Citat:
Ursprungligen postat av
Hew18
Läs om läs rätt. Jag pratade inte om att vaccinet är ett virus utan att tvinga på hela jordens befolkning ett vaccin vi inte vet mkt om är samma sak som att tvinga på hela jordens befolkning en spruta med virus som vi inte vet mkt om. Det är lika illa, och ett av de största brotten emot mänskligheten någonsin.
Jag vill inte att man tvingar på någon någon spruta, varken med vaccin eller med virus.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hew18
Ja länder får bestämma över sina gränser ja. Men det förändra inte att det blir ett sätt pressa folk till att ta vaccinet och därmed indirekt tvinga människor till det.
På något sätt behövs ett system som hindrar att nya varianter av viruset sprids över gränser. Annars kommer det att uppstå nya varianter som är ännu bättre på att undgå immunförsvarets skydd.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hew18
Som sagt i princip ingen skulle ens ha vetat om viruset om det inte vore för media och politikerna, det är inget direkt påtaglig virus. Men inte ens nu när vi vet om det, så är åtgärderna drivet av befolkningen utan av politikerna, eliten och media. Titta bara på sverige som är en av dem som har gjort minst, här är missnöjet väldigt lågt i jämförelse med andra länder. Det borde ju vara uppror i sverige om det du skriver skulle stämma.
Ja, det borde finnas missnöje i Sverige. Men det är svårt att visa det missnöjet. Dom svenskar som är mest missnöjda med Corona-hanteringen, undviker sociala kontakter. Utan människor som möts, så blir det svårt att få missnöjet att tända en gnista som utmynnar i protester. För att ordna stora protester, så behöver folkmassor samlas. I dessa tider så går det inte att samla folkmassor, utan att samtidigt förlora trovärdigheten i budskapet att epidemin ska tas på allvar.
Svenskar med motsatta åsikten kan däremot samla folk utan att tappa trovärdighet i det egna budskapet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hew18
Men du gör din ö till ett fängelse då, men lockdowns tillochfrån och andra restriktioner. Jag tycker inte viruset är så pass allvarligt så det motivera stängda gränser på obestämd tid. Så nej det är ingen bra lösning
Det är bättre att vara instängd på en ö, än instängd i sitt hem.
Vad är allternativet? Att låta viruset härja, och bygga upp flockimmunitet är ingen lösning. Det leder bara till att viruset muterar. Mutationerna kan göra den erhållna immuniteten värdelös. Så länge gränserna står öppna för nya mutationer, så fungerar inte strategin att bygga upp immunitet genom infektion.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hew18
Har inte hört något om sjukhusen är mer fyllda än vanligt förutom ifrån media. Men man behöver inte hemlighålla något, utan bara inte överdriva hotet vilket man har gjort nu.
Det låter motsägelsefullt. Vill du att medierna ska avstå från att rapportera från sjukhusen? Men ändå inte hemlighålla någonting? Vilka överdrifter syftar du på?
Citat:
Ursprungligen postat av
Hew18
Folk drabbades inte av panik av svininfluensan exempelvis. Viruset hade inte skapat någon panik bland befolkningen, inte en chans.
Det som behövs är inte panik.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hew18
Dumheten vi har gjort är att vi betalar för andras misstag och att vi har haft lite restriktioner trots allt, då vi inte borde ha några öht. Poängen där var ju att om det är vi som har misslyckats, varför är det vi som ska hjälpa andra länder?
Det är inte jag som har bestämt att Sverige ska skicka pengar till andra länder. Men ifall Sverige ska skicka pengar till andra länder, så ser jag hellre att pengarna går till Italien än till Afrika. Biståndet till Afrika har använts till att i explosiv hastighet öka befolkningsmängden i mottagarländerna. På så sätt har biståndet hjälpt till att skapa mer misär, istället för att lindra misären. Afrikanerna har missbrukat biståndspengarna grovt, och det är dags att sätta stopp för bistånd till Afrika. Italienarna förtjänar pengar mycket mer än afrikanerna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hew18
Kanske, men det är inte dem du nämner som exempel på länder som har lyckats bra, utan det är länder som australien och taiwan. Varför hjälper inte de andra länder nu som lider om de nu går så bra ekonomiskt etc?
Det är inte jag som avgör huruvida Australien och Taiwan ska skicka pengar till andra länder.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hew18
Ungefär som jag då låter det som, det var därför jag skrev vanliga influensa v2, alltså allvarligare än vanlig influensa men ändå inte motivera några större åtgärder. Man ska inte ropa vargen över småsaker.
Jag anser att man borde ha följt försiktighetsprincipen. Ifall man ska föjla försiktighetsprincipen, så innebär det att man ibland larmar för saker som i efterhand visar sig inte vara så farliga. Det är någonting man får leva med.
Covid-19 har visat sig vara nog så allvarligt. Larm borde ha utlösts i ett mycket tidigare skede.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hew18
Som sagt nästan så jag hoppas att vaccinet har några allvarliga biverkningar som visar sig efter några år., då vi har vaccinerat nästan hela jordens befolkning. Det skulle kanske lära folk lite och lära eliten att sluta missbruka sin ställning och kanske för en gångs skull ställas till svars för sina handlingar.
Nej, usch. Du är hemsk. För att hålla makthavarna ansvariga, så är det inte allvarliga biverkningar som behövs.