2021-03-28, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
När du skriver A.A. så gissar jag att du menar Alën* Anderb*rg (*=a,e)? Hon är ju varken anklagad eller målsägande, så hon behöver väl inte maskas mer än så?

Finns det något som tyder på att hon är EAs väninna "Lotta" som GL skriver om?

Jobbar på pappas företag (som enda anställd). Företaget har inte gått så bra det senaste året. Inget under om det är droger inblandade i bilden..
Pappan själv har startat ett nytt liv med en kvinna som är yngre än A.A.

Jag skulle tippa att man gärna inte byter ut sitt kriminella vittne mot ett annat för att inte få MO att läcka ut. Men helt säker kan man ju inte vara angående hur dessa knarkare tänker.
Citera
2021-03-28, 12:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av teellur
Jan Guillou ännu en tyckare, delar idag sin åsikt i ämnet. Alla ska ju ha en åsikt. Men visst kan jag hålla med om att tala är silver, tiga är guld.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/lE2JBG/riksdagen-forhalar-i-stallet-for-att-radda-svenska-barn
Citat:
Ursprungligen postat av Guillou
”I stället framställde han sig som en skam för manligheten. Obegripligt.”
Är det en skam för manligheten att inte vilja bli häktad på grund av falska anklagelser? Guillou är obegriplig som anser att ”manligt” betyder att man ska smita ut genom bakdörren och vara nöjd med att det inte blev ännu värre. Det är bra att Lambertz går all in, detta skapar diskussion och många män kommer att bli förvånade över de metoofascistiska åsikterna som frodas i de egna bekantskapskretsarna.

För övrigt tycker jag att Guillous frisyr är allt annat än ”manlig”. Beror förmodligen på testosteronbrist.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Det är det här jag menar.
Nu är det 4 tillfällen hon anmält våldtäkt som ingen blivit dömd för.
Blir hon våldtagen igen (på riktigt) så är hennes trovärdighet redan på botten, man kan med andra ord känna sig "trygg" med att våldta henne nu.. och vad jag spekulerar i är att Göran gått på de spåret.
Han är inte vem som helst, han är ett proffs inom juridik och vet förmodligen mer än oss om riskerna.
Om han hjälp henne med hennes fall borde han ha kommit över info om hur psykiskt störd denna tjej är.
Säger inte att hon är ett offer, men göran är inget lamm.
https://imgbb.com/c1QWfJS
han är en lamberts
Nej, hennes trovärdighet är inte på botten om hon skulle bli våldtagen. Det har framgått på många ställen att åklagaren inte bryr sig om målsägandens historik.
Citera
Medlem
Citat:
Borde inte Göran känt till kvinnans psykiska tillstånd om han hjälpt henne med fall och haft en "pappa" roll? Göran är en vidrig människa. Vem knullar sin "dotter"? porrskadad laddtorsk.
Han visste vilken fälla han stoppade kuken i, garderade sig med henne förflutna.
Han utnyttjade situationen och våldtog henne
GL är/var inte biologisk eller adoptiv pappa till EA, ej heller chef, handledare eller lärare, inte heller behandlare eller liknande.
GL är helt frikänd.
Båda är långt över myndighetsåldrarna.
Med andra ord är du väldigt fel ute.
Men du har rätt i att han borde ha hållit henne (=en pyskiskt störd människa som inte drar sig för att ljuga eller bedra för att uppnå sina mål) långt långt borta ifrån sig.
Citera
2021-03-28, 12:44
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Ha vilken korkskalle du är
Är du man?
Har du aldrig fått en avsugning (enbart) utan att det blivit knull med?
Hahaha

Finns ju dock ingenting som tyder på att så var fallet. Eftersom DU blev friad och kommer nu stämma skiten ur EA. Det är bara någon vecka kvar tills rättegången kör igång

Kommer du fortsätta försvara EA när hon blir dömd till finkan för förtal och falsk tillvitelse?
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Blir hon våldtagen igen (på riktigt) så är hennes trovärdighet redan på botten, man kan med andra ord känna sig "trygg" med att våldta henne nu.. och vad jag spekulerar i är att Göran gått på de spåret.
Han är inte vem som helst, han är ett proffs inom juridik och vet förmodligen mer än oss om riskerna.
Om han hjälp henne med hennes fall borde han ha kommit över info om hur psykiskt störd denna tjej är.
Säger inte att hon är ett offer, men göran är inget lamm.
https://imgbb.com/c1QWfJS
han är en lamberts
Man borde väl också känna sig "trygg" med att sex tillsammans med den här tjejen är en garanti för utpressning, hot, polisanmälan & långdragna utredningar, med därtill hörande smutskastning i media.

