Citat:
Ursprungligen postat av
dialektiker
Men man är nog sådär lite förblindad på själva bröllopet. Brukar gälla de flesta paren i "Gift vid första ögonkastet" (både tjejer och killar är ju tillfixade).
Jag tänker att deltagarna före ceremonin antagligen är livrädda för att det ska dyka upp något yxfult freak till giftaspartner. Sen visar det sig i de allra flesta fall att deras nya respektive faktiskt är hyfsat snygg, rimligt normal och går att prata med. Det försätter antagligen deltagarna i ett slags lyckorus (ungefär som reaktionen omedelbart efter att man överlevt en olycka, eller tagit sig igenom en svår situation).
Sen kommer förstås verkligheten ikapp, men omedelbart efter avslöjandet tror jag att de flesta deltagarna är i någon slags extrem lättnadskänsla. Det påverkar förstås deras sinnestämning på middagen (och i de fall någon deltagare direkt ogillar sin nya partner, så brukar det bli väääldigt tydligt rätt snabbt!).
Det var en himla busig blick Susanne hade när hon drog in sitt skogshuggar-troll på hotellrummet. Jag tror att hon red honom som en rodeotjur!