2021-03-27, 17:32
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Fantastisk säsong av Gift (poison...), bästa hittills. Allt började med att svt tänkte till ordentligt och hittade de raraste trevligaste killarna någonsin. Det här kommer att fungera bra! Det blev tvärtom.

Gift är inte ett relationsprogram. Det är ett politiskt tvärsnitt av 20-30-åringars liv i Sverige just 2021 och ett fantastiskt tidsdokument. Roligt är inte ordet för året 2021.

Jag kan med 100% säkerhet säga att ingen av dem älskar den andre. Om en kvinna älskar en man så säger hon inte till honom att han äter tölpigt, hon matar honom. Om en man älskar en kvinna så börjar han inte prata om att det tar ett år att bli kär, han pratar om hur fin hon är. (ändå kramar han henne jämt men aldrig äkta, det är lite scary psykopatvarning).

Och det är detta vi har kärlek till. Det är omöjligt att leva med det andra könet, vi är för olika, om man inte älskar varann. I programmet Kärlek vid första ögonkastet sjunger tjejerna med i de sexistiska raggar-låtarna.

Susanna är en av de läskigaste personerna någonsin. Hon skulle kunna asgarva medan hon knivhögg ihjäl någon. Jag har träffat på kvinnor som skrattar och ser glada ut fast de hatar. Undvik dem, de gör sig bäst som ensamma ragator.

Ellinor hade jag kunnat gifta mig med. Jag hade fått, och gett, det djup och den känsla som hon inte kan få nu. Men sorry, jag är 50+ och det tar 20 år för en man att nå dit.

Fin underhållning. Fast inte som svt eller paren tänkt sig.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2021-03-27 kl. 17:41.
Citera
2021-03-27, 17:37
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
När jag googlade på namnen hittade jag denna underbara recension från Aftonbladets Linn Elmervik. Hon kan bara se utseende och tycker därför att årets par var för LIKA varann. Så exakt politiskt tänker dagens unga kvinnor. Sanningen var tvärtom, de var för OLIKA. Ytan har liten betydelse i kärlek, det är hur man är som person som räknas.

Årets sämsta text om ett TV-program, utvärderat i efterhand. Ironiskt nog förklarande varför inga av årets kvinnor är nöjda, den är skriven av en identisk ung kvinna. De lever i en politiserad värld, männen lever i en vanlig värld. Men verkligheten och kartan stämmer inte.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/nA4JOL/castingen-i-gift-vid-forsta-ogonkastet-ar-en-katastrof
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2021-03-27 kl. 17:44.
Citera
2021-03-27, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Romantisk kärlek slutar alltid vid mannens mellanliggande intressenivå...

Det är inte en bild man går på som styr utflödet i hur man närmar sig kvinnan, utan vilken personlighet man har styr, sedan är det upp till motparten att trigga/locka fram/styra om till något annat eller så upprätthålls bara deafult mode

Hur kan du vara säker på att Johan inte spelar svårfångad som den avvaktande gentleman du beskriver som framgångsrik. Och är ett svar på att Susannas intressenivå är hög! eller är låg...mens Johan leker gentleman

Kom igen mannen. Johan har noll koll på hur man ska närma sig kvinnor. Han är varken gentleman eller spelar svår. Han är bara svag.

Han suppgift är iofs svår då Susanna är svår men så vek som man är får man inte bara. Killen går med böjd rygg och ser konstant knäckt och rädd ut.
Citera
2021-03-27, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
När jag googlade på namnet hittade jag denna underbara politiserande text från Aftonbladets Linn Elmervik. Hon kan bara se utseende och tycker därför att årets par var för LIKA varann. Så exakt politiskt tänker dagens unga kvinnor. Sanningen var tvärtom, de var för OLIKA. Ytan har liten betydelse i kärlek, det är hur man är som person som räknas.

Årets sämsta text om ett TV-program, utvärderat i efterhand. Ironiskt nog förklarande varför inga av årets kvinnor är nöjda, den är skriven av en identisk ung kvinna. De lever i en politiserad värld, männen lever i en vanlig värld.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/nA4JOL/castingen-i-gift-vid-forsta-ogonkastet-ar-en-katastrof

Styrkan i Anton och Sofia är att både gett sig den på att det ska fungera. Man hade kunnat para ihop dessa personer med nästan vem som helst med liknande inställning och det hade slutat bra. Vad man bygger tillsammans är viktigare än att det är en optimal person man bildar familj med.
Citera
2021-03-27, 18:30
Medlem
Jag har inte instagram så jag kan inte se sexolog Kalles utskällning av alla som kommenterar utseende och matvanor. Kommenterar han Susannas beteende?

https://www.femina.se/i-rampljuset/sexologens-ilska-efter-orden-om-deltagarna-i-gift-vid-forsta-ogonkastet-2021/7372696

Jag tror att det hade varit bra som jag sa tidigare att låta Elisabeth och andra tidigare deltagare matcha ihop "experterna" med någon som de sedan blev isolerade med i en fjällstuga i 3-4 vecka, med kameror dygnet runt. Så får de känna på vad de utsätter folk för.
Citera
2021-03-27, 18:54
Medlem
senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Vet inte om jag vill ha mina tånaglar klippta. Fast jag kanske hade gillat det om jag fått möjligheten. Grattis hur som helst, happy wife happy life.

