2021-03-28, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nej, en stor del av allmänheten vet att den höge juristen visste att hon var trasig, att han söp med henne fast han vet att han kladdar. Sanslöst omdömeslöst. En jurist kan exempelvis knappast heller köpa något värdefullt på Blocket för en spottstyver och hävda god tro om det visar sig vara stulet.
Du försöker förminska hennes klander genom att kalla henne trasig. Hon är en psykopat. Punkt slut. Visst har GL agerat omdömeslöst men det är inte i närheten av lika klandervärt som det hon gjort.
Citera
2021-03-28, 01:50
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorrevalross
Nu har Lambertz skrivit ett nytt inlägg på sin blogg. Han skriver att kvinnan manipulerat bevis även i detta fall likväl som hon även gjorde i våldtäktsanmälan 2018. Eftersom mainstream media och främst feminister ute i landet redan brännmärkt honom utan några bevis bortsett från hennes ord så undrar jag; går det inte bara att offentliggöra dessa uppgifter där hon manipulerat bevis? Detta är det absolut bästa och enklaste sättet för honom att rentvå sig själv gentemot alla som inte redan tror på hans oskuld, istället för att skriva inlägg på sin blogg.

Nix, ingen bra ide’ för då riskerar han förtal.
Förtal är när uppgifter lämnas och är misskrediterande för den enskilde. Det spelar ingen roll om det som sprids är sanning eller lögn.
SVT är ju redan ute på hal is då de sände en intervju live i hans trädgård då han kommenterade om att hon skulle vara en lögnerska.
Citera
2021-03-28, 01:52
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Nej, en stor del av allmänheten vet att den höge juristen visste att hon var trasig, att han söp med henne fast han vet att han kladdar. Sanslöst omdömeslöst. En jurist kan exempelvis knappast heller köpa något värdefullt på Blocket för en spottstyver och hävda god tro om det visar sig vara stulet.
Ärlig för att få uppmärksamhet? GL har varit en offentlig person i många år. Vad har han sagt för stolligheter för att få uppmärksamhet? Du tror att han inte menar det han sagt om Bergwall? Och mer än det då? Vad har han gjort för att få uppmärksamhet?

Angående det där med att kladda. Det är ingenting som folk normalt hetsar upp sig för, så varför göra en så stor grej av det nu?

Kan du föreställa dig en löpsedel: "Känd historiker la armen om kvinna och pussade på kinden."?
Citera
2021-03-28, 01:53
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:

Jag känner inte till att GL skulle ha vetat att EA är trasig men menar du verkligen att trasiga kvinnor inte ska få ha sex när de vill det? Vill du verkligen förbjuda så många svenska kvinnor att ha sex?

Om du verkligen vill det måste det då framgå tydligt att dessa vuxna kvinnor inte får ha sex, vill du göra det med en tatuering i pannan eller hur tänker du dig det?
Citera
2021-03-28, 01:57
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Det där med att han har kladdat ibland på fyllan, alltså tänk lite. Hur fan kan man hetsa upp sig för det? Var och varannan människa har gjort det (kvinnor inkluderat). Och även om man anser att det är väldigt illa, så är ju huvudämnet våldtäkt i den här frågan.

Tråden handlar om våldtäkt men GLs "ärlighet" om negativa egenheter beror av att han får uppmärksamhet. Han struntar i om den han kladdar på känner obehag, om han sabbar trevlig stämning vid en middag för alla tittar på honom.

Är du ok med om en skrynklig tiggare utanför COOP kommer fram och börjar pussa på dig och klappa dig på huvudet när du ska in och handla?

Nehej du, var och varannan människa kladdar inte på fyllan på människor, än mindre om de märker att den de kladdar på försöker dra sig undan. De sitter inte flinande och nästan skrytsamt berättar att de fått be om ursäkt för det efteråt.
Citera
2021-03-28, 03:03
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Tråden handlar om våldtäkt men GLs "ärlighet" om negativa egenheter beror av att han får uppmärksamhet. Han struntar i om den han kladdar på känner obehag, om han sabbar trevlig stämning vid en middag för alla tittar på honom.

Är du ok med om en skrynklig tiggare utanför COOP kommer fram och börjar pussa på dig och klappa dig på huvudet när du ska in och handla?

Nehej du, var och varannan människa kladdar inte på fyllan på människor, än mindre om de märker att den de kladdar på försöker dra sig undan. De sitter inte flinande och nästan skrytsamt berättar att de fått be om ursäkt för det efteråt.
Var och varannan människa har kladdat. Jag har inte påstått att var och varannan människa brukar göra det. Jag har inte heller sagt att det är okej. Två saker: 1. Det var relevant i sammanhanget att berätta det. 2. Det är ganska harmlöst och bör därför inte blåsas upp på det sätt som blivit.

GL har ofta det där flinet. Han är inte stolt över att han kladdat. Han njuter inte av att synas i rampljuset. Om han varit så besatt av uppmärksamhet hade det visat sig tydligt om och om igen sedan decennier sedan.
Citera
2021-03-28, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Jag känner inte till att GL skulle ha vetat att EA är trasig men menar du verkligen att trasiga kvinnor inte ska få ha sex när de vill det? Vill du verkligen förbjuda så många svenska kvinnor att ha sex?

