribla fakta du läst om här på Flashback per automatik innebära att Lambertz är oskyldig. Du har precis bevisat min poäng.

EAs tidigare förhavanden har tydligen en oerhörd tyngd men inte Lambertz. Du är fortfarande en fjant.

Förmodligen skåning också. Gå ut och sätt kuken i ett får nu
Citera
2021-03-28, 14:48
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Nej jag har kritiserat kvinnor som falskanmäler män för grova brott, de måste förstås spärras in och inte tillåtas gå lösa i samhället. Du är helt sinnesrubbad som t.o.m pratar om pedofili när kvinnan är 30 år, är du helt dum i huvudet? Varför sätter du dig inte in i bevisning?

Du har försvarat våldtäktsmännen i alla våldtäktsfall jag sett här på flashback.
Men ger dig rätt på denna, det är inte pedofili på 71/30.

ex. (FB) Bambumassör våldtog kvinna på berömt spa i Nacka
Senast redigerad av Jagejagvemedu 2021-03-28 kl. 14:53.
Citera
2021-03-28, 14:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Min poäng var att man väljer när någons tidigare förehavanden har någon relevans för det aktuella fallet.

Som du själv påpekar så måste de horribla fakta du läst om här på Flashback per automatik innebära att Lambertz är oskyldig. Du har precis bevisat min poäng.

EAs tidigare förhavanden har tydligen en oerhörd tyngd men inte Lambertz. Du är fortfarande en fjant.

Hade Lambertz haft en historik av våldtäkter så hade det givetvis varit relevant.
Hade kvinnan haft en historik av fortkörningsböter så hade detta givetvis inte varit relevant.

Men så ser inte den aktuella observerbara verkligheten ut. Vilket du mycket väl vet.

Du verkar irriterad. Mår du riktigt bra?
Citera
2021-03-28, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hade Lambertz haft en historik av våldtäkter så hade det givetvis varit relevant.
Hade kvinnan haft en historik av fortkörningsböter så hade detta givetvis inte varit relevant.

Men så ser inte den aktuella observerbara verkligheten ut. Vilket du mycket väl vet.

Du verkar irriterad. Mår du riktigt bra?
Jodå, jag bor ju på Södermalm, Stockholm, Sweden. Här är det för det mesta uppåt.

Kvinnans historik är helt irrelevant, framför allt när vi inte vet speciellt mycket om henne och framför allt så finns det ju inga domar.

Vissa individer har faktiskt en benägenhet att hamna i obehagliga situationer pga psykisk ohälsa. missbruk, allmänt taskiga livsvillkor. Vi vet egentligen ingenting så därför bör man inte yttra sig så tvärsäkert.

Många ggr har man ju hört här att någon som blir våldtagen två ggr är oerhört suspekt. Det är inte så konstigt att tänka sig om man skulle undersöka vederbörandes livsvillkor
Senast redigerad av Alpoxen 2021-03-28 kl. 15:00.
Citera
2021-03-28, 14:56
Medlem
Vaxads avatar
Citat:

Udda att du inte kan koppla Lambertz-case med EA och 2 identiska case som EA haft (och förlorat) mot 2 andra män.

Du lyckas dock koppla Lambertz Quick-härva, att han är socialdemokrat m.m. till att Lambertz är en våldtäktsman.

Bra slutledningsförmåga
Citera
2021-03-28, 14:59
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Jodå, jag bor ju på Södermalm, Stockholm, Sweden. Här är det för det mesta uppåt.

Kvinnans historik är helt irrelevant, framför allt när vi inte vet speciellt mycket om henne och framför allt så finns det ju inga domar.

Vissa individer har faktiskt en benägenhet att hamna i obehagliga situationer pga psykisk ohälsa. missbruk, allmänt taskiga livsvillkor. Vi vet egentligen ingenting så därför bör man inte yttra sig så tvärsäkert.

Det finns visst domar och vi vet väldigt mycket om EA. Varför sitter du och sprider osanning?
Citera
2021-03-28, 15:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Jag ser inte heller kvinnan som skurken. Det är åklagaren som är skurken, som häktar på så här lösa grunder. Samt samhället i stort, som inte sedan länge sett till att kvinnan får vård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in