Varför skulle någon av dem vara promiskiös? Det var du som beskrev HD så och då undrar man vilken moralisk måttstock du använder.
HD var dessutom med annan man efter separationen. Vet inte om det klassas som otrohet? Jag skulle heller inte ha några betänkligheter över att börka träffa andra om jag separerade från en man som varit otrogen mot mig i 6 år. Man är inte promiskiös för det.
Hon var otrogen innan separationen.
Om du inte fattar varför jag kallar henne det är det svårt förklara det.
Fundera ett tag, återkom gärna. Du vet kan finnas ett bra skäl.
Det vet vi dock inte. Om Lena levt kanske hon också varit beroende av sin medicin år efter år. Utmattningsdepression kan man lida av hela livet i värsta fall.
Nu får du nog fundera på hur vi resonerar kring Mirtazepin (alt SSRI) och Quetiepin som antipsykotika och livslånga behandlingar relaterat till depression.
Utifrån utmattningssyndrom kan det obehandlat leda till depression men de flesta är på fötterna med terapi och rehab och den kan fasas ut.
Det går inte att jämföra, det är vitt skild allvarsgrad.
För övrigt händer det en hel del vid påslag av stress och kris om Quetiepin uteblir.
Påstår inte du att du jobbar inom med det här, erinrar mig två andra trådar du pratar rätt konstigt.
Nu får du nog fundera på hur vi resonerar kring Mirtazepin (alt SSRI) och Quetiepin som antipsykotika och livslånga behandlingar relaterat till depression.
Utifrån utmattningssyndrom kan det obehandlat leda till depression men de flesta är på fötterna med terapi och rehab och den kan fasas ut.
Det går inte att jämföra, det är vitt skild allvarsgrad.
För övrigt händer det en hel del vid påslag av stress och kris om Quetiepin uteblir.
Påstår inte du att du jobbar inom med det här, erinrar mig två andra trådar du pratar rätt konstigt.
För att det du försöker föra in om LW och olika behandlingar HD vs LW är ren bullshit.
Det är vitt skilda preparat, deras insjuknande och du kan lägga ner ditt patetiska försök att ställa LW i sämre dager.
Senast redigerad av develi 2021-03-28 kl. 13:56.
Med tanke på att tinsrättsdomen har nr 497 så är det ett stort antal som vi inte fått se. Många är totalt meningslösa som kallelser etc, men det är såklart en hel del förhör också.
Aha, så vissa förhör har fallit bort men finns.
Det kanske går att beställa separat fr TR?
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Lyssnar nu från TR, förhör med JoSj.
Åkl hänvisar till ”sid 391, förhörsbilaga 6B”,
och det är inget jag känner till från FUP.
Det betyder så klart inte att den inte kan finnas där. I så fall är jag tacksam om någon med bättre koll än jag kan hänvisa till rätt AB.
Senast redigerad av develi 2021-03-28 kl. 14:01.
För att det du försöker föra in om LW och olika behandlingar HD vs LW är ren bullshit.
Det är vitt skilda preparat, deras insjuknande och du kan lägga ner ditt patetiska försök att ställa LW i sämre dager.
Sämre dager? För att hon ev hade en obehandlad sjukdom? Jag tycker inte att någon sjukdom ställer någon i sämre dager.
Tycker du det? Är det därför du försöker få tråden att tro att HD är bipolär, har psykos och är schizofren? Ser du ner på människor med de diagnoserna?
LW trodde själv att hon var bipolär. Det är inte något jag har hittat på. Om hon fått behandling för det så kanske hon kunnat släppa sin maniska besatthet av SD. Det hade väl varit bra?
Varför skulle någon av dem vara promiskiös? Det var du som beskrev HD så och då undrar man vilken moralisk måttstock du använder.
HD var dessutom med annan man efter separationen. Vet inte om det klassas som otrohet? Jag skulle heller inte ha några betänkligheter över att börka träffa andra om jag separerade från en man som varit otrogen mot mig i 6 år. Man är inte promiskiös för det.
Sämre dager? För att hon ev hade en obehandlad sjukdom? Jag tycker inte att någon sjukdom ställer någon i sämre dager?
Tycker du det? Är det därför du försöker få tråden att tro att HD är bipolär, har psykos och är schizofren? Ser du ner på människor med de diagnoserna?
LW trodde själv att hon var bipolär. Det är inte något jag har hittat på. Om hon fått behandling för det så kanske hon kunnat släppa sin maniska besatthet av SD. Det hade väl varit bra?
Hahaha, du letar fel på LW konstant och det är markant skillnad på diagnoser och vad LW spekulerar kring själv.
Tack.
Ja, där finns bland mycket annat Förhörsbilaga 6B, som man väl kan misstänka är ett utdrag ur slasken. Eller så har man valt att sekretessa hela förhöret i FUP, och inte bara delar av det. Det verkar vara det troligaste alternativet.
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Aha, så vissa förhör har fallit bort men finns.
Det kanske går att beställa separat fr TR?