Hade han känt till hela historiken så hade han givetvis helt undvikit henne.
Citera
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokstavochsiffra1
Det var ju inte min poäng, utan att han haft sex och varit ihop med dem.

Hur vet du det? Jag har för mig att jag läste på hans blogg att en modell stötte på honom nyligen, men han nobbade. Hon frågade då om han gillade män.

Den enda han tydligt säger är att han varit tillsammans med är EA, jag tror du skall se de andra bilderna som exempel på kvinnor och modeller han fotograferat. Lite som exempel på hans fotografiska förmåga. Jag har också för mig att i början av tråden reagerade en kille på detta också. Han skrev att Lektyrfotografen fotograferat hans dåvarande tjej och hon fanns med i galleriet, men han var definitivt inte ihop med henne.

Lektyrfotografen har också fotograferat vår nuvarande snyggaste prinsessa hon var 16 år. Bilderna finns i denna tråd. Men jag tror ingen antar att han också satt på henne.

Någon i denna tråd har till och med framfört att Lektyrfotografen egentligen gillar män. Det antagandet ligger inte så långt borta, han skriver mycket om känslor och gråta på sin blogg.
Senast redigerad av BorgeH 2021-03-28 kl. 12:46.
Citera
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApanApansson.
Nej, hennes trovärdighet är inte på botten om hon skulle bli våldtagen. Det har framgått på många ställen att åklagaren inte bryr sig om målsägandens historik.

Jag hoppas det, annars är det fel på rättssystemet.
Citera
2021-03-28, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Du reflekterar inte att han med ordet "kladda" använder en negativ synonymen "beröring" vilket visarr att han är fullt medveten att det är något som ses som ovälkommet om än inte strikt olagligt eller åtalbart? Oavsett att han faktiskt också fått be om ursäkt för det?

Han är född och uppvuxen i Sverige och har utbildning och livslång erfarenhet av att vara jurist och därmed extremt medveten om språkets nyanser. Han vet att han gör något socialt fel som andra ofta ser som obehagligt men det är inte skäl för honom att lägga av för hans behov av uppmärksamhet väger tyngre även om uppmärksamheten är av negativ karaktär.

Lägg också märkte till att han sa detta ha hänt främst när han var i 20 års åldern. För drygt 50 år sedan..

Det hände DÅ och nu har det hänt IGEN.

Herregud. Man borde hänga honom för det..

Själv skulle jag inte vilja bli kladdad, men det är mycket annat också som jag skulle ha sagt nej till.

Jag skulle exempelvis inte ha gått upp till övervåningen tillsammans med kladdaren. Jag skulle nog ha ringt efter taxin/sambon/en kompis/promonerat hem/polisen/lånat en cykel/bett GL om pengar - you name it.
Citera
2021-03-28, 12:46
Medlem
Citat:

Hur får du det till 4 tillfällen?
Citera
2021-03-28, 12:47
Medlem
Citat:
Jag hoppas det, annars är det fel på rättssystemet.
Det är redan fel på systemet just pga att de inte granskar målsägandes historik. Det är inte objektivt och kan dessutom i vissa fall vara avgörande att veta om.
Citera
2021-03-28, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Hade syftet enbart varit att inte delge polisen "hela" ljudfilen hade hon ju aldrig lämnat in telefonen överhuvudtaget. Nu gjorde hon det trots allt. Det var ädelt gjort.
Märklig definition av ordet "ädel". Nästa gång, om inte psykvården eller andra myndiga personer sätter stopp, kommer nog mobilen att vara "borttappad" eller "stulen" när polisen vill se hela mobilinnehållet och inte bara "väl valda" delar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in