Jag förknippar dock, utan egen erfarenhet, t.ex Thai-fruar med att de är fantastiskt ömsinta och hjälpsamma i början och sedan blir de bara intresserade av pengar och slutar som elaka tjatmostrar. Men jag kan ha fel.

Visst kändes det skumt att bli så ombonad, va inte alls bekväm med det i början. Dock märkte jag att det va nåt hon väldigt gärna ville göra för mig (hon blev ledsen om jag sa nej), och nu känns det mest lyxigt.

Det du skriver om thai-fruar kan mycket väl stämma, men jag saknar liksom du nån egentlig erfarenhet. Den enda import-thailändska jag träffat va en kvinna som drev en mindre restaurang i Enköping. Hon lagade fantastisk mat men va inte särskilt trevlig, ens mot gästerna. Flera gånger hörde jag henne påpeka hur feta de blivit sen sist.
Citera
2021-03-27, 19:00
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Han suppgift är iofs svår då Susanna är svår men så vek som man är får man inte bara. Killen går med böjd rygg och ser konstant knäckt och rädd ut.
Nä, det har jag inte märkt, han ser glad ut, inte skräckslagen.

Han skämtade en gång & sprang ut med krökt rygg efter att han dragit städ-skämtet
Citera
2021-03-27, 20:09
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teevee
Nä, Lars dödade hoppet med att få förhållandet att funka med att ”jag kanske blir kär i dig om ett år”.
Tack & hej sa svarade hon, jag tror kanske inte att hon åsyftade för kvällen enbart

Den här bilden var rolig
https://imgur.com/EyBGNvH
vad vill hon säga med den här minen, att hon ser nyktert på hans närmanden?
Citera
2021-03-27, 20:24
Medlem
Dansflugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Johan får ju ingen deal alls, eftersom Susanna inte är intresserad som väl är. Fjanton däremot.

Tänk att kräla i stoftet för det här

Han är ju ingen skönhet själv heller precis. Visst, hon är något fulare, men hon är fortfarande ung till skillnad från hipsterwannabesocionomen som alltså inte utbildat sig trots sin snart beaktansvärda ålder.
Citera
2021-03-27, 20:31
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Johan får ju ingen deal alls, eftersom Susanna inte är intresserad som väl är. Fjanton däremot.

Tänk att kräla i stoftet för det här

Hon är ju söt. Ser klart bäst ut av tjejerna.
Citera
2021-03-27, 21:16
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansflugan
Han är ju ingen skönhet själv heller precis. Visst, hon är något fulare, men hon är fortfarande ung till skillnad från hipsterwannabesocionomen som alltså inte utbildat sig trots sin snart beaktansvärda ålder.

Det spelar ingen roll att han inte är snygg. Man behöver ju inte förnedra sig för det.

Fjanton är helt enkelt väldigt desperat efter att få barn. Det är nåt fundamentalt fel på killar som verkligen vill ha barn. Likt en barnlös, 35-40 årig kvinna med akut tickande klocka låter han sin barnlängtan färga intrycket av hans partner - till den grad att han tror sig finna henne attraktiv.
Hade han haft en mer feminin framtoning, lik Lars, hade jag med ovanstående i åtanke diagnosticerat honom som homosexuell.

Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Att kulturstrateg är den absolut fulaste ser både experterna, deltagarna och Maxime, som läser här. Det syns att kulturstrateg är ful som en apa, med sina kommentarer.
Förutom det ser ni att kulturstrateg pratar om demoner och pedofili mycket.
Ja, kulturstrateg är en sån som tror på pedofilnätverk i domstolar och dylikt (kan jag meddela från andra trådar) och det ser ni ju av kommentarerna i denna tråd också.

Att kulturstrateg är extremt ful är uppenbart, och nej experter och deltagare som läser här, hen är inte representativ för flashbacks-kommentatorer i tråden.

Som en förälskad liten skolflicka...

Jag är tyvärr inte intresserad.
Citera
2021-03-27, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fransethaiko
Kraven kvinnorna ställer kontra vad de erbjuder är vad som får män i många fall att överge tanken på ett förhållande. Johan får självklart sämst deal här. Men i samtliga fall är männen förlorare.

Där sa du något som fick mig att verkligen haja till!
Du har ju helt rätt. Tack för uppvaknandet.
Detta gäller ju kvinnor rent generellt. Aldrig tänkt på det innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in