Citat:
Ursprungligen postat av
just_a_girl
Hur vet man att det var hon som skrev ett SMS till sin sambo vid tidpunkten och sedan raderade detta. Det kanske var G.L själv som skrev från hennes telefon och sedan raderade, gissar på att det var meddelandet om att G.L skulle vara aspackad. Han tänkte "vad fan har jag gjort" och skrev att han var aspackad för att skapa bevisning om att hon dels messat vid aktuell tid men även att han inte var i stånd att våldta någon då han var aspackad. För mig är inte det sms:et avgörande. Hur fick de då till det om han var aspackad? Det var två personer på plats och om ena personen var däckad av alkohol kan den andra ha sms:at och raderat. Det vet vi inte, tycker inte vi ska kalla vittnet lögnare. Dessutom kan M.Ä spelat berusad/däckad för sin väninna om det är hon som är boven i dramat. Det har blivit för mycket he said, she said i media. G.L borde lugna sig och inte bedriva rättegång i sin blogg.
Ja du, vi kan inte
veta att det var EA som skickade sms:en från sin egen telefon. Men vi kan veta att det var hon som hade videosamtalet. Men vad är då mest sannolikt? Att GL skulle skicka sms från EA:s mobil? Det förutsätter att hon var däckad och inte har lås på luren.
Jag är för övrigt inte alls övertygad om att någon av dom var aspackad eller däckade. Och att vara aspackad är inget alibi, det utesluter väl inte samlag?