2021-03-27, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Du insinuerar något du inte har en aning om. Lägg ner dina sura bittra inlägg. Vet du hur långt det är mellan Uppsala och Hornstull ? 74 km !

Någon skriver tbx civilkurage. Ja svarar idioten. Så dom inbillar sig att han inte kommer in pga att han anklagats för våldtäkt. Jag skulle tippa på att han kom då dom stängt om det ens stämmer. Herregud dom är ju inte riktiga någon av dom. Civilkurage?
Citera
2021-03-27, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av john-oskar
Om du nu inte själv sitter i domstol dagligen ( i yrke ) så tror jag nog att jag har minst lika så bra koll på hur det funkar. Tom bättre en dig. Men det spelar ingen roll.
Han borde aldrig häktats med det som är lagt på bordet.
Hoppas det blir en diskussion om hur lättvindigt man kan bli häktad i Sverige. Att det räcker med ord mot ord och att ingen stödbevisning behövs. Att rättsväsendet tycker att en person som ljugit tidigare e mer trovärdig än hälften av befolkningen.
Citera
2021-03-27, 22:54
Medlem
Jagersros avatar
Enligt säker källa blev EA utslängd stupfull från Gröne Jägaren.
Citera
2021-03-27, 22:54
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Du insinuerar något du inte har en aning om. Lägg ner dina sura bittra inlägg. Vet du hur långt det är mellan Uppsala och Hornstull ? 74 km !

Lägg ned ditt fantiserande om andras sinnesstämning. Ja jag vet hur långt det är mellan Uppsala och Stockholm Jag har pendlat via Uppsala till jobb i Sockholm i nära två decennier. Kommer från norra Sverige där många pendlar ännu längre sträckor. Skulle också kunna tänka att GL har åtskilliga bekanta i Stockholmsområdet. Det är väl inte omöjligt han besökt någon och tänkt käka innan han ger sig hemåt.
Citera
2021-03-27, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Hoppas det blir en diskussion om hur lättvindigt man kan bli häktad i Sverige. Att det räcker med ord mot ord och att ingen stödbevisning behövs. Att rättsväsendet tycker att en person som ljugit tidigare e mer trovärdig än hälften av befolkningen.
Absolut. Det är precis det jag önskar med detta fall. Stå på dig Göran.
Citera
2021-03-27, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Mja, den bevisning som initialt fanns tydde med stor sannolikhet på att det kunde vara tal om våldtäkt men det var innan ljudinspelningar i sin fullhet med mera kom in i bilden.
Sen lades ärendet ner när det inte kunde gå vidare. Så initialt verkade det vara en våldtäkt men sen räckte inte bevisningen att ta det till åtal helt enkelt.
Det fanns inga bevis. Den fanns en vilsens kvinnas ord.
Citera
2021-03-27, 22:59
Medlem
Citat:
Om du nu inte själv sitter i domstol dagligen ( i yrke ) så tror jag nog att jag har minst lika så bra koll på hur det funkar. Tom bättre en dig. Men det spelar ingen roll.
Han borde aldrig häktats med det som är lagt på bordet.

Men vad som är på bordet vet du ju inte. Eftersom du, trots att du får det förklarat, inte begriper att det råder förundersökningssekretess och konsekvensen att den inte blir offentlig när åklagare inte väcker åtal så har du inte bättre koll än mig.
Citera
2021-03-27, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj

Det är det redan och har varit ganska länge. Dessutom decennier med kritik internationell om våra häktningar. Höjt tonläge blev det med Asaprocky trots att han då utgjorde risk att fly landet.

Men säger en åklagare sannolika skäl misstänkt efter det här så vet man att det behöver inte finnas så mycket. Dom särskilda häktningsskälen är lätt att ta till. Är det så lätt att frihetsberöva någon så vetefan hur det kommer sluta. Rättsväsendets högdjur ser i alla fall inte milt på saken det är jag övertygad om. Polis slarvar och åklagaren ränner iväg utan att ha på fötterna. Stoltserar i medierna och får sedan byxorna neddragna då hon inser att hon inget har. Lambertz läcker sedan från utredningen och då ser man hur taffligt det här är.
Citera
2021-03-27, 23:00
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Lägg ned ditt fantiserande om andras sinnesstämning. Ja jag vet hur långt det är mellan Uppsala och Stockholm Jag har pendlat via Uppsala till jobb i Sockholm i nära två decennier. Kommer från norra Sverige där många pendlar ännu längre sträckor. Skulle också kunna tänka att GL har åtskilliga bekanta i Stockholmsområdet. Det är väl inte omöjligt han besökt någon och tänkt käka innan han ger sig hemåt.

Skiter i vart du pendlat och varifrån du kommer.
Du insinuerar att han ska köpa en hora. Du vill bara vara elak och giftig men det stämmer med ditt sinne.
Citera
2021-03-27, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men vad som är på bordet vet du ju inte. Eftersom du, trots att du får det förklarat, inte begriper att det råder förundersökningssekretess och konsekvensen att den inte blir offentlig när åklagare inte väcker åtal så har du inte bättre koll än mig.
Eftersom han släpptes fanns inga bevis. Räcker inte det för dig?
Citera
2021-03-27, 23:04
Medlem
Citat:

Initiala bevis som inte höll till åtal, viktigt att skilja på vad du tror och tycker och vad rättsväsendet ser.
Citera
2021-03-27, 23:04
Medlem
Citat:

Enligt åklagarens kommentar så räckte inte bevisningen längre till att anse honom som misstänkt på sannolika skäl. Vilket innebär att någon bevisning finns som man värderat.
Det fanns exempelvis en upptagning av Lambertz ord där han ber om ursäkt och kommenterar att han förbannar sig själv att han inte kunnat låta bli henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in