Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Menar du att folk slutade åka till arbetet i april? Jag begär bara att du borde öppna ögonen. Studera siffrorna. Det är okej för mig om du inte tror att 2 miljoner skolbarn smittar.
Kolla på antalet smittade på FHM hemsida eller var du vill.
Det är tydligt att lågpunkten nåddes vid månadsskiftet juni/juli. Det är tydligt hur smittspridningen började ta fart igen vid månadsbrytet sep/okt. Det är tydligt att smittan avtog i intensitet i mitten av januari, för att sedan ta fart en månad senare. Fundera sedan på när vi har sommarlov och jullov i Sverige. Betänk sedan vad smittkedjor och inkubationstid betyder vad gäller eftersläpning. Det är rätt uppenbart vad som driver detta i Sverige. Och nej, jag tror inte att D-vitaminintaget varierar med skolloven och nej, jag tror inte solljuset gör det och nej, jag tror inte följsamheten mot rekommendationerna varierar precis som sommarlovet.
Men kom igen nu mannen!
Jämn och fin nedgång från april gällande dödsfall och såklart även smittspridning som står i relation till antal döda.
OM nu skolan är så avgörande borde det synas i statistiken efter att skolan stängdes runt 10/6. Visa var du ser en markant nedgång, ett rejält hack i kurvan för detta?
Var är den markanta nedgången gällande dödsfall och smittade ca 3 till 4 veckor efter skolan stängde?
Samma sak i höstas ca 2-4 veckor efter skolan startade borde smittan öka särskilt bland dom yngre men icke!