Jag tror att det är från sekretessad AB - har för mej att det av misstag hänvisades till en för ganska länge sen, kan det ha varit 156?
Hahaha, du letar fel på LW konstant och det är markant skillnad på diagnoser och vad LW spekulerar kring själv.
Om hon var bipolär skulle det förklara många av de "fel" jag ser i hennes beteende. Då skulle hon vara ett offer för en odiagnostiserad sjukdom och felbehandlad. Jag försöker ju hitta en orsak, ett "försvar" för det jag inte tycker om i hennes beteende.
Men det visade sig väl att SD visat sin konversation med LW vid första förhöret? Alltså inte efter att han fick beviset på bordet (har för mig att EGT hade en diskussion ang detta påstående med MV). Dessutom verkar inte SD speciellt oförstående till varför han vart förhörd.
Dessutom hade de väl inte "bestämt träff". LW hade bjudit in honom men han hade aldrig tackat ja.
Semestervecka som visade sig vara en helg.
Vi har olika känsla, trots att vi båda läst tråden från början. Det är inte fel, bra att kunna ha lite olika tankesätt.
Ps Är lite fundersam vad gäller postare som i ena tråden syftar på att hen är polis (ej i denna tråd) och i en annan tråd ställer frågan som en polis från Örebro borde ha vetskap om, tipsar att inte bara läsa vad ts uttryckt i denna tråd, inte så många inlägg/sidor att läsa). Ds
Helt rätt är det ju inte, som du säger. Men ganska...
Jag håller med dig att det är bra att vi har lite olika syn på saker och ting. Det är bara roligt och stimulerande, driver fram de egna tankarna, så länge man har en god ton och tar hänsyn till hur brottsoffret beskrivs (kan göra kopplingen till mordet !!) och hennes familj, fr a barnen.
Jag fick tidigt klart för mig att personen bara hade insyn i första delen av utredningen.
Skribenten måste ändå ha någon slags insyn tycker jag, men kanske inte vill avslöja för mycket detaljer. Alla kan som deltagare i tråden själva bilda sig en egen uppfattning.
Vad jag menar är jag inte tror att personen bara hittar på helt fritt (inte troll) utan det finns vissa belägg för vad personen skriver.
Det finns dock en liknande betydelse (inte exakt)i det som MV skriver och vad som framkommit i FUP:
Ett exempel:
Inlägg av MV:
"SD nekar till att träffat LW mordkvällen. Men har självklart träffat LW tidigare.
Det finns en digital konversation som SD inte kan förneka och han erkände den först när han fick beviset på bordet innan så var han helt oförstående till varför han vart förhörd."
SD visade ju upp något av sin konversation till YE, där det enda vi vet idag är att det syntes en bakad kaka och att YE minns att det sista var från 23:01. YE sa också något om att hon hade sagt till SD att hon uppfattade konversationen som att det var mer än mellan bara vänner (ungefär). Men hur mycket har han visat?
T ex precis under kakan skriver ju Lena, bara sekunder efter "Gjorde till dig och mig". Och sedan efter förhöret är hela konversationen raderad!
Till YE säger SD däremot att kakan är gjord till sonen!
Men polisen lyckades återskapa konversationen som tur är.
Vad som finns efter 23:01 vet vi inte, det kan vara raderat om jag fattat det rätt. Yxigt svar att svara "Fint" till Lena.
Inlägget av MV har väl något av en liknande betydelse, även om det inte är exakt. Och det finns ju inget som visar vem som har bestämt att eller om de ska ses, men bilden av kakan kan man ändå uppfatta som en tydlig invit från Lenas sida (inte SD då), dvs att det kan finnas ett avtalat möte.
PM av YE:
"Stefan visade självmant upp sin mobiltelefon för mig, och visade kontakterna han hade haft
med Lena den 14 maj. De hade mycket sms kontakt på morgonen, men inte så mycket under
dagen, utan jag tror att sms:en började vid 20-tiden igen. Den sista SMS-kontakten mellan
dem var kl. 23.01. Jag kommer ihåg att Lena hade skickat en bild på en kaka i form av ett
hjärta, tror jag. Kakan skull vara till hennes sons födelsedag dagen därpå, uppgav Stefan.
Stefan uppgav ju för mig att han numera bara hade en vänskapsrelation med Lena. Jag
kommer ihåg att jag sa till honom att jag tyckte att smstrafiken verkade vara mer som mellan
personer som är mer än vänner"
YE berättar också att efter det första förhöret går hon till UL AW, PS och JR och då beslutades det att man skulle rubricera det hela som människorov istället och att SD skulle sättas upp som misstänkt. Det berodde nog inte bara på att SD ville kramas. Dessvärre skriver YE detta PM 18 maj, tre dagar efter förhöret.
Hon berättar också i PM:et att hon får i uppdrag att ringa SD för ett nytt förhör. Exakt vad som sades i samtalet vet vi inte, han kan då ha uttryckt något som inte kom på pränt. YE berättar dock att SD sagt att de var i packningstagen.
