2021-03-26, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.fisk
Varför ska du ta benso mot bakfyllan om du inte får ett rus?
Det lindrar ju bakisen fastän du inte blir hög, men såklart mer nice att ta högre doser o mysa också.
Citera
2021-03-26, 17:04
Medlem
WolframTungstens avatar
Jag undrar hur lång tid det tar att utveckla ett beroende mot Stesolid. Jag får ta fyra tabletter a 5 milligram om dagen. Men vissa dagar (när jag dricker mig full) tar jag inte en enda.
Citera
2021-03-26, 17:27
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WolframTungsten
Jag undrar hur lång tid det tar att utveckla ett beroende mot Stesolid. Jag får ta fyra tabletter a 5 milligram om dagen. Men vissa dagar (när jag dricker mig full) tar jag inte en enda.

Väldigt stora individuella variationer, men ett visst psykologiskt beroende kan gå så snabbt som typ 2 veckor (gäller all bens och Z), men som sagt: oerhört individuellt.
Citera
2021-03-27, 01:48
Medlem
Citat:
Det går snabbt, försök att ta mindre alternativt skippa några dagar i veckan, blir bara tråkigheter annars.
Citera
2021-03-27, 02:09
Medlem
Hur lång tid tar det att nollställa toleransen? Jag har varit utan i 3 veckor snart ca. Jag har aldrig haft något beroende eller vidare frekvent användande över tid. När jag väl körde steso så tog jag ganska mycket, 30-40mg. I början räckte det med 10mg och jag undrar helt enkelt hur lång tid jag får räkna med för att få ner toleransen till den nivån igen.
Citera
2021-03-27, 02:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyFish93
Hur lång tid tar det att nollställa toleransen? Jag har varit utan i 3 veckor snart ca. Jag har aldrig haft något beroende eller vidare frekvent användande över tid. När jag väl körde steso så tog jag ganska mycket, 30-40mg. I början räckte det med 10mg och jag undrar helt enkelt hur lång tid jag får räkna med för att få ner toleransen till den nivån igen.

1-2 veckor bör du komma långt på. Du bör tom kunna köra 30-40mg en gång i veckan utan att du förstör toleransen något nämnvärt.

Citat:

Nu kommer väl säkert någon neka detta men i princip alla som börjar käka benso dagligen blir snabbt beroende både fysiskt och psykiskt, för vissa går det väldigt snabbt, kanske så kort som en vecka. Det är som att öppna pandoras låda när man börjar knapra dagligen. Använd enbart benso vid behov/riktigt jävla akuta situationer (säg 2-4 gånger i månanden), och du kan använda den livet ut utan att den tappar effekt och du blir beroende.

Det är träning, meditation, god kost, noll droger (kaffe, alkohol med mera), noll porr osv som gäller om du vill bli frisk den naturliga vägen.
Senast redigerad av datornurrrden 2021-03-27 kl. 03:08.
Citera
2021-03-27, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Skarpare syn samt att det färgar finare känner jag igen, vet dock inte om det beror på att man får hopp om liv när det kickar in, har dock inte behov av glasögon annars.

Samt så ska du ge fan i självskadandet, du och ditt liv är värt extremt mycket mer än det fastän det kan kännas meningslöst, vad beror det på? Har det något att göra med 100 packet du fick av läkaren?
Fick benzo för att jag blivit självmordsbenägen igen. Samma anledning som jag fick benzo från första början. En gång (högg) jag mig rakt i armen 4-5 hugg med en kniv och fick sy en jävla massa stygn. Det var dock inget självmordsförsök utan jag hade svarat att jag högg mig själv för att det "var kul" eller för att jag "ville veta hur det kändes" när snuten och läkaren frågade. Har ett självskadebeteende, och extremt dålig impulskontroll. Jag kan få för mig att nu vill jag dö och så gör jag det bara.
Citera
2021-03-27, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datornurrrden
1-2 veckor bör du komma långt på. Du bör tom kunna köra 30-40mg en gång i veckan utan att du förstör toleransen något nämnvärt.

Tack för svar! Ska försöka vänta nån vecka till och sen ta max en dag i veckan som du föreslog. Misstaget jag gjorde innan var att jag fick mersmak och tenderade att ta det ett par, tre dagar i rad. Med lite mer självdisciplin kan jag nog få god medicinsk effekt.
Citera
2021-03-27, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Fick benzo för att jag blivit självmordsbenägen igen. Samma anledning som jag fick benzo från första början. En gång (högg) jag mig rakt i armen 4-5 hugg med en kniv och fick sy en jävla massa stygn. Det var dock inget självmordsförsök utan jag hade svarat att jag högg mig själv för att det "var kul" eller för att jag "ville veta hur det kändes" när snuten och läkaren frågade. Har ett självskadebeteende, och extremt dålig impulskontroll. Jag kan få för mig att nu vill jag dö och så gör jag det bara.

Nu är jag ingen läkare. Fast spontant tycker jag att benso inte är den optimala medicinen för någon som är självmordsbenägen och har dålig impulskontroll, snarare tvärtom.
Citera
2021-03-27, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyFish93
Nu är jag ingen läkare. Fast spontant tycker jag att benso inte är den optimala medicinen för någon som är självmordsbenägen och har dålig impulskontroll, snarare tvärtom.
Vad rekommenderar du för medicin då? Lergigan? Placebo-SSRI? Amfetamin?
Citera
2021-03-27, 23:15
Medlem
falsksons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Vad rekommenderar du för medicin då? Lergigan? Placebo-SSRI? Amfetamin?
Börja med H eller något. Bättre än självmord iaf.
Citera
2021-03-27, 23:26
Medlem
WolframTungstens avatar
Jag har bara tagit min dagsdos på 20 milligram idag. Jag fick fin effekt på dem, hux flux kom jag på mig själv med att må bra.

Jag har en kompis som får 60 milligram utskrivet, det borde väl vara ovanligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in