Om du verkligen vill det måste det då framgå tydligt att dessa vuxna kvinnor inte får ha sex, vill du göra det med en tatuering i pannan eller hur tänker du dig det?

Nä, det är klart GL har väl försökt hjälpa henne i hennes andra processer utan att veta npgit om dem. När han menar att han tog sig an henne och ser sig som en extrapappa så menade han väl att han skulle trösta henne för ett nageltrång?

Hur får du det till att jag skulle vilja förbjuda trasiga kvinnor att ha sex för att jag säger att det är omdömeslöst av en jurist att supa och ha sex med en person som han i någon mån har ett klientförhållande till?

Det är ungefär samma som när Johanna Möller raggar på ensamkommande som varitbpp hennes HVB hem.
Citera
2021-03-28, 03:04
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:

Det verkar ha slagit slint i huvudet på dig. Det spelar ingen roll vad du tycker om en person, finns det inga bevis för att han har begått ett brott så ska han förstås rentvås. Det är inte svårare än så.

Sedan i detta mål finns det däremot övertygande bevisning mot EA, den skatan bör buras in på minst 10 år.
Citera
2021-03-28, 03:07
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Nä, det är klart GL har väl försökt hjälpa henne i hennes andra processer utan att veta npgit om dem. När han menar att han tog sig an henne och ser sig som en extrapappa så menade han väl att han skulle trösta henne för ett nageltrång?

Hur får du det till att jag skulle vilja förbjuda trasiga kvinnor att ha sex för att jag säger att det är omdömeslöst av en jurist att supa och ha sex med en person som han i någon mån har ett klientförhållande till?

Det är ungefär samma som när Johanna Möller raggar på ensamkommande som varitbpp hennes HVB hem.

Stackars förvirrade trasiga människa, du borde inte få ha sex heller med din egen logik. Att GL hjälpte henne i sina processer betyder förstås inte att han måste ha känt till hennes psykiska tillstånd, varför tror du det? Borderline tar ofta flera år att upptäcka även för dem som lever med personen, det är inget som avslöjas snabbt.
Citera
2021-03-28, 03:14
Medlem
Docklands avatar
Jag trodde detta var ett skämt först.

http://goranlambertz.se/lordagsbetraktelse/

Jisses, är han rubbad på riktigt? Seriös fråga. Detta ser ut som dagboksanteckningar från en 13-åring.
Citera
2021-03-28, 03:14
Medlem
kristallklars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Du läser in lite för mycket i mitt inlägg, men så kan det ju vara ibland. Slarvigt av mig att så tydligt skriva att hon ljuger i just det här fallet, för jag menade i tidigare. I aktuellt fall finns det tre möjligheter: en ljuger, båda ljuger ingen ljuger. Bara Gud vet...

Nej vi vet inte mer än att Lambertz frihetberövades och nu lever i en hatstorm. Och att MÄ har spelat in två olika våldtäkter, klippt ner ljudfilerna, fabriksåterställt bägge telefonerna, har varit psykiatriskt tvångsvårdad upprepade gånger, har ljugit en hel del i förhör, knarkar, har ett ex som långt innan detta fall ger en fett läskig bild av henne där han pratar om hur hon tycks livnära sig på att dra män inför rätta och och att allt detta anses fel att ta upp, eftersom det inte har med saken att göra. Just det, sedan finns ju ytterligare ett antal rättsprocesser också, varav minst ytterligare en våldtäkt. Vi vet också att hon är smart, rensar sin internethistorik skickligt och sannolikt ser vi toppen av ett isberg alltså.

Kanske borde man avvaktat lite med att sätta Lambertz i häkte ändå, eller vad tycker du? I två månader utredde man detta för att DÄREFTER häkta karln.
Citera
2021-03-28, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Var och varannan människa har kladdat. Jag har inte påstått att var och varannan människa brukar göra det. Jag har inte heller sagt att det är okej. Två saker: 1. Det var relevant i sammanhanget att berätta det. 2. Det är ganska harmlöst och bör därför inte blåsas upp på det sätt som blivit.

GL har ofta det där flinet. Han är inte stolt över att han kladdat. Han njuter inte av att synas i rampljuset. Om han varit så besatt av uppmärksamhet hade det visat sig tydligt om och om igen sedan decennier sedan.

Var och varannan människa kladdar inte, speciellt inte när de märker att personen försöker dra sig undan. Som han själv säger att MÄ gjorde.

Det har visat sig sedan decennier men han har mest fått offentlig uppmärksamhet för knäppa yttranden från en högt uppsatt jurist, nu har han inte den arenan och då pushar han väl de där sociala ticsen till att ges mer utrymme.

Jag påstod inte att han var stolt över att han kladdat, han är stolt över att få uppmärksamhet oavsett om det är för en skämmig sak som han dessutom vet är skämmig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in