Han kan ju ha uttryckt någon slags förvåning även om han säger att det är viktigt med Lenas försvinnande, eller att man kan ana en slags underton där han drar upp packningen och även talar om att han måste betala vite som skulle kunna tydas som att han har invändningar mot att komma, han har ju just varit där:
"Han uppgav då att han höll på att packa bilen för att han skulle åka till Arlanda. Han och hans
fru Hanna, som han separerat ifrån, skulle åka till USA på morgonen den 16 maj. Resan var
bokad sedan hösten 2017, medan han och frun fortfarande bodde ihop. En hotellnatt var
beställd på Arlanda, uppgav Stefan. Stefan sa att det var viktigt med Lenas försvinnande, och
att han skulle komma till Polisstationen. "
"Som jag kommer ihåg det så uppträdde inte Stefan annorlunda än vid första tillfället. Jag
kommer dock ihåg att han sa att han var tvungen att betala ett vite för att han inte hade hunnit
klart med arbetet i tid. Så möjligtvis att han var lite irriterad över detta."
Ett annat är ju buskarna.
Man var ju på plats i efterhand och sågade ner syrenträdet. Det är visserligen sådant som en boende i området skulle kunna ha sett, men det är väl inget som man kan lista ut/gissa på bara så där.
Jag vet också att en skribent (Limetime) berättade att det var en helt annan sak att vara på platsen än att se bilderna. Avstånden var väldigt mycket kortare än vad bilderna gav sken av t ex.
Och vi vet också nu att man säkrat mycket spår, men haft svårt att knyta till gm.
"Om du bor i Örebro med omnejd så besök platsen så får du en helt annan bild av hur brottsplatsen och eventuellt fyndplatsen ser ut. Den beskrivningen som framgår här är inte helt glasklar. Jag tar inte gift på att det är som jag påstår men teknikerna har varit på platsen efter att avspärrning släppt och grävt upp och tagit ner ytterligare buskar på platsen. Från Polisen sida har man säkrar mycket spår men tydligen svårt att knyta något till GM."
Semestervecka, var om jag förstod PS bok fred- sönd, dvs tre dagar. Pressen nämnde semester. Jag tänker där att man kanske inte vill gå för mycket in i sådana detaljer? Vilka kunde rimligen veta exakt hur många dagar?
Här är ett till inlägg som svar till en skribent C, där MV blir riktigt arg och säger lite intressanta saker som svar:
"Då du inte har en susning om vem jag är vilken bakgrund jag besitter eller min utbildning. Så bör du inte beskriva mig som okunnig.
Ditt resonemang kring att SD inte säger någonting till polisen men till sin advokat har att göra med att han inte vill gola.
Utan att gå in på detaljer, så kan jag säga att om jag vore kriminell och ingick i samma kriminella nätverk som SD skulle jag ligga sömnlös på nätterna i rädsla för att SD skulle ha en poliskontakt. Han pratar på värre under förhören, både vitt och brett. En yrkeskriminell vet att bevisbördan ligger på polis och åklagare och säger inte mera än nödvändigt. Så där faller ditt resonemang.
Så försök inte lära mig rättsväsendet det vore som att förklara för en eskimå hur han bäst klarar av kylan."
Nedan MV inlägg från mitt förra inlägg:
-------------------------------------------------------------------------------
"HD ska haft psykisk ohälsa en längre tid och har en nedstämdhet eller får medicinering som påverkar sinnesstämningen så är en vanlig biverkning minskad sexlust. Och SD verkar ha ett stort behov av just den biten och förklarar varför han väljer att vara otrogen."
"Om du bor i Örebro med omnejd så besök platsen så får du en helt annan bild av hur brottsplatsen och eventuellt fyndplatsen ser ut. Den beskrivningen som framgår här är inte helt glasklar. Jag tar inte gift på att det är som jag påstår men teknikerna har varit på platsen efter att avspärrning släppt och grävt upp och tagit ner ytterligare buskar på platsen. Från Polisen sida har man säkrar mycket spår men tydligen svårt att knyta något till GM."
"Det har kommit till polisens kännedom att SD via sms gjort inviter som kan tolkas som sexuella till andra kvinnor i samma område och som SD har haft anknytning till via sina barn. Det är naturligtvis besvärande uppgifter för SD att besvara när det gäller hans sexliv."
"HD har lidit av psykisk ohälsa sen deras andra barn föddes. Så det har ingenting med jobbet att göra."
"Det finns ingenting som tyder på att kroppen flyttats utan BP och FP är densamma."
"Att man valde att flytta på Peter Springare var att efter hans semestervecka i inledningen av utredningen. Så hade man misskött utredningen så Peter var minst sagt upprörd och Bo Andersson som är polisområdes chef drar inte jämt med Peter vilket ledde till förflyttningen. Peter Springare är den mest kompletta utredaren på grova brott."
"SD nekar till att träffat LW mordkvällen. Men har självklart träffat LW tidigare.
Det finns en digital konversation som SD inte kan förneka och han erkände den först när han fick beviset på bordet innan så var han helt oförstående till varför han vart förhörd."